کرمانشاه دوازدهمین استان سالمند کشور

کد خبر: 298877
|
10:45 - 1396/07/13
نسخه چاپی
کرمانشاه دوازدهمین استان سالمند کشور
اسلام آبادخبر: کارشناس مسئول دفتر سالمندان اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه این استان را دوازدهمین استان سالمند کشور دانست و گفت: 165 هزار و 315 نفر جمعیت سالمندان استان را تشکیل می‌دهند.

به گزارشاسلام آباد خبر، نوشین داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود 165 هزار و 315 سالمند در استان کرمانشاه، گفت: کرمانشاه به‌لحاظ شمار سالمندان دوازدهمین استان کشور است و به نوعی دوازدهمین استان پیر کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که برخی سالمندان به مراکز نگهداری سالمندان سپرده می‌شوند، گفت: در شهرستان کرمانشاه سه مرکز مراقبتی - توانبخشی سالمندان، یک مرکز جامع توانبخشی سالمندان(شامل خدمات مراقبتی و ویزیت در منزل) و سه مرکز روزانه آموزشی - توانبخشی داریم.

داوودی افزود: در شهرستان اسلام آبادغرب نیز یک مرکز آموزشی توانبخشی داریم و سالمندان از سن 60 سالگی به بالا در این مراکز پذیرش می‌شوند.

کارشناس مسئول دفتر سالمندان اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به روند رو به رشد پیری در جامعه، گفت: در سال‌های آینده قطعاً با افزایش جمعیت سالمندان مواجه خواهیم شد و باید از هم‌اکنون امکانات و خدمات‌رسانی به سالمندان افزایش یابد.

وی توانمندسازی سالمندان را از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های بهزیستی استان برشمرد و افزود: در این راستا  شورای سالمندی به ریاست استاندار و دبیری اداره‌کل بهزیستی با حضور مسئولان دستگاه‌های عضو شورای سالمندی به‌منظور تدوین برنامه‌های مختلف در زمینه ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به سالمندان فعال است.

وی افزود: هم‌چنین برنامه‌هایی در خصوص فرهنگسازی و آگاه‌سازی آحاد جامعه در خصوص جایگاه سالمندان، فراهم کردن تمهیدات لازم در خصوص ارتقای ظرفیت‌های آموزشی - توانبخشی سالمندان در سطح استان، ارتقای سطح علمی خانواده‌ها، پرسنل، کارکنان و مراقبین مراکز سالمندان در زمینه‌های مختلف مراقبتی و توانبخشی نیز در این زمینه انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که 12 تا 18 مهرماه به‌عنوان هفته تکریم سالمندان شناخته شده است، به تشریح برنامه‌های هفته تکریم سالمندان در استان پرداخت.

داوودی خاطرنشان کرد: به‌مناسبت هفته سالمندان برنامه‌های مختلفی در سطح استان انجام می‌شود که از جمله آن می‌توان به برگزاری مراسم بزرگداشت سالمندان در تاریخ 16 مهرماه اشاره کرد.

به گفته کارشناس مسئول دفتر سالمندان اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه، برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در مراکز سالمندان استان از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این هفته است.

داوودی با اشاره به برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدای کرمانشاه با حضور سالمندان و مسئولان، خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بروشور توانبخشی - بهداشتی و منشور حقوق سالمندان با هدف آگاه‌سازی آحاد جامعه با همکاری مراکز غیردولتی سالمندان استان از دیگر برنامه‌های تدارکاتی برای این هفته است.

وی یادآور شد: به همین مناسبت روز جمعه 14 مهرماه ایستگاه سلامت در محل درب نماز جمعه آماده خدمات‌رسانی به سالمندان است.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد