اقرار نتانیاهو به عدم بقای رژیم صهیونیستی

کد خبر: 299109
|
10:35 - 1396/07/27
نسخه چاپی
اقرار نتانیاهو به عدم بقای رژیم صهیونیستی
اسلام آبادخبر: نتانیاهو در یک مراسم ویژه مذهبی می‌گوید امروز دیگر بقای اسرائیل تضمین شده نیست و تلاش ما این است که اسرائیل ۲۰ سال بیشتر عمر کند و ۱۰۰ سالگی اش را جشن بگیرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سال 2006 هنگامی که جنگ 33 روزه رخ داد، بنیامین نتانیاهو، که به عنوان رئیس اپوزیسیون کابینه ایهود اولمرت فعالیت می کرد، اعلام کرد پس از جنگ 1967، در این جنگ دوباره موجودیت اسرائیل به خطر افتاده است و سؤال از موجودیت و بقای اسرائیل دوباره نه تنها بین دشمنان اسرائیل بلکه بین دوستان آن نیز بر سر زبان افتاده است.

شبح از بین رفتن رژیم صهیونیستی پس از بحران ها و درگیری هایی که از سال 2010 در منطقه، به ویژه در سوریه و عراق به وجود آمد کمی از این رژیم دور شد. اما اکنون در سال 2017 دوباره دغدغه موجودیت رژیم صهیونیستی را مطرح کرده است. او در نشستی مذهبی  اظهار داشت، الآن دیگر بقای اسرائیل یک امر بدیهی نیست بلکه تلاش می کند 20 سال دیگر بقای آن را جلو بیندازد.

سخنان 2017 نتانیاهو؛ در رأس قدرت رژیم صهیونیستی

نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه کرد این است که سخن سال 2006 نتانیاهو از جایگاه یک رهبر معارض دولت بود. اما اکنون به عنوان نخست وزیرو بالاترین مقام اجرایی رژیم صهیونیستی سخن می گوید. مقامی که از تمامی گزارش های دستگاه های امنیتی برای روشن کردن تصویر واقعیت موجود، بررسی آینده و نیروهایی- که به عنوان متخاصم در حال رشد هستند- آگاه است و توان هسته‌ای و غیر هسته‌ای رژیم را به خوبی می شناسد.

نتانیاهو در این سخنان رژیم صهیونیستی را با دولت «حشمونائیم»- که براساس تاریخ مجعول یهودیان دولتی یهودی بوده که دو قرن پیش از میلاد مسیح به دست رومی ها از بین رفته است- مقایسه می کند و می گوید آن دولت 80 سال توانست در وضعیتی سخت باقی بماند حال ما باید تلاش کنیم که اسرائیل 100 سالگی خود را جشن بگیرد و 20 سال بیشتر از حشمونائیم باقی بماند.

نتانیاهو این سخنان را در یک مراسم ویژه مذهبی و دور از رسانه ها اعلام کرده است و مضمون آن از طریق یکی از حاضران در جلسه به رسانه های صهیونیستی رسیده است. پس از انتشار این خبر دفتر نتانیاهو بدون آنکه آن را تکذیب کند اعلام کرد: نتانیاهو برای تضمین امنیت و بقای اسرائیل، بیشتر وقت خود را به مسائل امنیتی اختصاص می دهد و مشکلات امنیتی هنوز ادامه دارند.

اهمیت زمانی اظهارات نتانیاهو

اهمیت زمان این اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اینجا است که، سخنان نتانیاهو تنها چند روز پس از تهدیدات دبیر کل حزب الله لبنان علیه ساکنان سرزمین های اشغالی ابراز شد. سخنانی که در آن سید حسن نصرالله از ساکنان سرزمین های اشغالی خواست به کشورهایی که از آنجا آمده اند بازگردند، زیرا اگر نتانیاهو جنگی را آغاز کند، فرصت فرار از فلسطین اشغالی را هم پیدا نخواهند کرد و هیچ مکانی در فلسطین اشغالی برای آنها امن نخواهد بود.

یک سؤال راهبردی

در حال حاضر هنوز آتش جنگ های داخلی در منطقه غرب آسیا شعله ور است. این آتش شعله ور تماما به نفع رژیم صهیونیستی است زیرا کشورها و قدرت های منطقه‌ای را به خود مشغول داشته است. هیچ ارتش قدرتمندی در اطراف این رژیم وجود ندارد و نیروهای مقاومت نیز درگیر مسائلی غیر از فلسطین اشغالی هستند. حال با این وجود باید پرسید چگونه این وضعیت و شرایط متضمن بقای رژیم صهیونیستی نیست؟

اعتلای مقاومت؛ نتیجه بحران غرب آسیا

با وجود آنکه در اثر بحران های به وجود آمده در سوریه و عراق، جناح مقاومت هزینه های زیادی را پرداخته است اما دستاوردهای بسیاری نیز داشته است. یکی از این دستاوردها، تجارب به دست آمده در این بحران ها است. اکنون جناح مقاومت تجربه جنگ در منطقه به وسعت نیمی از غرب آسیا را به دست آورده است.

از این مسئله مهمتر یکپارچگی به وجود آمده در مقاومت است. نیروهای مقاومت از افغانستان، ایران، عراق، سوریه و لبنان به هم پیوسته اند و یک نیروی پیوسته را تشکیل داده اند. از سوی دیگر این نیروها به یکپارچگی سرزمینی نیز رسیده اند و از ایران تا لبنان یک جغرافیای متحد شده اند.

در تأیید این امر و نگرانی صهیونیست ها از این یکپارچگی سرزمینی می توان به سخنان یوسی کوهن، رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، موساد باید اشاره کرد که چندی قبل گفته بود: هیچ گاه ایران تا این حد به اسرائیل نزدیک نشده بود. اقدام صهیونیست ها برای ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه و تلاش برای دور کردن جناح مقاومت از این منطقه که همان منطقه جولان است. دلیلی بر همین نگرانی صهیونیست ها است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد