نزدیک ترین مسیر اربعینی به کربلا از کدام مرز و چگونه؟

کد خبر: 299289
|
10:43 - 1396/08/09
نسخه چاپی
نزدیک ترین مسیر اربعینی به کربلا از کدام مرز و چگونه؟
اسلام آبادخبر: بسیاری از میلیون ها زائر ایرانی امام حسین (ع) در ایام اربعین شاید مایل باشند نزدیک ترین راه به کربلای معلا و چگونگی دسترسی به آن را بدانند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  به نقل از تیتر نیوز، مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهرستان قصرشیرین و در ۱۷۶ کیلومتری غرب کرمانشاه بوده و نزدیکترین مرز تا بغداد می باشد.
فاصله این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر می باشد.

 

سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار زائر اربعین حسینی با عبور از کرمانشاه خود را به مرز مهران در ایلام رساندند و از آنجا عازم عراق شدند این آمار در زمان بازگشت به ۸۰۰ هزار نفر رسید که پیش بینی می شود امسال حداقل شاهد تردد ۵۰۰ هزار زائر از مرز خسروی در اربعین باشیم. 

دسترسی به مرز خسروی از طریق هوایی و زمینی به شرح زیر امکان پذیر است .

 


فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی شهر کرمانشاه دارای ۲ ترمینال ویژهٔ پروازهای خارجی و پروازهای داخلی است. فرودگاه بین‌المللی اشرفی اصفهانی، فرودگاه عمومی شهر کرمانشاه است که به عنوان استانداردترین و مهم‌ترین فرودگاه غرب کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرودگاه در نزدیکی میدان امام خمینی (میدان فرودگاه) جای دارد.
پروازهای خارجی شامل : دوبی، دمشق، جده، سلیمانیه، استانبول، آنتالیا.
پروازهای داخلی شامل : تهران، مشهد، کیش، بندرعباس، کرمان، شیراز، عسلویه، ساری.

 

 

 تاکنون اخباری مبنی بر داشتن پرواز مستقیم به نجف بدست ما نرسیده است. اما مسافران و زائرین اربعین که از طریق سفر هوایی به کرمانشاه می آیند پس از حضور در محل فرودگاه باقی مسافت باقیمانده تا مرز خسروی را می توانند از طریق اتوبوس یا خودروهای سواری طی کنند.

 

 

 دسترسی زمینی
 علاوه بر مسیر هوایی می توان از طریق راه های مواصلاتی زمینی نیز به شهرستان قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی دسترسی پیدا کرد. در این میان زوار استانهای شمال غربی کشور نظیر اردبیل، آذربایجان های غربی و شرقی و سنندج از محور قزانچی-کرمانشاه به استان کرمانشاه وارد شده و استانهای مرکزی کشور نظیر زنجان و همدان نیز از محور ورودی بیستون عبور خواهند کرد و در صورت داشتن خودرو سواری از مسیر میدان آزادگان و در صورت نیاز به استفاده از اتوبوس پس از مراجعه به پایانه «راه کربلا» و از طریق جاده راه کربلا که از شهرستانهای اسلام اباد غرب، کرند، سرپل ذهاب و قصرشیرین می گذرد می توانند به مرز خسروی دسترسی داشته باشند.

 

 

 گفتنی است علاوه بر پایانه راه کربلا، شهر کرمانشاه دارای پایانه ای مرکزی به نام ترمینال شهید کاویانی با ۳۰۲ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۹۸۹ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۴ دستگاه سواری است که در طول ایام اربعین برای خدمت رسانی به زوار به کارگیری می شود. 

 

 

ترمینال شهید کاویانی، درگاه ورودی شهر کرمانشاه از سمت شرق بوده و مسافرت‌ها از جادهٔ تهران به این ترمینال منتهی و ترمینال راه کربلا، درگاه ورودی شهر از سمت غرب است و مسافرت‌ها از بغداد و اربیل به این ترمینال منتهی می‌شود.

 

دسترسی ریلی ( قطار )
راه‌آهن کرمانشاه مراحل آغازین خود را طی کرده و در آستانه افتتاح شدن است و برای اربعین امسال نمی تواند زیر بار ترافیک برود.

 

 

نزدیکترین ایستگاه به کرمانشاه، راه آهن ملایر بوده که زائرین می توانند پس از پیاده شده در این ایستگاه بقیه مسیر را از طریق سواری های مستقر در راه آهن و یا دیگر سرویس ها و از راه مواصلاتی زمینی به کرمانشاه و سپس خسروی دست یابند.

[⚜️] آدرس فرودگاه : شهر کرمانشاه، میدان امام خمینی(ره)
[⚜️] آدرس پایانه راه کربلا : شهر کرمانشاه، جنب کارخانه قند
[⚜️] آدرس ترمینال قصر شیرین : بلوار راه کربلا – جنب پلیس راه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد