جوابیه اداره کل میراث فرهنگی به خبرسازی ها پیرامون گاراژ علی مددی اسلام آبادغرب

کد خبر: 298745
|
10:36 - 1396/07/01
نسخه چاپی
 جوابیه اداره کل میراث فرهنگی به خبرسازی ها پیرامون گاراژ علی مددی اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: در پی درج مطلبی در برخی از کانال های خبری استان مبنی بر دستور قضایی تخلیه گاراژ علی مددی اسلام آبادغرب توضیحاتی از سوی روابط عمومی این اداره کل جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از سوء استفاده افراد سود جو از غرفه داران این مجموعه به شرح ذیل به استحضار می رسد.

به گزارشاسلام آباد خبر، در پی درج مطلبی در برخی از کانال های خبری استان مبنی بر دستور قضایی تخلیه گاراژ علی مددی اسلام آبادغرب توضیحاتی از سوی روابط عمومی این اداره کل جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از سوء استفاده افراد سود جو از غرفه داران این مجموعه به شرح ذیل به استحضار می رسد.

 

 

به اطلاع می رساند؛ مکان مورد اجاره ( محل گاراژ در جنب تپه تاریخی چقاگاوانه) طی قرارداد با یک شخص حقوقی( شرکت امید گستر مانشت غرب) پس از طی فراخوان اجاره یک ساله و به قیمت کارشناسی به منظور ایجاد بازارچه صنایع دستی شهرستان از تاریخ 23/06/94 لغایت 23/06/96 واگذار گردیده است که به موجب این قرارداد 60 غرفه در محل مذکور ایجاد گردیده است که اولاً متاسفانه از سوی شرکت هیچ غرفه ای به صنایع دستی اختصاص نیافته و تمام غرفه ها به فروش آزاد و عرضه کالاهای چینی اختصاص یافته است!!! دوماً قرارداد با یک نفر بسته شده با مبلغ ماهانه شش میلیون تومان که به غیر انتقال یافته و ماهانه چندین برابر از آنان دریافت نموده است. سوماً شرکت مذکور در طول مدت زمان اجاره همچنان از ایفای تعهدات مندرج در قرارداد بویژه پرداخت مال الاجاره دولت تخطی و استنکاف نموده و علاوه بر تاخیرات در پرداخت پس از انقضای مدت قرارداد که یکسال است به اتمام رسیده و بدون قرارداد که در حکم تصرف غیر قانونی در اموال دولت می باشد با وجود دریافت پول از غرفه داران اجاره دولت را پرداخت نکرده است.

 

 

متاسفانه شرکت مذکور در طول مدت یک سال گذشته بدون قرارداد و با تصرف غیر قانونی در ملک دولت هر بار با لطایف الحیل و سوء استفاده از غرفه داران به بهانه های مختلف از جمله محرم ، شروع مدرسه ، ایام عید ، انتخابات و ... و متوسل شدن به سازمانها و افراد مختلف و نیز جلوگیری از خسارت غرفه داران موفق به اخذ مهلت از مسئولین و مراجع قانونی و قضایی در مدت یک سال اخیر مازاد بر مدت قرارداد گردیده است. مسئول این شرکت با سوء استفاده از 60 غرفه دار مستقر و متوسل شدن به برخی مسائل و مباحث همچون اشتغالزایی و درآمد 60 خانوار در واقع اصل موضوع ( تصرف غیرقانونی در ملک دولت) را مغلوب حاشیه های گمراه کننده می نماید تا از این راه منافع شخصی خود را دنبال نماید. سرانجام با طرح دعوی تخلیه پس از اتمام قرارداد در تاریخ 23/06/95  موضوع در دادگستری مطرح و حکم قطعی صادر که آخرین مهلت منظور شده از حوزه قضایی شهرستان به مدت سه ماه اخیر بوده که 23/06/96 تاریخ اتمام مهلت قضایی می باشد و موظف به تخلیه می باشند

 

.

همچنین به اطلاع مردم شریف اسلام آباد و غرفه داران این مجموعه می رساند؛ با پی گیری هایی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه و فرمانداری شهرستان اسلام آباد غرب صورت گرفته است، جهت ساماندهی تپه چقاگاوانه اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری اختصاص یافته است که فرآیند مناقصه آن نیز تا مرحله تعین پیمانکار انجام گردیده که هم اکنون نیاز به تحویل محل اجرای پروژه به پیمانکارو هزینه کرد و جذب اعتبار ساماندهی تپه می باشد. تاکید می گردد، قطعیت تخلیه مورد اتفاق نظر و عزم مصمم کلیه مسئولین محترم استان و شهرستان می باشد.

 

 

در خاتمه مردم شریف اسلام آباد و غرفه داران عزیز اطمینان را داشته باشند که غرفه های صنایع دستی، سوغات، رستوران، پارکینگ و ... که در طرح پیشنهادی  وجود دارد با فراخوان به خود اهالی واگذار خواهد شد و نیز قطعاً واحد حقوقی این اداره کل اقدام قانونی را در راستای احقاق حقوق دولت از شرکت مذکور و اقدامات مسئول آن در تشویش اذهان عمومی بر علیه خاطی بعمل خواهد آورد و نتیجه باطلاع می رسد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد