دادستان اسلام آبادغرب خبر داد:

آغاز اجرای طرح مجازات جایگزین در اسلام آبادغرب

کد خبر: 299276
|
21:15 - 1396/08/08
نسخه چاپی
آغاز اجرای طرح مجازات جایگزین در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: از امروز تا پایان اربعین حسینی زندانیان جرائم سبک به جای تحمل حبس به پاکسازی محیط زیست مسیر تردد زائران عتبات عالیات خواهند پرداخت‌.

به گزارشاسلام آباد خبر، صادق عزیزی دادستان اسلام آباد غرب گفت: با تدبیر ریاست دادگستری استان کرمانشاه این طرح به صورت پایلوت در استان انجام میشود که در خصوص جرائم سبک محاکم قضایی به جای صدور احکام حبس ،حکم به انجام خدمات عمومی و عامالمنفعه صادر می کنند.

 


عزیزی گفت: به دلیل مصادف بودن با ایام اربعین هست رویه بر این قرار گرفت که احکام به طریق پاکسازی محیط زیست مسیر زوار کربلا به عمل بیاید.
دادستان اسلام آبادغرب بیان داشت: این طرح امروز با محوریت اسلام آباد برای زندانیان شهرستان های دالاهو، گیلانغرب و اسلام آباد و شهرهای گواور حمیل ، ماهیدشت و گهواره انجام شد که ۵۰ نفر زندانی داوطلبانه در این امر خیر و خداپسندانه شرکت کنند.

 


وی افزود: بیش از ۱۰ هزار ساعت در شهرستان اسلام آبادغرب و شهرستان های اطراف حکم به انجام خدمات عمومی و عام المنفعه صادر شده و تا پایان مراسم اربعین و بازگشت زوار از عتبات ‌عالیات این طرح ادامه خواهد یافت تا محیطی سالم و محیط زیستی پاکیزه داشته باشیم.

 


حجت الاسلام محمد طه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مزایای این طرح گفت: اجرای طرح جایگزینی مجازات برای زندانیان یک طرح بسیار خوب می باشد که از سوی دستگاه قضایی استان انجام میشود که امیدواریم به تمام کشور تسری پیدا کند.

 


وی افزود: این طرح نشان از رافت اسلامی دارد که در راستای زندان زدایی می باشد و از زندانیان به جای حبس از خدمات عام المنفعه و فرهنگی و پاکسازی محیط زیست استفاده می شود.

 


حجت الاسلام مهری با اشاره به خدمت گذاری به  زوار امام حسین ع در این ایام گفت: خدمت به زائرین اربعین حسینی یک افتحار هست و موجب اجر و پاداش اخروی می باشد و امروز به برکت سفره اربعین امام حسین ع خدمات خوبی انجام میشود و هرکس خدمتی میکند که نمونه آن پاکسازی محیط زیست مسیر راه کربلا و اربعین حسینی است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها