برگزاری جلسه برنامه ریزی اربعین حسینی(ع) در اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 299203
|
11:45 - 1396/08/03
نسخه چاپی
برگزاری جلسه برنامه ریزی اربعین حسینی(ع) در اسلام‌آبادغرب
اسلام آبادخبر: جلسه برنامه ریزی اربعین حسینی(ع) با حضور مسئولین شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  جلسه برنامه ریزی اربعین حسینی(ع) با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، معاون فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، روسای ادارات ونهادها، نیروی های نظامی و انتظامی و هیئات مذهبی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

 

 حجت‌الاسلام علی اوسط کماسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام‌آبادغرب با اشاره به اینکه با مدیریت خیلی خوب مراسم عزاداری دهه اول محرم برگزار شد افزود: در اینجا لازم میدانم ازمدیریت بسیارخوب مسئولین هیئات مذهبی و خصوصاً شورای هیئات مذهبی تقدیر و تشکر کنم که بحمدالله مراسم عزاداری دهه اول محرم بدون کوچک‌ترین درگیری و مشکل برگزارشد و هیئات مذهبی در نماز ظهرشورا به طور گسترده شرکت کردند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شورای هیئات مذهبی نظارت برعملکرد هیئات‌های مذهبی بود که بحمدالله این مهم بامدیریت خوب و منسجم  وجلسات مستمرشورای هیئات مذهبی در دهه اول محرم ملموس بود.

 

 

 رئیس اداره تنبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب با اعلام روس برنامه های پیشنهادی مراسم عزاداری اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: ان شاءالله باهم‌ کاری و هم‌ فکری و برنامه‌ ریزی با مسئولین هیئات مذهبی، شاهد برگزاری مراسم باشکوه  عزاداری اربعین حسینی (ع) درسطح شهرستان باشیم.

 

 

 دکتر افشین کریمی فرماندار اسلام آبادغرب با اشاره به نقش هیئات مذهبی بیان داشت: عزاداری اعم از مداحی و مرثیه خوانی کار بزرگی است که هیئت های مذهبی به عنوان نهاد اجتماعی در جهان اسلام و تشیع انجام می دهند. حرکت بی نظیری است. شما در تمام ادیان و مذاهب دیگر چیزی شبیه این نهاد که بحث هیئتهای مذهبی و مداحیها و مرثیه خوانی و احیاء و حفظ فرهنگ عزاداری است به این شکل نمی بینید.

 

 

وی گفت: بر پایی جلسه عزای سیدالشهدا با هر کیفیتی نیاز به یک مدیر دارد. که مدیر این مراسم مسئول هیئت مذهبی می باشد که با چه برنامه ریزی  خروجی مراسم خداپسندانه  باشد.

 

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به وظایف هیئات مذهبی اظهار داشت: هیأت مذهبی، تشکیلاتی است مردمی، متشکّل از اعضایی شامل جوانان، میانسالان و کهن سالان، زن و مرد که اساساً با محوریت هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگهداشتن سنّت عزداری در ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، تحت ساختار منسجم مردمی به صورت تشکیلاتی و یا غیر تشکیلاتی، با روال اجرایی برنامه های هفتگی، ماهانه، فصلی و یا سالانه فعّالیت می نماید.

 

 

وی گفت: تهاجم فرهنگي روز به روز ابعاد تازه تري پيدا مي كند؛ دشمن هر روز با استفاده از انواع دستاوردهاي نوين مانند ماهواره، اينترنت، مجلات مبتذل، رمان هاي منحرف كننده و... ايمان جوانان و نوجوانان را كه از مهمترين سرمايه هاي جامعه اسلامي ما مي باشند مورد هدف قرار داده است.

 

 

 امام جمعه اسلام آبادغرب تاکید کرد: بي شك هيئات مذهبي با محوريت مساجد بهترين سنگر و مستحكمترين دژ در مقابل تهاجم فرهنگي مي باشند. همه ما كما بيش شاهد بوده ايم گرايش به فساد و انحراف در كساني كه به نوعي با اين هيئت ها ارتباط تنگاتنگ داشته اند بسيار كمتر از ديگران بوده است. از اين رو مناديان اباحي گري در سال هاي اخير با نشانه گرفتن اين مراكز حساس و تأثيرگذار و با القاي انواع شبهات، سعي در به ركود كشيدن اين مراكز داشته اند.

 

 

وی از هیئات مذهبی شهرستان  که با برنامه ریزی وهماهنگی لازم وحضور در مراسمات روزهای تاسوعا وعاشورا که موجبات نشر فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص)  شدند قدر دانی نمود.

 

 

گفتنی است؛ در این جلسه هریک از مسئولین هیئات مذهبی نکته  نظرات خویش در برنامه‌ریزی جهت مراسم اربعین حسینی (ع) ارائه سپس مصوباتی اتخاذ گردید

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد