امام جمعه اسلام آبادغرب:

تكليف برجام هسته‌اى هنوز نامشخص و در هاله‌اى از ابهام است/جوانان انقلابى در روز ۱۳ آبان پاسخ قاطع و دندان‌شكنى به آمريكا و رژيم صهيونيستى خواهند داد

کد خبر: 299234
|
14:51 - 1396/08/05
نسخه چاپی
تكليف برجام هسته‌اى هنوز نامشخص و در هاله‌اى از ابهام است/جوانان انقلابى در روز ۱۳ آبان پاسخ قاطع و دندان‌شكنى به آمريكا و رژيم صهيونيستى خواهند داد
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ملت شريف به‌ويژه جوانان غيور و انقلابى كشورمان در روز ۱۳ آبان، پاسخ قاطع و دندان‌شكنى به آمريكا و اروپا و رژيم غاصب صهيونيستى خواهند داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب اظهار کرد:در آستانه سيزدهم آبان، روز ملى مرگ بر آمريكا و در آستانه فرا رسیدن زمان اجرا و عملياتى شدن قانون ظالمانه (كاتسا) كه از آن به مادر تحريمها ياد مى‌شود، هنوز تكليف برجام هسته‌اى نامشخص و در هاله‌اى از ابهام و اما و اگرها و گرفتار نقض‌هاى پى‌درپى به‌ويژه توسط آمريكاست که زمزمه برجام‌هاى موشكى و حقوق بشرى از ناحيه اهالى جبهه استكبار به گوش مى‌رسد.

 

 

وی افزود:ملت شريف به‌ويژه جوانان غيور و انقلابى كشورمان در روز۱۳آبان، پاسخ قاطع و دندان‌شكنى به آمريكا و اروپا و رژيم غاصب صهيونيستى در اين‌رابطه خواهد داد اما توجه به نكاتى خالى از لطف نيست. برخى كشورهاى مرتجع و وابسته عرب در منطقه به‌ويژه عربستان با آمريكا و سخنان سخيف و مداخله‌گرايانه دو وزير خارجه عربستان و آمريكا در جريان سفر تيلرسون به عربستان، قابل تأمل است.

 

 

امام جمعه شهرستان ابراز کرد:اتهامات واهى عليه جمهورى اسلامى هرچند تازگى ندارد اما در شرايط كنونى كه شاهد استيصال جبهه استكبار و ناكامى آمريكا در پيشبرد اهداف شوم منطقه‌اى آنان هستيم، تا بدانجا وقاحت و بى‌شرمى را پيش برده‌اند كه در بيانيه رسمى كه به‌لحاظ ديپلماسى به حيثيت كشورها ممكن است لطمه بزند، به دروغ القاء مى‌كنند كه در ايران متهمين سياسى را به جرم قاچاق اعدام مى‌كنند و يا آن‌كه بدون هيچ بازرسى انجام‌شده‌اى، پيشاپيش نسخه‌هاى ظالمانه و اغواگرايانه خود را عليه نظام و ملت ايران مى‌پيچند.

 

 

وی افزود:اين در حالى است كه به فضل الهى در هماوردى و تقابل جانانه با توطئه‌هاى آمريكا در منطقه، همزمان با فائق آمدن بر فتنه مرموز و خطرناك داعش در عراق و سوريه و گرفتن آخرين نفسهاى آنان، حل معضل اقليم كردستان عراق كه با تعليق نتايج همه‌پرسى و اعلان رسمى درخواست مذاكره با دولت مركزى عراق، به نوبه خود نشانى ديگر از نفوذ و اقتدار غيرقابل انكار جمهورى اسلامى ايران در منطقه دارد.چه آن‌كه تاكنون با ايمان راسخ به نصرت الهى، هر آنچه كه ايران اسلامى با همت بلند مردان مردش در عرصه مبارزه با استكبار و صهيونيزم بين‌الملل اراده كرده، اتفاق افتاده است.

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به فرمایشات رهبری اظهار کرد:البته آنچه نبايد از آن غفلت كرد و بارها نسبت به آن توجه داده‌شده، مشكلات و تنگناها و چالشهاى داخلى است كه البته دشمنان ملت ايران با توجه به برخى پالسها و نشانه‌ها چه‌بسا طمع كرده و در ابعاد مختلف به‌وسيله عناصر خودفروخته داخلى براى سست كردن پايه‌هاى نظام و تضعيف اراده انقلابى ملت ايران خيز برداشته‌اند.

 

 

وی گفت:البته از حيثى خطر موريانه‌هاى داخلى از كفتارها و گرگهاى بيرونى بيشتر است. در اين حوزه هيچ فرقى نيست بين آنان كه بدون شايستگى در مسئوليتها و مناصب ريز و درشت قرار گرفته‌اند و به‌جاى خدمت بى‌منت، رويه نارضايتى مردم را پيش گرفته‌اند تا آنان كه به‌جاى اعتماد به جوانان تحصيل‌كرده و انقلابى هنوز دودستى به مقامات و مناصب چسبيده و سدى غيرقابل نفوذ براى رشد و شكوفايى استعدادها و سرزندگى و پويايى جامعه به‌وجود آورده‌اند و تا عناصر خودفروخته‌اى كه با ترويج افكار انحرافى و شيطان‌پرستى در پوشش عرفانهاى پوچ و كاذب، دست به ايجاد رعب و وحشت و ناامنى در بين مردم مى‌زنند و بعضاً از اموال عمومى و مساجد هم نمى‌گذرند و تا صاحبان قدرت و سياست كه پس از به قدرت رسيدن، از وعده‌هاى داده‌شده غفلت كرده و بدين‌سان بذر، يأس و نااميدى را به جامعه تزريق مى‌كنند. به‌راستى رسالت پاسدارى از خون پاك شهيدان اين مرز و بوم و شأن و منزلت ملت بزرگ ايران براى عموم مدعيان سياست چه اقتضا مى‌كند؟!آيا مشكلات اقتصادى و معيشتى و بيكارى و تعطيلى برخى كارخانجات و آسيبهاى اجتماعى را با آمارهاى بى‌مبنا مى‌توان حل كرد و يا آن‌كه اراده‌اى انقلابى مى‌خواهد و مردانى عاشق و شيفته خدمت؟!

 

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد:آنچه اين روزها از ناحيه اراجيف و تهديدات آمريكا عليه ملت ايران جريان دارد اگرچه نگران‌كننده و ظالمانه است اما از حيثى براى فرزندان اين سرزمين، آرزويى ديرينه بوده است که روزی در ميدان نبرد با جبهه كفر و شرك و الحاد، به‌جاى مواجهه با عوامل دست چندم استكبار، به‌طور مستقيم پنجه در پنجه سرخطهاى اصلى فساد و تباهى و عوامل فتنه و ناامنى در دنيا يعنى آمريكا و غده سرطانى جهان اسلام، رژيم صهيونيستى بيندازند و گوئيا زمينه‌های اين هماوردى در ابعاد مختلف نرم و سخت فراهم گرديده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد:در چگونگى مواجهه با دولت‌محورى آمريكا و عدم احترام وى به قراردادهاى بين‌المللى و سازمان‌هاى بين‌المللى نيز؛ جمهورى اسلامى ايران اگرچه متحمل هزينه‌هاى فراوان ناشى از تفكر برخى ساده‌لوحى‌هاى اعتمادگرايانه شده است، اما تجربه‌هاى گذشته را چراغ راه آينده خود خواهد كرد. قطعا اين هشدار رهبر معظم انقلاب براى ادامه مسير درست در آينده در مواجهه با ترامپ و دولت او راهگشا خواهد بود: «من البته هيچ‌وقت نسبت به مذاكره با آمريكا خوش‌بين نبودم. نه از باب يك توهم بلكه از باب تجربه. تجربه گذشته ما نشان مى‌دهد كه گفتگو در منطق حضرات آمريكايى به اين معنى نيست كه بنشينيم تا به يك راه‌حل منطقى دست پيدا كنيم- منظورشان از گفتگو اين نيست - منظورشان از گفتگو اين است كه بنشينيم حرف بزنيم تا شما نظر ما را قبول كنيد! هدف از اول اعلام شده است؛ بايد نظر طرف مقابل قبول شود لذا ما هميشه اعلام كرده‌ايم و گفتيم كه اين گفتگو نيست؛ اين تحميل است و ايران زير بار تحميل نمى‌رود.

 

 

امام جمعه شهرستان باتوجه به مناسبت های آبان ماه بیان داشت:سالروز شهادت دانش‌آموز بسيجى، محمدحسين فهميده از چنان ارزش و اهميتى برخوردار است كه «روز نوجوان» و «بسيج دانش‌آموزى» ناميده شده است. از آن‌جا كه دانش‌آموز شهيد و رزمنده بسيجى، محمدحسين فهميده، با ايمان و بينش عميق و استوار در جنگ با دشمن، پيش‌قدم شد و با نيل به شهادت، درس شجاعت، فداكارى و مقاومت را به همه بسيجيان و امت حزب‌الله آموخت، امام بزرگوار از اين نوجوان سيزده ساله، به‌عنوان رهبر ياد فرمودند.

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: بدين‌گونه، نام و ياد او، منشأ حماسه‌هاى بزرگ شده و تحول عظيمى در شيوه‌هاى دفاع مقدس و نبرد رزمندگان اسلام ايجاد كرد و راه پيروزى و سرافرازى را يكى پس از ديگرى هموار ساخت. رهبر معظم انقلاب در اين‌زمينه فرموده‌اند: «زنده نگهداشتن ياد حادثه شهادت دانش‌آموز بسيجى، شهيد فهميده، از اصالت‌هاى دفاع مقدس مى‌باشد.

 

 

وی خاطرنشان کرد:ازاين‌رو، هشتم آبان، سالروز شهادت اين فرزند انقلاب، به‌عنوان روز نوجوان و بسيج دانش‌آموزى نام گرفته است تا ضمن يادآورى حماسه اين قهرمان به‌ظاهر كوچك، به‌عنوان سرمشقى مناسب به همسالانش مطرح شود و راهش ادامه يابد

 

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد:بسيج عبارت است از تشكيلاتى كه در آن، افراد متفرق و تنها، به يك مجموعه عظيم و منسجم، به يك مجموعه آگاه، متعهد، بصير و بيناى به مسائل كشور و به نياز ملت، تبديل مى‌شوند؛ مجموعه‌اى كه دشمن را بيمناك و دوستان را اميدوار و خاطرجمع مى‌كند. معناى بسيج اين است.

 

 

وی تصریح کرد:در شرايط كنونى كه تهاجم فرهنگى، جنگى ديگر بر ضد نظام است، شناخت شرايط روحى و روانى نوجوانان و تهيه سازوكارهاى مناسب، يكى از راه‌هاى برون‌رفت از اين معضل بزرگ است. سازمان بسيج دانش‌آموزى به‌عنوان گسترده‌ترين و فراگيرترين تشكيلات دانش‌آموزى، بر اساس رسالت خويش تلاش در راه تداوم دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامى و دستاوردهاى آن در زمينه‌هاى علمى، تربيتى و اجتماعى و مقابله با تهاجم فرهنگى را سرلوحه فعاليت‌هاى خويش قرار داده است. اين سازمان، همواره كوشيده است با استفاده از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاى خود، زمينه‌ساز حضور فعال نوجوانان، به‌ويژه دانش‌آموزان بسيجى در عرصه‌هاى گوناگون فرهنگى، اجتماعى، علمى و سازندگى باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها