در پس خواب غفلت مسئولین فرهنگی کشور؛

فعالیت شوهای خانگی با واردات مد و فشن بیداد می کند

کد خبر: 299076
|
08:01 - 1396/07/26
نسخه چاپی
فعالیت شوهای خانگی با واردات مد و فشن بیداد می کند
اسلام آبادخبر: اشاعه روز افزون و کنترل نشده فضای مجازی زمینه های سوءاستفاده برخی را برای ورود به عرصه واردات انواع مد و لباسهای زیرزمینی فراهم کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، این روزها و با توجه به گستردگی فضای مجازی شاهد فعالیت مزون های زیر زمینی و شوهای مخفی لباس زنانه هستیم که نه نامی از آنها بر در و دیوار دیده می شود و نه در جایی ثبت شده اند اما با تبلیغات در فضای مجازی به خوبی مشتری یابی می کنند.

از آنجا که این مزون ها در جایی ثبت نشده نظارتی بر جنس و قیمت آنان نیز وجود ندارد البته بسته به اینکه این مزون ها در چه محلی هستند قیمت لباسهای آنان نیز متفاوت است اما این گونه نیست که نسبت به بازار تفاوت چندانی داشته باشد، قالب کردن اجناس چینی به جای ترک نیز از دیگر گلایه های مشتریان این مزون ها است.

همچنین برخی از این مزون ها بدون هیچ واهمه ای نسبت به واردات و فروش انواع مد و فشن اقدام می کنند.

با این وجود بسیاری از زنان نیز فریب فعالیت چنین مراکزی را نمی خورند و ترجیح می دهند که خریدهای خود را به جای مراجعه به مراکزی نا امن که نه نام و نشانی دارد و نه ثبت شده از فروشگاه های سطح شهر انجام دهند.

.


کم کاری دستگاه های نظارتی در حوزه فعالیت پوشاک

نامی، عضو هیئت رئیسه اتحادیه پوشاک اظهار داشت: دستگاه های نظارتی در این حوزه چندان به وظایف خود عمل نمی کنند این درحالی است که ما در کشور هم قانون داریم و هم قوه قهریه.

وی افزود: با وجود قانون، دستورالعمل و کارگروه های پیگیری در بسیاری از جاها مشاهده می شود که برخورد و نظارت مقتضی انجام نمی شود چرا که برخی از فروشگاه های بزرگ با برندهای معروف سالها بدون مجوز فعالیت می کنند اما برخوردی با آنان انجام نشده است پس چگونه می توان انتظار برخورد با فروشگاه های خانگی را داشت.

شناسایی 4 هزار مزون مخفی

قبادی، رئیس کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شناسایی چهار هزار مزون مخفی خبر داد.

وی افزود: این گروه تخریب های گسترده ای را در جامعه فراهم می کنند و حجم قابل توجهی از مدهای مزاحم از سوی همین شوهای خانگی وارد می شود.

قبادی عنوان کرد: همچنین فعالیت این شوهای زیرزمینی ضررهای اقتصادی را نیز به دنبال دارد زیرا بر خلاف سایر فروشندگان عوارض و مالیات نیز نمی پردازند و در حوزه های تولیدی، تخصصی و طراحی نیز سرمایه گذاری نمی کنند.

وی افزود: البته با برنامه ریزی های انجام شده توسط کارگروه مد و لباس، شناسایی این مزون ها در دست انجام است اما به واقع نیازمند برخوردی جدی با آنان هستیم.

مزونهای زیر زمینی و شوهای مخفی لباس که سربازان مطیع شبکه های ماهواره ای غربی هستند پیش از اینکه اقتصاد و تولید را هدف قرار دهند تیر زهرآلوده شان متوجه فرهنگ جامعه است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد