گله مردم از عدم پذیرش بیمه سلامت در بیمارستان های خصوصی/ عضو کمیسیون بهداشت مجلس: اگر با همین روند هزینه ها ادامه پیدا کند درب بیمارستان ها بسته می‌شود

کد خبر: 299207
|
09:17 - 1396/08/03
نسخه چاپی
گله مردم از عدم پذیرش بیمه سلامت در بیمارستان های خصوصی/ عضو کمیسیون بهداشت مجلس: اگر با همین روند هزینه ها ادامه پیدا کند درب بیمارستان ها بسته می‌شود
اسلام آبادخبر: وزارت بهداشت برای کاهش و کنترل هزینه های طرح تحول نظام سلامت و خرج هایی که توسط دارندگان دفترچه انجام شده است طی ابلاغی به بیمارستان ها گفته است که .دارندگان دفترچه بیمه سلامت فقط به مراکز دولتی مراجعه کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابتدای خرداد ماه سال جاری بود که محمد جواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد که بیمه‌شدگان همگانی از ابتدای مرداد خدمات درمانی لازم را صرفا از مراکزدولتی دریافت می‌کنند.

وی در این باره گفته بود که بر اساس مصوبه دولت، تمام بیمه شدگان همگانی خدمات خود را اعم از مراقبت‌های اولیه، پزشکی عمومی، خدمات سرپایی و بستری را صرفا از مراکز دولتی دریافت می‌کنند. در پایگاه‌های بهداشتی درمانی کشور، مراقبان سلامت خدمات اولیه مراقبتی را انجام می‌دهند و بعد در صورت لزوم به پزشک عمومی ارجاع می‌شوند. پزشکان عمومی نیز در صورت نیاز افراد را به متخصصان و مراکز درمانی ارجاع می‌دهند. این مصوبه آغازی بر شکل گیری پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور است.

حالا با گذشت 4 ماه از این مصوبه از روز گذشته نیز شهروندانی که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند با مراجعه به بیمارستان های خصوصی برای انجام بستری سرپایی با مشکلاتی از جمله قبول نکردن دفترچه بیمه از طرف بیمارستان موجه شدند.

موضوع از این قرار است که وزارت بهداشت برای کاهش و کنترل هزینه های طرح تحول نظام سلامت و خرج هایی که توسط دارندگان دفترچه انجام شده است طی ابلاغی به بیمارستان ها گفته است که دارندگان دفترچه بیمه سلامت فقط به مراکز دولتی مراجعه کنند. یعنی خبری که مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرده بود از ابتدای ابان ماه اجرایی شده است.

حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت: این طرح توسط دولت تصویب شده و به دلیل کمبود هزینه در طرح تحول نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه نزدیک یک سال است که بیمارستان ها برای تامین منابع مالی خود از این طرح به مشکل برخورده اند، افزود: اگر با همین روند این کار ادامه داشته باشد بعید نیست شاهد تعطیلی بیمارستان ها باشیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت بهداشت دنبال راهکارهایی است که هزینه خود را کاهش دهد.

روابط عمومی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مردم نیز در خصوص این بخشنامه دولت به خبرنگار ما گفت: از روز گذشته و طبق بخشنامه ای که وزارت بهداشت بر روی سایت خود قرار داده به ما ابلاغ شده که از ابتدای آبان ماه سال جاری کلیه دارندگان دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان های خصوص تعرفه خصوصی را  باید پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه مردم عزیزی که دارای این نوع از بیمه هستند باید به بیمارستان های دولتی جهت امور بستری سرپایی مراجعه کنند، افزود: طبق این نامه دیگر دفترچه های بیمه سلامت در بیمارستان های خصوصی اعتبار نخواهد داشت.

شهبازی در انتها بیان کرد: این موضوع یک تفاهم نامه مابین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بوده و به بیمارستان ها ارتباطی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد