خودروهای داخلی فقط 2.5 درصد گران شده اند/ افزایش قیمت خودرو طبیعی است/ برخی خودروها تا یک میلیون تومان هم افزایش قیمت داشتند

کد خبر: 298646
|
09:10 - 1396/06/26
نسخه چاپی
خودروهای داخلی فقط 2.5 درصد گران شده اند/ افزایش قیمت خودرو طبیعی است/ برخی خودروها تا یک میلیون تومان هم افزایش قیمت داشتند
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح دلایل افزایش قیمت خودروهای تولید داخلی گفت: در سال جاری برخی از کلاس های خودرو مانند پراید و تیبا با افزایش قیمت 2.5 درصدی روبرو بوده اند، همچنین خانواده های پژو و سمند نیز با این افزایش قیمت روبرو بوده اند.

به گزارشاسلام آباد خبر، ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در گفت‌وگو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در تشریح دلایل افزایش قیمت خودروهای تولید داخلی گفت: در سال جاری برخی از کلاس های خودرو مانند پراید و تیبا با افزایش قیمت 2.5 درصدی روبرو بوده اند، همچنین خانواده های پژو و سمند نیز با این افزایش قیمت روبرو بوده اند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو تنها 2.5 درصد بوده است، اظهارداشت: قیمت خودرو تا امروز در سال جاری 2.5 درصد افزایش داشته است و بیشتر از این عدد نیست اگر افزایش قیمت بیش از این میزان باشد حتما مجلس و شورای رقابت به این موضوع ورود می کنند ولی تا کنون این مورد در کشور رخ نداده است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو ها عادی است، عنوان کرد: هر ساله درصدی بر اساس محاسبات و تورم بر قیمت خودرو ها در کشور افزوده می شود، امسال هم خودرو ساز ها بر اساس محاسباتی که داشتند 2.5 درصد قیمت برخی از محصولات خودرو را افزایش داده اند.

 

ملکی همچنین در ادامه تصریح کرد: قیمت خودرو آنطور که در رسانه ها گفته می شود افزایش پیدا نکرده است و تنها 2.5 درصد افزایش قیمت داشته ایم ، این 2.5 درصد برای خودرو ها از 300 هزار تومان افزایش شروع و برای برخی خودرو ها که قیمت آنها بالاتر است تا یک میلیون نیز بوده است.

 

وی افزود: اگر خودرو ساز ها قیمت تولیدات خود را به بیش از این میزان افزایش داده باشند یا این کار را در آینده انجام دهند به طور قطع شورای رقابت به این موضوع ورود پیدا می کند و از این امر جلوگیری می کند اما تا کنون چنین موردی در کشور رخ نداده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد