گزارش؛

ادامه روند کند صدور ویزا در کرمانشاه/ ضرورت لغو روادید

کد خبر: 299244
|
09:45 - 1396/08/06
نسخه چاپی
ادامه روند کند صدور ویزا در کرمانشاه/ ضرورت لغو روادید
اسلام آبادخبر: روند کند صدور ویزا توسط کنسولگری عراق در کرمانشاه هیچ تناسبی با جمعیت متقاضی برای سفر به کربلا ندارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، تصاویر ارسالی خبر نگار مرصاد از مقابل کنسولگری عراق در کرمانشاه نشان می دهد که روند کند پاسخگویی کنسولگری عراق به تقاضای ویزا همچنان ادامه دارد.

در روز پایانی هفته گذشته و پس از ورود ویژه استاندار کرمانشاه به موضوع کندی صدور ویزا، مسئولین مرتبط اعلام کردند که تنها ۲۸۰۰ ویزا در کنسولگری دپو شده است.

مسئولان دست اندر کار در تسهیل صدور ویزا با اولتیماتوم بازوند برای به صفر رساندن پاسپورتهای دپو شده در کنسولگری و دفاتر خدمات زیارتی مواحه شدند و قرار شد تا پایان روز گذشته این مهم میسر شود.

اما گزارش ها از ورود موج تازه زائرین اربعین به استان کرمانشاه برای گرفتن روادید و سفر به عتبات عالیات دارد.

خبرنگار مرصاد در محل کنسولگری عراق در کرمانشاه می گوید: حجم گسترده زائران در مقابل ساختمان کنسولگری عراقی لحظه به لحظه افزایش می یابد و توان پاسخگویی به درخواست صدور ویزا عملا وجود ندارد.

.

 روبه روی کنسولگری عراق در کرمانشاه - هم اکنون

 

یکی از زائران حاضر در مقابل کنسولگری عراق که خودش را تهرانی مقدم از استان قزوین معرفی می کند می گوید: من نمی فهمم... روسیه و ارمنستان و... را لغو روادید می کنند اما برای کربلا و عتبات عالیات که این همه مشتاق وجود دارد باید ۲۰۰ هزارتومان بابت ویزا و بیمه و... بدهی تازه ویزا هم به تو ندهند.

وی افزود: بدرفتاری از کنسولگری عراق ندیدیم اما حقیقتا پاسخگو نیستند و دفاتر زیارتی هم دیگر توان پاسخگویی ندارند.

همچنان نمایندگی وزارت خارجه پاسخگو نیست

پیگیری های خبرنگار مهر برای گفتگو با مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه در غرب کشور همچنان بی نتیجه مانده است.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه نیز می گوید ما اجازه مکاتبه مستقیم با کنسولگری را نداریم و دفتر وزارت خارجه باید مسئله را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، به نظر می رسد این روزها باید برخلاف سالهای گذشته که لغو روادید و خروج با پاسپورت که در روزها آخر عملی شد باید کمی زودتر در دستور کار باشد. در غیر این صورت بالا رفتن غیر قابل کنترل تعداد زایران می تواند مشکل ساز شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد