عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

روایتی از رفع اختلاف پارتی دموکرات و اتحادیه کرد میهنی توسط سپاه قدس/ ایران برای مقابله با ایجاد بحران در کرکوک میانجیگری کند

کد خبر: 299045
|
08:59 - 1396/07/25
نسخه چاپی
روایتی از رفع اختلاف پارتی دموکرات و اتحادیه کرد میهنی توسط سپاه قدس/ ایران برای مقابله با ایجاد بحران در کرکوک میانجیگری کند
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روایت کرد که در سال ۷۱ شمسی درگیری‌های سیاسی و نظامی بین پارتی دموکرات و اتحادیه کرد میهنی به وجود آمده بود ; توسط سپاه قدس رفع شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سیدقاسم جاسمی در خصوص لزوم میانجیگری جمهوری اسلامی ایران بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق، اظهار داشت: در سال 71 شمسی وقتی که اتحادیه کرد میهنی و پارتی دموکرات در منطقه کردستان عراق مستقر شده بودند و هنوز صدام قدرت را در دست داشت، اختلافات شدیدی بین 2 حزب کرد به وجود آمد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از درگیری‌هایی که بین اتحادیه کرد میهنی و پارتی دموکرات پیش آمد، درگیری مسلحانه وسیعی بین پیشمرگه های 2 طرف شکل گرفت.

وی افزود: در این درگیری‌هایی که جنبه سیاسی و نظامی پیدا کرده بود، جمهوری اسلامی ایران به این موضوع ورود کرد و اجازه نداد درگیری‌ها گسترش یابد.

جاسمی با بیان اینکه می‌توان گفت، اختلافات بین پارتی دموکرات و اتحادیه کرد میهنی از همانجا شروع شد، گفت: این درگیری‌ها در ایام نزدیک به انتخابات پارلمانی اقلیم به وجود آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در آن زمان نیروی سپاه قدس جمهوری اسلامی بیشترین تلاش را مصروف داشت تا اختلافات بین 2 حزب کردستان عراق برطرف شد.

عضو فراکسیون نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط امروز نیز از ابتدا مشخص بود که برگزاری همه‌‎پرسی در اقلیم کردستان عراق، مشکلات فراوانی را به وجود خواهد آورد، گفت: هم اکنون نیز با شرایطی که در کرکوک به وجود آمده، لازم است که جمهوری اسلامی ایران بازهم نقش موثر خود را ایفا کند تااختلافات فعلی تبدیل به بحران نشود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد