در اقدامی نادر پس از پهلوی اول تا کنون انجام شد؛

جلوگیری از اقامه بزرگترین مراسم عزای سید الشهدا (ع) در کرمانشاه

کد خبر: 298578
|
10:01 - 1396/06/21
نسخه چاپی
جلوگیری از اقامه بزرگترین مراسم عزای سید الشهدا (ع) در کرمانشاه
اسلام آبادخبر: در حالی که سالنهای فرهنگی استان کرمانشاه به راحتی در اختیار میتینگ های سیاسی هستند، اداره کل آموزش و پرورش از برگزاری بزرگترین مراسم ماه محرم استان کرمانشاه که در یکی از سالنهای این مجموعه برگزار می شد ممانعت می کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در استان کرمانشاه همواره سامان دادن به امورات فرهنگی در بخش های مختلف با دشواری ها و نواقص زیاد همراه بوده است و ادارات و نهاد های فرهنگی دولتی و غیر دولتی عموما در یک چارچوب کلیشه ای و تکراری در انجام امورات فرهنگی بروز و نمود داشته اند.

در این میان به جرات می توان گفت بزرگترین مانور فرهنگی و مذهبی که کاملا خود جوش و مردمی دریای خروشان عواطف و احساسات مردم را با خود همراه دارد، ایام محرم و روزها و شبهای عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) است.


تفکر ضد توسعه فرهنگی چقدر باید بسته و خسته باشد تا در شرایطی که مدیران فرهنگی در نهادهای مختلف در اوج بی اثری هستند، نه تنها با یک مانور بزرگ و مردمی مانند محرم برای جبران مافات همراه نمی شوند بلکه برای همین دریای خود جوش و خروشان نیز مانع تراشی کنند!

به گزارش مرصاد، استان کرمانشاه یکی از مناطقی است که به دلیل سوء مدیریت ها برخلاف سایر نقاط کشور از یک اجتماع بزرگ عزاداری که عشق و علاقه مردم را به شکلی شایسته نمایش دهد محروم بوده است. 

یکی از مجامع عزایی که در سالهای گذشته تا حدودی این ضعف را پوشش داده است برگزاری مراسم دهه اول محرم در سالن فرهنگی ورزشی تقوا با مداحی یکی از محبوب ترین ذاکران کرمانشاهی است. مراسمی بزرگ با حضور چندین هزار نفر از عاشقان‌حسینی که عملا حال و هوای شهر را تحت تاثیر خود داشته است.

این در حالی است که اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به دلایلی که از جمله آن هزینه های نگهداری این سالن در  این ده شب باشد از قرار دادن این سالن در اختیار عزاداران حسینی ممانعت می کند.


این در حالی است که اگر لازم باشد هزینه های نجومی ادارات دولتی برای سفرهای کم‌خاصیت مقامات دولتی به کرمانشاه و یا هزینه قراردادن این دست از سالنها در اختیار نشست های سیاسی منتشر خواهد شد تا روشن شود که آیا مسئله اصلی هزینه است؟


 آموزش و پرورش پول می خواهد!


مداح و ذاکر کرمانشاهی اهل بیت (ع) که ار ساله در این مراسم عظیم حضور داشته است نوشت: واقعا متاسفم كه بعد اين همه سال ، واين همه مستمع و اين همه جوان كه با حضورشان بزرگترين تشكل و هيات در كرمانشاه (جلسه حديث كسا ) برپا شده، بجهت كمبود فضا مجبوريم از سال هشتادوهشت تاحال دهه محرم را به سالن ورزشي تقوا برويم و آن مكان با زحمات شصت، هفتاد نفر از رفقاي هيات حديث كسا برای چند روز محدود مبدل شود به خيمه امام حسين (ع).

یزدان ناصری ادامه داد: چند سالي است كه حتی با خواهش و التماس از مديركل آموزش پرورش فعلي، سالن تقوا را در اختيار عزاداران قرار نميدهد ، و بنده نميدانم از صبح تا شب جواب چند نفر را بايد بدهم. لذا از همين فضا اعلام ميكنم كه بنده دو ماه است هرچه تلاش کردم موفق به این کار نشدم.

وی افزود: تلفني با شخص آقای مدیر کل صحبت كردم كه فرمودند اينجا تعداد بيست نفر دانش آموز ورزش مي كنند که اگر چند روز کارشان تعطیل شود باعث بروز آسیب های اجتماعی می شود. سوال می کنم آیا بستن در و اجازه ندادن به پنج هزار نفر عزادار سيدالشهدا عليه السلام آسيب اجتماعي و فرهنگي و مذهبي نيست؟ اما يك هفته تعداد انگشت شمار دانش آموز اگر ورزش نكنند یا جای دیگر ورزش کنند آسیب اجتماعی است؟

ناصری گفت: اموزش و پرورش بابت هر شب عزاداری سال جاری و حتی بابت سالهای گذشته شبی یک میلیون تومان مطالبه کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد