در شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه مطرح شد؛

پیگیری و اجرای مصوبات سفر رهبری به استان کرمانشاه با توان مضاعف/ اعتبارات قطره‌چکانی است

کد خبر: 299110
|
08:59 - 1396/07/27
نسخه چاپی
پیگیری و اجرای مصوبات سفر رهبری به استان کرمانشاه با توان مضاعف/ اعتبارات قطره‌چکانی است
اسلام آبادخبر: شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه در محل استانداری و با موضوع گزارش بودجه 97 تشکیل شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، طهمورث الیاسی  صبح امروز پنج شنبه در شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گزارش بودجه ۹۷ را برنامه اصلی این جلسه دانست و اظهار داشت: تاکید اصلی بودجه ۹۷ عمدتا بر بودجه عملیاتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه افزود: در این راستا اتمام پروژه های نیمه تمام و اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارند.

الیاسی خاطر نشان کرد: جهت گیری های اقتصاد کلان بودجه ۹۷ بر حفظ ثبات اقتصادی کشور، کاهش فقر، کمک به ادامه روند رو به رشد تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار است.

این مسئول اتمام پروژه های نیمه تمام در چارچوب افزایش سرمایه گذاری جهت اشتغال را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد.

۶۰ پروژه مهم در استان کرمانشاه داریم/اعتبارات قطره‌چکانی است

مجتبی نیک کردار صبح امروز پنج شنبه در شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به ماده ۲۳ قانون الحاق  اظهار داشت: طرح ماده ۲۳ برای پروژه های مهم بسیار تاثیرگذار است و اگر  با رایزنی های لازم نتوانیم این بودجه را دریافت کنیم پیشرفت نخواهیم کرد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: در حال حاضر حدود ۶۰ پروژه مهم داریم که اعتبارات آنها به صورت قطره چکانی است.

وی ادامه داد: پروژه هایی همچون راه آهن، سدها و بزرگراهها به کندی پیش می رود و اگر بتوانیم برای دریافت بودجه آنها تلاش کنیم می توانیم از طرف وزارتخانه اعتبار خوبی برای آنها کسب کنیم.

نیک کردار گفت: همچنین می توانیم برای پروژه های که سهم مشترک با استانهای دیگر دارد تلاش کنیم تا بودجه آنها را کسب کنیم.

وی افزود: دولت نسبت به کمک به استانهای محروم، با آمار بالای بیکاری و مرزی تاکید دارد و استان ما در همه این موارد در اولویت است. لذا از این طریق هم می توانیم اعتبار خوبی کسب کنیم.

نشت استانداری

مصوبات سفر رهبری به استان کرمانشاه با توان مضاعف پیگیری واجرا شود

هوشنگ بازوند امروز پنج شنبه در شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ۸۵ درصد بودجه کشوری را ملی عنوان کرد و اظهار داشت: فقط ۱۵ درصد  د آن استانی است که در این رابطه یکسری الزامات وجود دارد که دست ما نیست و در مجلس تصویب می شود.

وی افزود: حدود ۸ تا ۹ درصد بودجه کشور در استانها و در جلسات شورای برنامه ریزی تعیین تکلیف می شود که این امر یکی از ایراد اصلی نظام برنامه و بودجه کشور است.

استاندار کرمانشاه بودجه در نظر گرفته شده برای سال ۹۷ را مغایر با شعار تمرکز زدایی دانست و عنوان کرد: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بودجه ها در نظام برنامه ریزی به صورت چانه زنی به دست می آید و ما باید بتوانیم از این طریق آن را جذب کنیم که البته این روش نیز یک نقص محسوب می شود.

بازوند خاطر نشان کرد: بحث بودجه را باید به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری کنیم و در این راه باید مشکلات را برطرف کنیم و کار را به دیگران واگذار نکنیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در اولویت قرار گرفتن  استانهای محروم، با نرخ بالای بیکاری و مرزی باید مد نظر قرار دهیم و از ان به عنوان یک حفره خوب برای دست یافتن به یک مطالبه گری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نمایندگان استان باید تلاش خود را در این زمینه بکار بگیرند و مدیران استان با پیگیری های لازم جذب حداکثری بودجه را بدست آورند که این امر در ارزیابی مدیر موفق مد نظر خواهد گرفت.

بازوند گفت: تمام هنر ما این است که بتوانیم سهم استان را در لایحه دولت افزایش دهیم و بودجه لازم را قبل از ورود به مجلس کسب کنیم.

وی تصریح کرد: افزایش ردیف ملی برای استان و اخذ بودجه برای استان از مهم ترین کارها است که باید در این راستا اهتمام ویژه داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه  ادامه داد: یکسری پروژه های ملی به نام استان است که باید با هنرمندی بتوانیم این را افزایش دهیم و مدیرانی که پروژه های ملی زیادی دارند با انجام مکاتبات اعتبارات خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت نظام درآمد هزینه کار درستی است و الان که درآمد ما کم است و نباید این امر مشکلی را برای ما به وجود آورد.

بازوند همچنین به مصوبات سفر رهبری به استان اشاره کرد و گفت: مصوبات سفر مقام معظم رهبری که به نوعی عملیاتی نشده باید با توان مضاعف پیگیری و تعیین تکلیف شود.

وی افزود: همچنین وعده هایی که در سفر رئیس جمهور به مردم داده شد باید عملیاتی شود چرا که مردم انتظار دارند و و اگر محقق نشود سبب بی اعتمادی و یاس مردم خواهد شد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: بودجه سال ۹۷ به نوعی چراغ های روشنی است که برای سال آینده در مسیر خود قرار دهیم و اگر نتوانیم آن را تصویب کنیم استان با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: فرمانداران استان هم در رابطه با پروژه های ملی باید پیگیر باشند و در این راستا از استانداری و مدیران مطالبه گر باشند.

نشت استانداری

تعداد ۴۳ پروژه نیمه‌کاره ملی در استان کرمانشاه داریم
 

کامبیز عاطفی صبح امروز پنج شنبه در شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، به ارائه گزارش بخشنامه بودجه سال ۹۷ پرداخت و افزود: رویکرد اصلی بودجه سال آینده بر اساس رشد اقتصادی فراگیر اشتغالزا و ضد فقر با توجه به ۵ رویکرد اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بر این اساس ضروری است بودجه سال آینده در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت بهش خصوصی و تعاونی، تمرکز در حوزه های پیشران اقتصادی، کمک به اشتعال جوانان و زنان و ... هزینه شود.

عاطفی خاطر نشان کرد: دستگاههای اجرایی در پیشنهاد بودجه، حداقل ۲۰ درصد از فعالیت های خود را به روش بهای تمام شده هزینه یابی نکرده باشند افزایش اعتبار هزینه ای نسبت به سال ۹۶ برخوردار نمی شود.

وی ابراز داشت: دستگاههای اجرایی موظفند با در نظر گرفتن تعهدات خود در رابطه با طرح های سفرهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، اعتبارات لازم جهت اجرای طرح های مذکور را با رعایت ماده ۲۳ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پیش بینی کنند.

عاطفی در ادامه به آخرین نسخه گزارش پروژه های نیمه تمام استان کرمانشاه در دو بخش ملی و استانی اشاره کرد و افزود: در بخش پروژه های نیمه تمام ملی جمعا ۲۶ پروژه استانی و ۴۳ پروژه ملی و ۱۸ پروژه مربوط به جداول ۱۹ و ۲۰ از محل اعتبار های متفرقه در سال گذشته تامین اعتبار شدند که در این بخش جمع ۸۷ پروژه با اعتبار ۵۲۷۳۳ میلیارد ریال است.

وی ابراز داشت: پروژه های نیمه تمام استانی در بخش استانی ۶۲۵ پروژه با برآورد مورد نیاز برای اتمام به مبلغ ۹۰۱۲ میلیارد ریال که در قالب ۱۴ شهرستان و سطح استان و ۲۳ فصل قرار گرفته است.

این مسئول  بیشترین پروژه های نیمه تمام را مربوط به شهر کرمانشاه دانست و گفت: در کرمانشاه با ۹۶ پروژه و اعتبار ۴۵۳۲ میلیارد ریال و کمترین آن در شهرستان قصرشیرین با ۱۰ پروژه و اعتبار ۱۴۳ میلیارد ریال است.

وی گفت: در سالجاری تعداد پروژه های استانی ویژه ۲۸۲۰ پروژه و پروژه های ملی به ۴۱ پروژه تغییر یافته است.

لازم به ذکر است؛ در ادامه پیشنهادات دستگاههای اجرایی برای بودجه سال ۹۷ قرائت شد.

ادامه دراد....

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد