امام جمعه اسلام آبادغرب:

شهیدحُججي، حجتي براي جوانان نسل کنوني شد/ رد پاى رژيم صهيونيستى در توطئه رفراندم اقليم كردى‌ آشکار است

کد خبر: 298819
|
15:10 - 1396/07/07
نسخه چاپی
شهیدحُججي، حجتي براي جوانان نسل کنوني شد/ رد پاى رژيم صهيونيستى در توطئه رفراندم اقليم كردى‌ آشکار است
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب درتحليل و چرايى برگزارى رفراندم در اقليم كردستان عراق گفت: رد پاى رژيم صهيونيستى در توطئه رفراندم اقليم كردى‌ آشکار و واضح است .

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز در مسجدجامع اسلام آبادغرب با اشاره به تشييع با شکوه پيکر مطهر شهيد مدافع حرم و حريم اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام، محسن حججي ، گفت: این مراسم با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي و سخنان مختصري که به خانواده اين شهيد بيان داشتند، رنگ و بوي ديگري گرفت. حضور گسترده و با شکوه امت حزب‌الله و مردم شهيدپرور از يک‌سو و حضور نائب الامام و رهبر معظم انقلاب اسلامي در بزرگداشت اين سرباز به خون تپيده‌ي اسلام از سوي ديگر بر شکوه اين مراسم افزود.

 

وی افزود: روز پنجم مهر كه مصادف با ششم محرم است، روزمقدسى در تاريخ ايران اسلامى خواهد بود. روزى كه پيكر مطهر شهيدى والا مقام در ميهن عزيزمان تشييع شد. شهيدى كه عزم و اراده‌اش مرزهاى ملى را درنورديد و و بينش او، وى را در داخل سرزمينش محدود نكرد، بلكه صدها كيلومتر آنطرف‌تر به دفاع از حريم حرم عقيله بنى‌هاشم، زينب كبرى(سلام الله عليها) برخاست.

 

امام جمعه شهرستان اظهار کرد: شهید حججی، شهيدى بود كه عاشقانه وبى‌آن‌كه كسى او را به اين كار وادارد، پاى در ركاب نهاد و به جهاد با دشمنان انسانيت و اسلام راستين پرداخت. شهيدى كه بين اخلاق و شجاعت و عرفان و تعبد جمع كرده بود. او از همه تعلقات دنيوى دل كند تا رضايت آن معبود جانانه را بدست آورد. 

 

وی تصریح کرد: شهيد حججى كه حجت خدا را بر ما تمام كرد، با بصيرتى نافذ و با اطلاع از مخاطرات اين‌راه، قدم در ميدان گذاشت تا ثابت كند كه برخلاف تبليغات مسموم مزدوران غرب، تصميم مردانه‌اش نه از سر احساسات كه با انتخاب دقيق و آگاهانه بوده است. شهادت قهرمانانه و در عين حال تاثربرانگيز مدافع حرم، پاسدار شهيد «محسن حُججى» بيش از هر شهيد ديگرى، افكار عمومى را تحت تأثير خود قرار داد.

 

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: به بيان رهبر معظم انقلاب که چهار عامل اصلي در عزت و بلندآوازگي شهيد حججي عبارت از اخلاص، نيت پاک و حرکت به‌موقع و نياز کشور و جامعه به چنين شهيدي است، نيازمند توجه و دقت نظر جدي است.

 

وی افزود: بسياري از افراد در طول روزهاي گذشته از راز محبتي که خداي متعال براي اين شهيد در دلها قرار داده است، سؤال مي‌کردند و با اذعان به اثر گذاري کم‌نظير اين شهيد در فضاي کشور در دوران اخير، مي‌پرسيدند که چه شد که حججي اين‌گونه حجتي شد براي جوانان نسل کنوني و چه شد که اين شهيد عزيز چنين پرچم اسلام و انقلاب و ولايت را در ديده‌ي همگان بالا برد؟

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: یارانی چون شهیدان مدافع حرم، همچون شهید حججی‌ها که حتی در غربت و چنگ یزیدیان زمان، رساترین و عاشقانه‌ترین لبیک را به فرمان سیدالشهدا(علیه‌السلام) - در صبحدم عاشورا که در ضمن خطبه‌ای فرمود : «علیکم بالصبر و الجهاد»، برشما باد به ایستادگی و مقاومت و جهاد و پیکار بی‌امان - گفتند و راست‌قامت و استوار در مقابل بدسیرتان حرامی جلوه‌ای از رشادت و شجاعت عاشورایی را به رخ جهانیان کشیدند و باری دیگر «موت فی عز خیر من حیات فی ذل» را تفسیر نمودند؛ راهشان پرنور و پررهرو باد.

 

وی در بخش دیگری از خطبه دوم درتحليل و چرايى برگزارى رفراندم در اقليم كردستان عراق اظهار کرد؛ رد پاى رژيم صهيونيستى در توطئه رفراندم اقليم كردى‌ آشکار و واضح است .

 

حجت الاسلام مهری گفت: مخالفت اصولى و منطقى ايران در چارچوب مخالفت با طرح و برنامه نسنجيده و غيرامنيتى مسؤولان كردى است، نه مخالفت با خواست و اراده مردم كُرد، لذا مسوولان اقلیم باید مخالفت‌هاى داخل اقليم (جريان‌هاى مختلف كردى)، دولت عراق، همسايگان و آمريكا و نهادهاى بين‌المللى مانند سازمان ملل و اتحاديه عرب را جدی بگیرند .

 

وی خاطرنشان کرد: حمايت رژيم صهيونيستى از طرح استقلال كردى، مشابه حمايت‌هاى اين رژيم از گروه‌هايى مانند جبهه النصره است كه كاركرد ابزارى براى تأمين منافع منطقه‌اى آن‌ها دارد، اقداماتى از اين‌دست مسأله فلسطين را از اولويت جهان اسلام و كشورهاى عربى خارج و مسأله‌اى جديد را جايگزين آن مى‌سازد.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تأثير ناامنى منطقه بر كشورهاى اروپايى عنوان کرد: اروپا بايد از تجربه داعش درس بگيرد و متوجه شود كه هرگونه ناامنى و بى‌ثباتى در منطقه به‌صورت ويروسى به اروپا منتقل مى‌شود. كما اين‌كه در موضوع داعش اين اتفاق افتاد. بنابراين بايد براى جلوگيرى از شكل‌گيرى ناامنى جديد در منطقه همه ظرفيت‌هايش را بسيج كند.

 

وی افزود: مشروعيت همه‌پرسی به هر نحو  زير سؤال است. باتوجه به اين‌كه برگزاركننده، شمارش‌كننده آراء و اعلام‌كننده نتايج همگى توسط يك گروه انجام مى‌شود، سلامت آن به‌شدت مخدوش است و نتايج ا ز پيش كاملا مشخص شده است.

 

حجت الاسلام مهری بیان داشت: متاسفانه قوانين بين‌المللى در همه موارد و به‌طور يكسان رعايت نمى‌شود و با استانداردهاى دوگانه‌اى با آن‌ها برخورد مى‌شود. رژيم اسرائيل يكى از اين نمونه‌ها محسوب مى‌شود كه پا را از قوانين بين‌المللى فراتر گذاشته است و بدون هيچ واهمه‌اى از عواقب منفى و دغدغه محاكمه در دادگاه‌هاى بين‌المللى هر از گاهى صفحات ننگين تاريخ جنايات خود را قطورتر مى‌كند.

 

وی افزود: ادامه كشتار، ترور و سركوب در اراضى اشغالى فلسطين كه ماهيت رژيم صهيونيستى طى ۶ دهه گذشته با آن‌ها خو گرفته است بايد رهبران تشكيلات خودگردان را به اين فكر وادارد كه مذاكرات سازش با رژيم اسرائيل و ديگر گزينه‌هاى به‌اصطلاح ديپلماتيك در مجامع بين‌المللى گستاخى روزافزون رژيم صهيونيستى و كشتار كودكان و نوجوانان فلسطينى را در پى خواهد داشت و هيچ‌چيز جز سلاح مقاومت نمى‌تواند حقوق ملت فلسطين را احيا كند و مانع از جنايات صهيونيست‌ها شود.

 

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: در تقويم ملى كشورمان، ۱۱ محرم به احترام اسيران جنگى و مفقودان آن، روز يازده محرم هر سال را كه هم‌زمان با مصيبت دردناك اسارت اهل بيت پيامبر است،  روز «تجليل از اسرا و مفقودان» نام گرفته است، انقلاب اسلامى، دستاورد مبارزه مردمى است كه از جان، مال و زندگىشان گذشتند. هشت سال دفاع مقدس، سند گران‌بهاى اين فداكارى‌ها و از جان‌گذشتگى‌ها است. اسيران ايرانى، با پيروى از كاروان اسيران عاشورا، در اسارت آزادگى آفريدند و دشمن رياكار را رسوا ساختند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد