تفاوت قیمت غذای رستوران‌‌ها در فاصله ده متری؛

سود هنگفت رستوران‌‌ها از تب شیک‌‌ پسندی مردم/ فیش حقوق نجومی رستوران‌‌داران با هزینه 20 هزار تومانی!

کد خبر: 299241
|
07:05 - 1396/08/06
نسخه چاپی
سود هنگفت رستوران‌‌ها از تب شیک‌‌ پسندی مردم/ فیش حقوق نجومی رستوران‌‌داران با هزینه 20 هزار تومانی!
اسلام آبادخبر: تفاوت قیمت‌‌‌ها در رستوران‌‌ها و فست فودها به فاصله چند متر و عدم تفاوت کیفیت آن‌‌ها موضوعی است که هرچند به سادگی از کنار آن می‌‌گذریم اما سودی کلان به جیب برخی رستوران داران سرازیر می‌‌کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها بخش زیادی از عمرمان در بیرون از خانه صرف می‌شود و اگر خیلی هم اهل ولخرجی نباشیم هفته‌‌‌‌‌ای یک‌‌بار از روی علاقه و یا به اجبار نهار یا شاممان را بیرون از منزل صرف می‌‌کنیم، اگر اندکی به سلامتی و کیفیت غذا اهمیت بدهیم سعی می‌کنیم که به جای خوردن غذا در مغازه‌‌‌های کوچک سری به رستوران‌‌‌های نسبتا شیک بزنیم.

باز شدن منوی رستوران‌‌‌ها جلویمان همانا و دیدن قیمت‌‌های مختلف همانا، در نگاه اول همه ما به این نوع قیمت‌‌ها عادت کرده‌‌‌ایم و اعتراضی هم نخواهیم داشت اما با نگاهی منصفانه به نام و قیمت غذاها متوجه می‌‌شویم پولی که پرداخت می‌کنیم ناعادلانه است و در واقع قسمت زیادی از این پول سود رستوران داران می‌‌باشد.

در این بین نام‌‌های مختلف بر روی غذاها با مواد و طعم تقریبا یکسان نیز بهانه‌‌ای شده است تا صاحبان رستوران‌‌ها و کافی شاپ‌‌ها قیمت‌‌های مختلف و دل بخواهی روی آنها بزنند بدون اینکه تفاوت چندانی در بین این غذاها مشاهده شود.

نکته بعدی اینجاست که رستوران‌‌ها و فست فودهایی که در فاصله چند متری از هم قرار دارند نیز قیمت‌‌های متفاوتی برای یک غذا ارائه می‌‌دهند، هرچند این تفاوت‌‌ها آنچنانی نیست و شاید در یک غذای یکسان تفاوت هزار تا دوهزار تومانی دیده شود اما سر جمع این تفاوت قیمت‌‌ها در طول یک ماه برابر است با سودی هنگفت که بدون اعتراض مشتریان به جیب رستوران دارها می‌رود.

موضوع سوم نیز درباره کیفیت این غذاهاست که اگرچه نسبت به مغازه‌‌های اغذیه فروشی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند اما در مقایسه با قیمتی که بر روی منوی غذاها ثبت شده است کیفیت مطلوب را ندارند.

نهادهایی که پاسخگوی خبرنگار نیستند

برای پاسخگویی در خصوص این قیمت‌‌ها و کیفیت آنها سعی کردیم با مسئولین سازمان صنعت و معدن و تجارت گفت‌‌وگویی داشته باشیم زیرا در گزارش قبلی سازمان تعزیراتی حکومتی پاسخ داده بود که در صورت شکایت می‌تواند وارد این موضوعات شود و رسیدگی به این مساله وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌‌باشد.

با روابط عمومی این سازمان که تماس گرفتیم ما را به دفتر معاونت این سازمان وصل کرد که تنها جوابی که دریافت کردیم این بود که باید با اداره بازرسی این سازمان تماس بگیریم که بعد از شنیدن بوق‌‌های مکرر پاسخگویی پشت تلفن پیدا نشد.

این نخستین باری نیست که خبرنگار برای تهیه گزارش پشت تلفن مسئولین باقی می‌‌ماند اما نکته جالب این است که اگر گزارشی کار شود که احیانا صحیح نباشد یا به مذاق کسی خوش نیاید به سرعت همان مسئولینی که زحمت پاسخ تلفن‌‌هایشان را نمی‌‌دهند تکذیبیه صادر می‌‌کنند.

با این وجود قطعا رسانه‌‌های مردمی همچنان پیگیر حقوق مردم برای جلوگیری از پایمال شدن آن خواهند بود حتی اگر بارها و باها با عدم پاسخگویی و یا جواب‌‌های تند برخورد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها