بازگشایی مرز خسروی در انتظار اعلام عراق/ آمادگی ۱۰۰درصدی ایران

کد خبر: 299275
|
10:56 - 1396/08/08
نسخه چاپی
بازگشایی مرز خسروی در انتظار اعلام عراق/ آمادگی ۱۰۰درصدی ایران
اسلام آبادخبر: یک منبع آگاه گفت: آمادگی ایران برای بازگشایی مرز خسروی ۱۰۰ درصدی است اما طرف عراقی همچنان هماهنگی کامل را برای این امر ندارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، یک منبع آگاه در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت: آمادگی ایران برای بازگشایی مرز خسروی و تردد زوار اربعین حسینی چیزی فراتر از آمادگی ۱۰۰ درصدی است.

وی افزود: تمامی زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و امنیتی در مرز خسروی و استان کرمانشاه فراهم است و تنها در انتظار اعلام طرف عراقی برای بازگشایی هستیم.

این منبع آگاه ادامه داد: مسئولین ایران و دست‌اندرکاران ستاد اربعین در استان کرمانشاه حتی بسیاری از امکانات آنسوی مرز را تقبل کرده اند و تا منذریه عراق نیز امکانات رفاهی از جمله آبرسانی و اقدامات امنیتی در دسترس زوار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این درحالی است که ما همچنان منتظر تضمین های لازم از سوی طرف عراقی هستیم اما تاکنون این اعلام آمادگی به تاخیر افتاده است.

این منبع آگاه گفت: یک تیم سیاسی – امنیتی از سوی ایران برای رایزنی با مقامات عراقی هم اکنون در آن کشور، در حال مذاکره هستند و امیدواریم این مذاکرات تا پایان امروز به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: اگر امروز این اعلام آمادگی از طرف عراق صورت نگیرد، ما همچنان منتظر خواهیم ماند اما واقعیت این است که احتمال اینکه تردد زوار از مرز خسروی تنها به بازگشت زوار پس از اربعین موکول شود، وجود دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها