با حضور حاج صادق آهنگران

نخستین جشنواره ‌منطقه‌ای بازی‌دراز در سرپل‌ذهاب برگزار شد

کد خبر: 299129
|
13:20 - 1396/07/29
نسخه چاپی
نخستین جشنواره ‌منطقه‌ای بازی‌دراز در سرپل‌ذهاب برگزار شد
اسلام آبادخبر: صبح امروز شنبه ۲۹ مهرماه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای فرهنگی و ادبی بازی دراز در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازخبرگزاری تسنیم  مراسم اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای فرهنگی ادبی بازی دراز صبح امروز شنبه 29 مهرماه در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد.

مراسم افتتاح این جشنواره صبح روز گذشته جمعه 28 مهرماه و مراسم اختتامیه نیز صبح روز امروز 29 مهرماه با حضور حاج صادق آهنگران و محمد زمان گلدسته شاعر آیینی کشور برگزار شد.

این جشنواره در قالب سه بخش شعر، داستان کوتاه و خاطره برگزار و برپایی نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

324 اثر منطقه ای از علاقمندان شرکت‌کننده از استانهای غربی کشور به دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد و از این مجموع 160آثارشعر فارسی، 28 شعرکردی، 96 داستان کوتاه و 40 خاطره ارائه شده است.

محورهای اصلی این جشنواره در قالب دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای مدافع حرم، زن و دفاع مقدس، عاشورا و دفاع مقدس بود.

این جشنواره همچنین دارای یک بخش ویژه با عنوان «بازی دراز، پادگان ابوذر و احمدابن اسحاق» بود و نمایشگاه کتاب آن تا پایان اربعین برپا است.

به فرمایش شهید بهشتی مبنی بر اینکه عرفان واقعی خانقاهش بازی دراز است و فعالیتهای فرهنگی در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه ارزشهای ماندگار این دوران تأثیر بسزایی دارد.

امروز زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست زیرا شهدا بر همه ملت ایران حق دارند و همه آزادی و امنیتی که امروز ما داریم مرهون خون پاک شهدا است.

در پایان مراسم این جشنواره دبیرخانه دائمی این جشنواره این جشنواره در شهرستان سرپل ذهاب، افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد