مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

130 خانواده در اسلام آبادغرب تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند/ اهدای لوازم تحریر و کمک نقدی به خانواده زندانیان

کد خبر: 298699
|
08:01 - 1396/06/30
نسخه چاپی
130 خانواده در اسلام آبادغرب تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند/ اهدای لوازم تحریر و کمک نقدی به خانواده زندانیان
اسلام آبادخبر: مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان اسلام آبادغرب گفت: انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان اسلام آبادغرب شناخته نشده است و اعتبار کافی به آن داده نمی شود.

محمد امانیان مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان  اسلام آبادغرب در گفتگو با  اسلام آباد خبر، انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان اسلام آبادغرب شناخته نشده است و اعتبار کافی به آن داده نمی شود.

 

محمد امانیان تصریح کرد: وقتی زندانی به هر دلیلی مرتکب جرمی می شود که عواقب آن زندان می باشد تبعات زندان رفتن او برای جامعه و خانواده به مراتب شدید تر از زندانی بودن خود شخص است. شخص زندانی شده طبیعتاً دارای حداقل یک خانواده متوسطه سه نفره می باشد که وقتی شوهر این شخص به زندان می رود همسر وی بدون خرج و مخارج زندگی می ماند و زندگی وی لنگ می شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: ممکن است شوهر این خانواده از راه خلاف خرج زندگی را تهیه میکرده یا اینکه مشکلی برای وی پیش آمده و اصلاً خلاف کار نبوده است مثلاً مشکل مالی داشته است و بدیل عدم به موقع آن زندانی شده است بهرحال پایه زندگی این خانواده لنگ می شود که این خودش باعث آسیب اجتماعی بزرگ می شود.

 

 

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان اسلام آبادغرب تاکید کرد: اگر جایی نباشد این ها را حمایت کند ولو به صورت ناچیز هزار و یک آسیب بعدی می تواند به همراه داشته باشد این خانم باید به یک نحوی خرج زندگی خانواده را دربیاورد این یکی از بزرگترین مشکلات است که انجمن حمایت از زندانیان بر این اساس تشکیل شده است و سال ها نیز در کشور فعالیت دارد.

 

 

وی عنوان کرد: سه مرکز حمایت از زندانیان در استان کرمانشاه در حال فعالیت می باشد که اسلام آبادغرب به عنوان اولین شهرستان استان کرمانشاه است که متاسفانه انجمن تاکنون علی رغم تلاش ها و فعالیت ها زیادی که در زمان دادستان  و مدیرعاملان قبلی شده است از لحاظ عمومی شناخته نشده است و مردم از چنین انجمی اطلاعات کافی ندارند.

 

 

وی گفت: انجمن حمایت از زندانیان با توجه به ماهیتی که دارد باید از خانواده زندانیان حمایت کند ولی متاسفانه هیچ بودجه و بحث تشکیلاتی و سازمانی برای این انجمن دیده نشده است و اصولاً پایه این انجمن بر مبنای مردم و خیرین بنا گذاشته شده است. در استان کرمانشاه و نیز شهرستان پاوه به دلیل وجود خیرین و بینش بازی که دارند نسبتاً حمایت مالی خوبی از انجمن برخوردار هستند.

 

 

محمد امانیان تاکید نمود: متاسفانه در اسلام آبادغرب کسی به عنوان خیر که بتواند حمایت کند وجود ندارد، در گذشته خیرین و اداراتی بوده اند که کمک می کردند اما اکنون نه از خیرین و نه از ادارات خبری نیست.

 

 

وی افزود: در اوایل سال 95 گلریزانی که بود هنوز برخی مبالغ آن وصول نشده است شهرستان اسلام آبادغرب نیز قریب 130 خانواده زیر مجموعه تحت پوشش هستند که در حال افزایش نیز می باشد  که اضافه شدن این باعث تاسف است یعنی روز به روز جرائم در شهرستان اسلام آبادغرب در حال گسترش می باشد.

 

 

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان اسلام آبادغرب گفت: اگر این 130 خانواده که متوسط آن را سه یا چهار نفر حساب کنیم رقم جالبی در نمیاید از نظر افرادی که بلاتکلیف در شهرستان اسلام آبادغرب مانده اند بچه های این خانواده ها در حال بزرگ شدن یا مدرسه آن ها در حال تمام شدن است این فرزندان باید پدر بالای سرشان باشد و سرپرست خانواده داشته باشند.

 

 

وی گفت: نبود سرپرست خانواده ولو این سرپرست خانواده از لحاظ مالی توانایی نداشته باشد، نبود خود این شخص آسیب بزرگی برای این خانواده و همچنین آسیبی برای شهرستان اسلام آبادغرب ایجاد میکند و اگر آنها دچار آسیب بشوند و بگوییم که به ما مربوط نیست، هر آسیب اجتماعی که در این شهرستان ایجاد شود اولین تبعات آن شامل مردمی می شود که در این شهرستان زندگی می کنند و این خودش خطر بزرگی است و باید راجع به آینده اش جداً بازنگری شود.

 

 

وی افزود: متاسفانه ما علی رغم تلاش هایی که میکنیم و پشتیبانی های بی دریغی که دادستان اسلام آبادغرب از ما می کند اما متاسفانه هنوز این انجمن در اسلام آبادغرب شناخته نشده است. مردم شهرستان اسلام آبادغرب بدانند که اگر حمایتی به این انجمن شود در واقع از مردم و شهرستان خودشان حمایت کرده اند و آسیب های بعدی را کم میکنند و به نوعی به سالم ماندن شهر کمک میکنند.

 

وی با تأکید بر فعالیت های انجام شده در شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در چند روز گذشته  (عید غدیر) تصویب کردیم به عنوان هدیه غدیریه و هدیه دانش آموزی برای شش پایه اول و دوم مدرسه زندانیانی که در زندان هستند کارت های بین آن ها توزیع شود جهت خرید وسایل آموزشی و لباس مدرسه آن ها.

 

 

وی تصریح کرد: اوایل عید نوروز کارت های هدیه نوروزی توزیع شد و هر خانواده از زندانیان نزدیک به ششصد هزار تومان هدیه دریافت کردند و در ایام دیگر سال همچون ماه مبارک رمضان نیز سعی شد اغذیه خوراکی همچون تن مرغ بالغ بر چند صد مورد توزیع شد، در مناسبت های مختلف نیز کمک های نقدی و غیر نقدی به خانواده های زندانیان می شود علاوه بر این خانواده های تحت پوشش به صورت ماهیانه یا سه ماه یک مرتبه مبالغ نقدی دریافت می کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد