در آستانه اربعین صورت می گیرد؛

کاسبی آژانس‌های هوایی با چراغ سبز معاون وزیر+ عکس

کد خبر: 298909
|
08:40 - 1396/07/16
نسخه چاپی
کاسبی آژانس‌های هوایی با چراغ سبز معاون وزیر+ عکس
اسلام آبادخبر: در حالی که سازمان هواپیمایی کشور قیمت بلیط رفت و برگشت برای اربعین را یک میلیون و سیصد هزار تومان اعلام کرده است، این رقم در شرکت های هواپیمایی به بیشتر از 2 میلیون تومان رسیده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هر ساله با فرا رسیدن ایام اربعین نرخ بلیط های هوایی نیز دچار تغییراتی می شود اما امسال با توجه به چراغ سبز هایی هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی نشان داده شده است این گرانی بیشتر و حتی تا دو برابر هم رسیده است.

بررسی ها حاکی از به راه افتادن بازار سیاه در شرایطی است که هفته گذشته معاون وزیر اعلام کرده بود افزایش بلیط اتوبوس زائران اربعین باید 100 درصد یعنی دو برابر باشد؛ همین مساله راه را برای آژانس های هوایی جهت بالابردن نرخ قیمت بلیط های خود باز کرد.

 

در حالی که در سال های گذشته در گران ترین شرایط زائران می توانستند با یک میلیون و 200 هزار تومان یک بلیط رفت و برگشت به نجف را تهیه کنند امسال این رقم بالغ بر 2 میلیون تومان شده و روند افزایشی آن همچنان ادامه دارد.

اگرچه چند سالی است که در آستانه اربعین، سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات در این ایام را تعیین می‌کند اما در سایه عدم نظارت این افزایش بلیط ها در سال جاری بسیار زیاد بوده است.

این نرخ ها در سال 94 به صورت مصوب سال 94 از 850 هزار تا 1.2 میلیون تومان تعیین شدکه البته این برای یک سفر رفت و برگشت از تهران یا مشهد به نجف یا بغداد بود.

سال 95 نیز با تلاش زیاد برای نظارت، نرخ بلیت پروازهای رفت و برگشت تهران ــ نجف و مشهد ــ نجف به‌ ترتیب یک‌میلیون و 100هزار و یک‌میلیون و 350هزار تومان تعیین شد. بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد ــ بغداد نیز یک‌میلیون و 350هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود.

برای امسال نیز طبق معمول اواسط شهریور ماه بود که سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تعیین سقف نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات در اربعین امسال خبر داده و گفته بود: نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد ــ‌نجف و تهران‌ــ‌نجف به‌ترتیب 1.5 میلیون تومان و یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است.

با این حال به نظر می رسد دلالی هایی که صورت می گیرد این قیمت را تا دو میلیون و یکصد هزار تومان نیز افزایش داده است؛ برخلاف سال های گذشته افزایش هزینه های اربعین از سودی دستگاه ها و نهاد های متولی امر باعث شده است که اعتراض زائران نسبت به این موضوع بیشتر شود.

هزینه هایی مانند بیمه، ویزا و ... که به زائرین تحمیل می شود در حال حاضر بیشتر جنبه منبع درآمد برای نهادهای متولی داشته و زوار از این موضوع رضایت ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد