امام جمعه اسلام آبادغرب:

مسئولان باید بدانند که بدعهدی جزو ذات آمریکاست/سپاه محبوب تمام آزادی خواهان و مستضعفین عالم است

کد خبر: 299113
|
15:05 - 1396/07/28
نسخه چاپی
مسئولان باید بدانند که بدعهدی جزو ذات آمریکاست/سپاه محبوب تمام آزادی خواهان و مستضعفین عالم است
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: با اين حمايت‌ها و پشتيبانى‌هاى ملت و دولت از سپاه، توطئه جديد آمريكايى‌ها عليه سپاه، فرجامى جز شكست و نتيجه عكس دادن ندارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب اظهار کرد: بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع نخبگان کشور به‌خصوص در مساله هسته‌اي، از اهميت خاص و ويژه‌اي برخوردار است.

وی افزود:  مساله عهدشکني آمريکا و تلاش براي برخورد با نظام جمهوري اسلامي با بهانه قرار دادن برجام، مساله مهمي است که اين‌روزها شايسته‌ي تحليل است.

 

امام جمعه شهرستان ابراز کرد:  آمريکا با عمل نکردن به تعهدات خود در برجام و با متهم کردن نظام جمهوري اسلامي، تلاش مي‌کند در منطقه و ديگر عرصه‌هاي سياسي، از جمهوري اسلامي امتياز بگيرد که به همين دليل دست به تحريم‌هاي جديد و اظهارات نامناسب عليه جمهوري اسلامي ايران زده است.

وی افزود:  رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيانات خويش به اين مساله به‌خوبي وارد شده و مواضع نظام جمهوري اسلامي را در اين مورد بيان داشتند. رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار خاطرنشان کردند که نمی‌خواهم وقت را صرف پاسخگویی به اباطیل و یاوه‌گویی رئیس‌جمهور بی‌چاک دهن آمریکا کنم. این ضایع کردن وقت است که انسان بخواهد پاسخ او را بدهد. ايشان بيان داشتند که آمریکا کارگزار صهیونیسم بین‌الملل است؛ آمریکا به‌وجودآورنده‌ی داعش و جریان تکفیری است؛ شما توقع دارید آمریکا از آن نیرویی که جلوی داعش ایستاده عصبانی نباشد؟ عصبانی‌اند چون امروز جمهوری اسلامی توانسته نقشه‌هایشان را در لبنان و سوریه و عراق و... به هم بزند. و در نهايت با ابراز اميدواري نسبت به حرکت کلي ملت ايران بيان داشتند: ‌همه یقین داشته باشند که این‌بار هم آمریکا تودهنی خواهد خورد و از ملت ایران شکست خواهد خورد. رئیس‌جمهور آمریکا بلاهت نشان می‌دهد اما این موجب نشود از مکر آمریکا غافل شویم.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به فرمایشات رهبری اظهار کرد: نکته‌ي بسيار مهم ديگري که بايد به آن توجه کرد اين است که عهدشکني آمريکا را نبايد به شخص ترامپ و رفتارهاي غيرعقلايي او محدود کرد. عهدشکني و عدم پايبندي به قراردادها، خصلت ابرقدرت‌هاي پوشالين چون آمريکاست و از اين‌جهت نبايد تصور کرد که خيانت به برجام و نقض عهد آمريکا به شخص ترامپ بستگي داشته است. رئيس جمهور قبلي آمريکا نيز که خود را خيلي با نزاکت و مبادي آداب نشان مي‌داد نيز در دوران رياست جمهوري خود تا توانست عليه برجام اقدام کرد و با تمديد تحريم‌هاي بلندمدت و موافقت با تصويب انواعي از تحريم‌هاي جديد نشان داد که تفاوت آمريکا‌يي‌ها در عهدشکني نيست، بلکه در نوع ترفندها و ظاهرسازي‌هاي آنهاست.

 

وی گفت: در نهايت بايد توجه داشت که ايران اسلامي راهي را براي پيشرفت آغاز کرده است که به وابستگي به غرب منجر نشود و با ايمان به اين‌که پيشرفت مستقل، بومي و اسلامي ممکن است، قدم در اين راه نهاده است. رهبری حکیم انقلاب فرمودند :عده‌ای از ۱۰۰سال پیش می‌گفتند اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید بروید ذیل غرب. ۵۰سال دردوره پهلوی ذیل غرب بودیم؛ چه پیشرفتی کردیم؟ وابستگی بیچارگی می‌آورد. یکی از عناصر اصلی نجات از وابستگی، پیشرفت علمی است. صنعت کشور دچار آفت مونتاژکاری است و این باعث عدم تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه می‌شود. باید در یک بازه ۱۰ساله، رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ به نوآوری تغییر یابد.

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد:  ترامپ روز جمعه گذشته از راهبرد جديد آمريكا در پسابرجام رونمايى كرد. چند نكته كليدى در سخنان ترامپ برجسته بود كه عبارت بودند از: الف) ترامپ يك نيمه از برجام را پاره كرد و آن‌هم نيمه‌اى كه حاوى تعهدات آمريكا در قبال اين تعهد است، اما نيمه‌اى را كه مربوط به تعهدات ايران است، حفظ كرد و گفت بايد به تعهدات ايران بيفزاييم. ب) او رسماً علاوه بر تحريم‌هاى گذشته، آغاز اجراى تحريم‌هاى موسوم به «كاتسا» را هم اعلام كرد! ج) او با اعلام دروغ عدم پايبندى ايران به برجام، در مسند شاكى، قاضى و مجرى حكم، عليه ملت ايران نشست. بدون اين‌كه توجه كند آژانس ۸ بار اجراى فراتر از تعهدات ايران را اعلام كرده است. او عملاً در حالى‌كه جامعه جهانى در نقض برجام با او همراهى ندارد، از موضع بدهكارى خارج شد و خود را در جايگاه طلبكارى قرار داد! د) ترامپ اين نيت شوم را پنهان كرد كه با اضافه كردن ماده و تبصره به برجام مى‌خواهد همچنان از آب گل‌آلود برجام، ماهى مقصود بگيرد. ه‍) او با جعل عبارت خليج «عربى» به جاى خليج «فارس»، مقاصد شوم خود را در حمايت از قارون‌ها و ديكتاتورهاى منطقه اعلام كرد و عملاً دست به كار خطرناكى در آشوب‌آفرينى در منطقه زد. و) ترامپ فوق‌العاده از نقش سپاه در سركوب تروريسم عصبانى بود.

 

وی خاطرنشان کرد: وحشت رئيس جمهور آمريكا از بسط توسعه و نفوذ معنوى سپاه در منطقه، در نطق او آشكار بود. او گفت از خزانه‌دارى آمريكا خواسته است بخش‌هاى مختلف سپاه و نيز برنامه موشك‌هاى بالستيك ايران را مورد تحريم قرار دهد.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: رئيس جمهور كشورمان بلافاصله پس از اعلام مواضع رئيس جمهور آمريكا، مواضع دولت جمهورى اسلامى ايران را در مورد بدعهدى كاخ سفيد اعلام كرد. رئيس جمهور صريح گفت: ايران در برابر تروريسم در منطقه ايستاده و خواهد ايستاد. آمريكا همان راه قبل از برجام را ادامه مى‌دهد و عدم پايبندى به تعهدات در برجام را ترامپ رسماً اعلام كرده است. آقای روحانى در پاسخ به تحريم‌هاى «كاتسا» به‌طور شفاف اعلام كرد ايران فعاليت‌هاى موشكى خود را با تلاش مضاعف‌ترى ادامه مى‌دهد و در برابر هيچ قدرتى سر تسليم فرود نمى‌آورد. آقای روحانى خيال كاخ سفيد و كنگره را راحت كرد و گفت: هيچ ماده و تبصره‌اى به برجام اضافه نمى‌شود و گفتگويى هم در كار نيست!

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد:  به نظر مى‌رسد با فشار مجدد سياست‌هاى تجاوزكارانه آمريكا، بايد فصل جديدى از مناسبات ايران با غرب به‌ويژه آمريكا و نيز فصل جديدى از تجديد نظر در سياست‌هاى داخلى دولت ايجاد شود. بايد به آمريكا و متحدان او تفهيم كرد كه برجام سياهچاله‌اى نيست كه با آن‌همه مؤلفه‌هاى قدرت ايران در منطقه و جهان با شعبده‌بازى و اجراى شوى ترامپ بلعيده شود. سپاه و فرزندان سلحشور اسلام در ايران و منطقه به گفتگوهاى خود با آمريكا نه در روى ميز مذاكرات بلكه در ميادين نبرد ادامه مى‌دهند و سرنوشت اين گفتگو در همه‌جاى منطقه در هوا، زمين و دريا به‌زودى معلوم مى‌شود و ايران پوزه تروريست‌ها را به خاك مى‌مالد.

وی خاطرنشان ساخت: همه مى‌دانند مشكل رژيم سلطه‌طلب آمريكا با ايران، موضوع هسته‌اى و برجام نيست بلكه آن‌ها با چيزى به نام انقلاب اسلامى و نفوذ آن در منطقه و سد پولادين ملت سلحشور و مستقل ايران مشكل دارند و لذا وزير امور خارجه آمريكا بيان مى‌دارد كه ما به‌دنبال تغيير رژيم در ايران هستيم و به خيال خامش در ايران همه صف كشيده‌اند براى استقبال از جانيان بى‌سروپايى همچون ترامپ و همفكرانش در آمريكا، در حالى‌كه پس از سخنان سخيف و به‌دور از ادب و منطق ترامپ و تهديدها و وعده تحريمهاى جديد، به فضل الهى شاهد شور و موجى انقلابى در ابراز انزجار از سخنان او در اقشار مختلف ملتمان بوديم .

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: به‌واقع ترامپ در مقطعى كه مسؤولان و آحاد ملت بزرگ ما نياز به وحدت و يكپارچگى بيشتر داشتند، خدمت بزرگى به ما كرد. «عدو شود سبب خير گر خدا خواهد» ازجمله مواضع مسوولان میتوان به موضع رییس جمهور محترم اشاره کرد: دكتر حسن روحانى رئيس جمهور: «اگر آمريكا بخواهد خطاى بعدى را مرتكب شود و عليه سپاه پاسداران اقدامى كند، اين ديگر خطا اندر خطا است. سپاه پاسداران تنها يك واحد نظامى نيست، بلكه سپاه پاسداران در دل اين مردم بوده و در همه روزهاى خطر از منافع ملى ما دفاع كرده است.

 

وی تصریح کرد: سپاه نه تنها محبوب ملت ايران، بلكه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجات داده؛ محبوب كردهاى عراق هم هست چون اربيل را نجات داده؛ محبوب مردم دمشق و سوريه هم است چون دمشق را نجات داده؛ محبوب مردم لبنان هم است چون طرفدار حيثيت و استقلال لبنان بوده است؛ سپاه هميشه كمك مظلومان بوده و در برابر تروريست‌ها ايستاده است. آمريكايى‌ها به‌دليل آن‌كه‌ می‌خواستند داعش را ۲۰ سال در اين منطقه نگه دارند و از اين ابزار استفاده كنند، حق دارند از سپاه عصبانى باشند، چراكه سپاه با برنامه‌ريزى و حمايت خودش از ملت عراق، سوريه و لبنان، داعش را ذليل كرده است.»

امام جمعه شهرستان یادآور شد:   با اين حمايت‌ها و پشتيبانى‌هاى ملت و دولت از سپاه، توطئه جديد آمريكايى‌ها عليه سپاه، فرجامى جز شكست و نتيجه عكس دادن ندارد. هيچ قرارداد صلح و توافقى در جهان از آدم تا خاتم و از خاتم تا كنون، يك‌سويه اجرا نشده است مگر اين‌كه يك طرف ذلت و خوارى تسليم را پذيرفته باشد. دولت و ملت ايران هيچ‌گاه زير بار ذلت اجراى تعهدات يك‌سويه برجام‌ نمی‌روند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها