با مشارکت سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه صورت می‌گیرد:

تأمین هزینه ازدواج ۲۵۰ جوان مددجوی کرمانشاهی

کد خبر: 299158
|
09:41 - 1396/08/01
نسخه چاپی
تأمین هزینه ازدواج ۲۵۰ جوان مددجوی کرمانشاهی
اسلام آبادخبر: طبق تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و بسیج سازندگی استان کرمانشاه مقرر شد هزینه ازدواج ۲۵۰ جوان مددجو تأمین و ۲۴۰ واحد روستایی برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد احداث شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه امروز در نشست هماهنگی با سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه ضمن اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با این سازمان، محورهای این تفاهم‌نامه را تشریح کرد.

حسین خدرویسی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در این نشست بابیان اینکه هم‌اکنون این نهاد حمایت از ۶۸ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۷۰ هزار نفر در استان را بر عهده دارد، گفت: طبق آخرین آمارها ۹۱ هزار نفر از این جمعیت حمایتی را بانوان و دختران تشکیل می‌دهند.

خدرویسی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه از ازدواج و تشکیل زندگی بازمانده‌اند، افزود: همچنین آمارها حاکی از آن است که سرپرستی ۴۰ هزار خانوار را بانوان بر عهده‌دارند که به دلایل طلاق، فوت، متارکه و زندانی شدن سرپرست تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت فقر در استان کرمانشاه بسیار شکننده است و خانوارهای نیازمند کرمانشاهی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، ادامه داد: همچنین بالا بودن آمار بیکاری در استان کرمانشاه نشانگر فقر پیچیده در استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با یادآوری اینکه این استان یکی از ۱۰ استان برتر کشور در میزان مشارکت مردم خیر است، عنوان کرد: علی‌رغم مشارکت خوب مردم خیر کرمانشاه هزینه رفع فقر در این استان بیش از رقم کمک‌های مردمی است.

حسین خدرویسی با تأکید بر اینکه سازمان بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره از یاوران این نهاد در زدودن فقر از چهره محرومان استان کرمانشاه بوده‌اند، بیان کرد: اطعام نیازمندان، ساخت مسکن محرومان و تأمین هزینه‌های ازدواج جوانان مددجو تنها بخشی از زمینه‌های همکاری بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این نهاد بوده است.

خدرویسی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی برای تأمین جهیزیه جوانان تحت حمایت، عنوان کرد: طبق این تفاهم‌نامه مقررشده است کمیته امداد به هر جوان مددجو دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه ازدواج به‌صورت نقد پرداخت و سازمان بسیج سازندگی استان نیز تا سقف یک‌میلیون تومان لوازم ضروری زندگی برای این جوانان نیازمند تأمین کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه هریک از جوانان بهره‌مند از کمک‌هزینه ازدواج می‌توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد این نهاد مراجعه و کالای موردنیاز خود را تا سقف یک‌میلیون تومان خریداری کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه نیز در این نشست بابیان اینکه این سازمان آمادگی دارد برای تأمین مسکن محرومان کمک‌هزینه احداث ۲۴۰ واحد مسکونی روستایی به کمیته امداد پرداخت کند، گفت: سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه برای ساخت هریک از این واحدهای مسکونی روستایی ۲۵ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض به خانوارهای مددجو پرداخت می‌کند.

سرهنگ حسین قبادی بصیر تأکید کرد: پرداخت کمک‌هزینه مسکن به مددجویان تحت حمایت منوط به تکمیل و احداث کامل واحد مسکونی است.

قبادی بصیر عنوان کرد: همچنین این سازمان به‌منظور خرید واحدهای مسکن مهر برای مددجویان شهری تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه به هر خانوار مددجو پنج میلیون تومان به‌صورت بلاعوض کمک خواهد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد