عضو کمیسیون امنیت‌ملی:

«سپاه پاسداران» نبود داعش به دیوارهای اروپا رسیده بود

کد خبر: 299058
|
09:31 - 1396/07/25
نسخه چاپی
«سپاه پاسداران» نبود داعش به دیوارهای اروپا رسیده بود
اسلام آبادخبر: فلاحت‌پیشه گفت: کشور‌های اروپایی این واقعیت را پذیرفته‌اند که سپاه پاسداران بزرگ‌ترین مانع در مقابل داعش است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت‌‌ملی و سیاست‌‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دونالد ترامپ در بخشی از سخنان خود به موضوع موشکی و سپاه پاسداران پرداخت، گفت: این دو موضوع دو بعد اصلی قلمرو استراتژیک ایران را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: ایرانی‌ها طی 16 سال گذشته با این قلمرو استراتژیک یعنی توان سپاه پاسدارن و به ویژه توان پیش‌بینی‌ناپذیر موشکی خود بر تحولات منطقه مسلط شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت‌‌ملی مجلس با بیان اینکه ترامپ ادعایی را در مورد سپاه پاسداران مطرح کرده، گفت: ترامپ بداند که ایران در قبال دو اسلحه کاربردی و ماهوی خود یعنی سپاه پاسداران و موشک هیچ وقت با مذاکره کنار نخواهد آمد.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: بسیاری از کشورها با تروریست خواندن سپاه و نظر ترامپ در این زمینه اختلاف راهبردی دارند. کشور‌های اروپایی که به شدت نگران تحولات منطقه‌ای هستند می‌دانند که اگر سپاه پاسداران نبود اکنون نا‌امنی ناشی از حضور داعش به مرزها و دیوار‌های اروپا نیز رسیده بود.

وی با تاکید بر اینکه کشور‌های اروپایی این واقعیت را پذیرفته‌اند که سپاه پاسداران بزرگ‌ترین مانع در مقابل داعش است، ادامه داد: کشور‌های اروپایی می‌دانند که اگر سپاه پاسداران به خاطر دغدغه‌های غرب آسیا جانفشانی نکند، خطر تروریسم آمریکا و متحدان منطقه‌ای او مانند رژیم صهیونیستی و به‌ ویژه حکام مرتجع عرب به وجود آورده‌اند به مرز‌های اروپا می‌رسد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس با بیان اینکه موضوع ایران در دنیای امروز کاملا واقعی شده، تصریح کرد: ترامپ باید بداند دیگر با لفاظی نمی‌شود با یک امر واقعی برخورد کرد، او باید بداند توان و دفاع ایران واقعی است، اگر ایرانی‌ها وارد فضایی شوند که روند مقابله‌جویی با ترامپ را در پیش بگیرند، آن وقت برای اولین بار تحولی در دنیا شکل خواهد گرفت که طرف پیروز آن مشخص نیست.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها