نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

کسری بودجه احتمالی 30 تا 40 هزار میلیارد تومانی دولت/ مسؤولان در جلسات غیرعلنی از اوضاع نابسامان اقتصادی خبر می‌دهند

کد خبر: 299205
|
08:59 - 1396/08/03
نسخه چاپی
کسری بودجه احتمالی 30 تا 40 هزار میلیارد تومانی دولت/ مسؤولان در جلسات غیرعلنی از اوضاع نابسامان اقتصادی خبر می‌دهند
اسلام آبادخبر: نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها با کسری 30 تا 40 هزار میلیارد تومانی بودجه دولت مواجه هستیم، گفت: با وجود اینکه در قوانین بودجه، تکالیفی در خصوص قطع یارانه ثروتمندان وجود دارد، اما دولت عزمی برای اجرای این بخش از قانون ندارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمیجان و خنداب در مجلس، علی‌اکبر کریمی در نشست کمیسیون اقتصادی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، با تاکید بر اینکه دولت برای آینده اقتصادی کشور باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد، اظهار داشت: باید اطلاعات دقیق از دستگاه‌های اجرایی گرفته شود و به صورت آنلاین موضوعات رصد و براساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه صاحب‌نظران و مسؤولان در جلسات غیرعلنی از اوضاع نابسامان اقتصادی خبر می‌دهند، گفت: شرایط اقتصادی رو به بحران است و باید مشخص شود در بانک‌ها چه شرایطی داریم و برای مبارزه با قاچاق کالا چه اقداماتی صورت گرفته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر ابهامات و سؤالات جدی در خصوص وضعیت مسائل اقتصادی کشور وجود دارد و این سوال مطرح است که آیا دولت عزم و اراده جدی برای پرداختن به این بحران‌ها و رفتن به سمت رفع آن‌ها دارد یا خیر؟ و آیا این تصمیمات حل مشکلات را محقق می‌کند یا خیر؟

کریمی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها با رقم 30 تا 40 هزار میلیارد تومانی کسری بودجه دولت مواجه هستیم، بیان داشت: با وجود اینکه در قوانین بودجه سنواتی و به دنبال آن در برنامه ششم توسعه تکالیفی در خصوص قطع یارانه ثروتمندان وجود دارد، اما همچنان شاهد هستیم که دولت عزمی برای اجرای این بخش از قانون ندارد.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: همچنان شاهد تحصن و پیگیری سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری هستیم و با یک شوک این اعتراض به صحنه خیابان کشیده می‌شود، همچنین تکلیف سهام عدالت مشخص نشده است و در شرایطی که همچنان اصل لایحه سهام عدالت به مجلس ارائه نشده است شاهد سخن گفتن در خصوص پرداخت سود سهام عدالت هستیم که تاثیر و خاصیت آن در جامعه مشخص نیست.

وی در خاتمه تاکید کرد: این سوال اساسی از دولت وجود دارد که چه برنامه مشخصی برای رفتن به سمت حل بحران‌های اقتصادی در بازه زمانی مشخصی طراحی کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد