فرماندار اسلام آباد غرب مطرح کرد:

آمادگی اسلام آبادغرب برای میزبانی زوار اربعین

کد خبر: 299132
|
12:39 - 1396/08/06
نسخه چاپی
آمادگی اسلام آبادغرب برای میزبانی زوار اربعین
اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آبادغرب گفت: تدابیر خاصی اندیشیده شده که در این مسیر راه کربلا امسال بهتر از سال گذشته به زائرین اربعین خدمات رسانی صورت پذیرد.

 افشین کریمی رییس ستاد اربعین شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: سه موکب با امکانات رفاهی  برای خدمت رسانی به زائرین اربعین در شهرستان اسلام‌آباد غرب برپا می شود که با توجه به باز شدن مرز خسروی  و تردد زوار از شهر اسلام آبادغرب  در نظر داریم از این فرصت پر خیر و برکت استفاده کنیم تا زوار از داخل شهر اسلام آبادغرب عبور نمایند و به همین منظور دو موکب آن در مسیر ورودی شهر  بلوار شهید فتاحی و بلوار یادگار امام  و موکب سوم در کمربندی خروجی شهر اسلام آبادغرب به سمت دالاهو برپا می شود.

 

وی با بیان اینکه؛ موکب ها همه مردمی هستند، افزود: در مجموع مجوز 6 موکب اخذ شده و در صورت لزوم مکان های دارای زیرساخت لازم جهت برپایی موکب جدید بازدید و در نظر گرفته شده و موارد بهداشتی و خدماتی آن مکان ها نیز در حال آماده سازی است و عمدتاً زیر ساخت آب، برق و تلفن فراهم شده است.

 

فرماندار شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه اعلام شده در مرز خسروی فقط از ساعت 8 صبح الی 2 بعدازظهر خروج زوار انجام می گیرد، لذا در صورت شلوغ شدن شهر قصر شیرین و سرپل ذهاب ، امکانات لازم جهت اسکان و استقرار شبانه زائرین در شهر اسلام آبادغرب فراهم شده است که در این امر مسئولیت اسکان زوار به سپاه شهرستان محول شده  و ستاد اسکان  در حوزه بسیج شهید مطهری بلوار شهید فتاحی ورودی شهر اسلام آبادغرب مستقر شده است.  که در این راستا هماهنگی های لازم با هلال احمر و هیئات مذهبی جهت تامین پتو و آماده سازی سیستم گرمایشی مساجد  و استراحتگاه ها در شهرستان صورت گرفته است.

 

وی افزود:  امکاناتی جهت اسکان  زائرین در شهر حمیل نیز پیش بینی شده است علاوه بر مسجد و زائر سرای حمیل که به تازگی افتتاح شده، یک زائر سرای دیگر هم با امکانات کامل در حال تکمیل است که ظرفیتی بالغ بر 500 نفر را در بر می گیرد .

 

کریمی با اشاره به وضعیت راه های شهرستان گفت: زیر ساخت های خوبی در مسیر های جاده ای شهرستان ایجاد شده ، در اکثرا  جاده های شهرستان بزرگراه داریم و در چند روز آینده در محور اسلام آبادغرب به حمیل به طول 18 کیلومتر بزرگ راه چهار بانده افتتاح خواهد شد تا مشکل تصادفات و ترافیک نیز در این مسیر کاهش یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه های ذیربط در زمینه های مختلف نظیر امنیت، سلامت، بهداشت و درمان، فوریت های پزشکی و ...  آمادگی لازم را جهت خدمت رسانی به زائرین دارند و از لحاظ سوخت نیز شرکت گاز و نفت با پیگیری لازم به این تیجه رسیدیم که 24 ساعته فعالیت داشته باشند تا زوار به مشکل برنخورند .هچنین پیش بینی شده نانوایی های اسلام آبادغرب و شهرحمیل ساعت کاری پخت نان را افزایش دهند تا زوار گرانقدر از همه لحاظ آسایش داشته باشند.

 

فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه؛ ستاد اربعین آماده دریافت کمکهای مردمی برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر به زائران اربعین است، اظهار کرد: شماره حساب ستاد اربعین اسلام آبادغرب برای کمک های نقدی و محل دفتر امام جمعه شهرستان جهت جمع آوری کمک های غیرنقدی در شهرستان اعلام عمومی شده است که با نظارت دستگاه های امنیتی و کارشناسان بهداشتی مواد غذایی و نذورات مردمی تحویل گرفته می شود.

 

وی با بیان اینکه؛ تدابیر خاصی اندیشیده شده که در این مسیر راه کربلا امسال بهتر از سال گذشته به زائرین اربعین خدمات رسانی صورت پذیرد، گفت: در این راستا تابلو های جدید مرز خسروی در مسیر ورودی شهر اسلام آبادغرب توسط راهداری نصب شده است و تعدادی بنر راهنما بزودی در ورودی شهر نصب خواهد شدکه این زوار عزیز را به داخل شهر هدایت شوند تا بازار اقتصادی مردم هم رونق بگیرد و مردم از این فرصت باید استفاده نمایند تا با ارزان فروشی و قیمت مناسب به نحو احسنت با زوار برخورد نمایند و مهمان نوازی مردم با اصالت اسلام آبادغرب را به تمام کشور معرفی نمایند.

 

فرماندار اسلام آبادغرب خیر و برکت زوار اربعین را اینگونه توصیف نمود: البته طبیعی است اگر بارانی هم ببارد که برکت الهی است باید خیس هم بشویم، نباید انتظار داشته باشیم اگر برفی بارید سردمان نشود بالاخره برکتی است که شامل این مناطق شده است، هرچند مدت کوتاهی شهر شلوغ می شود و ممکن است ترافیکی ایجاد شود و مردم و دستگاه های انتظامی و راهنمایی به زحمت بیفتند اما ما هم باید برای رونق کسب و کار مردم شهرستان از این خیر و برکت  استفاده کنیم .

 

کریمی خاطرنشان کرد: نیروهای تیپ 181 ارتش اسلام آبادغرب یک موکب بزرگ در  مرز خسروی برپا نموده اند و به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خدمات رسانی می کنند که این امر باعث افتخار شهرستان است.

 

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها