سخنان تأمل برانگیز دادستان اسلام آبادغرب:

عدم خویشتن داری، عدم کنترل خشم و تصمیم نامعقول این جوان را به پای چوبه دار کشاند/ تجهیزات شیطانی ماهواره و شبکه های اجتماعی نامناسب را از خانه بیرون برانید

کد خبر: 298573
|
09:55 - 1396/06/21
نسخه چاپی
عدم خویشتن داری، عدم کنترل خشم و تصمیم نامعقول این جوان را به پای چوبه دار کشاند/ تجهیزات شیطانی ماهواره و شبکه های اجتماعی نامناسب را از خانه بیرون برانید
اسلام آبادخبر: دادستان شهرستان اسلام آبادغرب قبل از اجرای حکم اعدام یک قاتل جوان گفت: صحبت من بیشتر با جوانانی است که آمده اند تا شاهد قصاص شخصی باشند که عدم خویشتن داری، عدم کنترل خشم و تصمیم نامعقول او را به پای چوبه دار کشانده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، صبح امروز در ملاء عام با حکم دستگاه قضایی و با حضور مسئولین شهرستان حکم اعدام قاتل دختری که در 12 اردیبهشت96 در مرکزشهر اسلام آبادغرب با سلاح گرم به قتل رسانده بود اجرا شد.

 

صادق عزیزی دادستان شهرستان قبل از قرائت حکم در سخنانی اظهار کرد: پیامر خدا (ص) می فرمایند ای مردم قصاص را زنده نگه دارید و حق را زنده کنید و پراکنده نشوید و مسلمان و تسلیم حق باشید تا سالم بمانید.

 

وی افزود: همشهریان عزیز حدود چهار ماه پیش در این مکان جنایتی هولناک رخ داد که بر اثر آن دختر 19 ساله و مادرش در معرض دید عابران مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته اند و هم اکنون این خانواده مصیبت مرگ دختر معصوم جوان و نگه داری از مادر فلج را تحمل می نمایند.

 

عزیز گفت: بنابه لطف خداوند و پای کار بودن افسران شجاع نیروی انتظامی قاتل فوراً دستگیر شد و جای تاسف است که قاتل انگیزه قتل دختر جوان اسلام آبادی را عدم تمایل خانواده مقتوله به ازدواج با وی بیان نموده است.

 

وی افزود: انتشار فیلم درد آور تیر اندازی در ساعات پر ازدحام این خیابان به مقتوله و مادرش در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بازتابی منفی و اضطرابی گسترده را برای شهروندان خصوصاً مردم شریف و شهید پرور اسلام آبادغرب ایجاد نمود  لذا اهمیت موضوع و توقعات اجتماعی، دادگستری استان را به رسیدگی فوری در موضوع مصمم نمود که با زحمات قضات رسیدگی کننده و پیگیری مستمر ریاست کل دادگستری استان با فاصله ی حدود یک ماه از وقوع قتل حکم دادگاه کیفری یک اسلام آبادغرب مبنی بر قصاص نفس محکوم علیه از آویختن به چوبه ی دار صادر گردیده است.

 

 

دادستان اسلام آبادغرب خاطرنشان ساخت: طی یک ماه اخیر اهتمام در جلب رضایت اولیای دم از جانب دادگستری، مدیران اجرایی، فرماندار و بزرگان شهرستان بعمل آمد که نهایتاً با توجه به اصرار اولیای دم به اجرای حکم اعدام هم اکنون در این مکان گرد آمده ایم.

 

وی با اشاره به این کلام امام علی ع که می فرمایند: چه بسیار است عبرت ها و پندها  وچه کم است پند پذیرفتن، تصریح کرد: صحبت من در چند دقیقه بیشتر با جوانانی است که آمده اند تا شاهد قصاص شخصی باشند که عدم خویشتن داری، عدم کنترل خشم و تصمیم نامعقول اورا به پای چوبه دار کشانده است و صحبت من با آن هایی است که از ارتکاب جرم ابایی ندارند، که خاتمه ی کارشان چوبه ی دار است.

 

صادق عزیزی عنوان کرد: صبوری، سلامت اخلاقی، تقوا پیشه کردن، قناعت، کنترل خشم و عدم حمل سلاح سرد یا گرم باعث دوری از این مهلکه خواهد شد که امید است امروز عبرتی فراموش نشدنی برای اشخاصی که قصد وقوع جرمی را دارند ایجاد شود.

 

وی خطاب به مردم گفت: مردم شریف اسلام آبادغرب دستگاه قضایی به عنوان حافظ جان، مال، ناموس و امنیت مردم وظیفه ی خود می داند برای ایجاد احساس آرامش و بهبود امنیت اجتماعی در این موارد به جد ورود پیدا کند و در چنین موضوعات مهمی عادلانه، به شدت و با قاطعیت با متعرضان سلامت جسمانی مردم و امنیت اجتماعی برخورد نماید.

 

دادستان اسلام آبادغرب ابراز کرد: در شرایطی که جوانان رشید، متعهد و غیور ما در مرز های این مملکت و فراتر از آن عاشقانه برای تأمین امنیت این نظام مقدس جان فشانی می کنند رسالت خود را این می دانیم که با قاتلین، اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر، سارقین، مزاحمین نوامیس، مفسدان اقتصادی و هر کس که رویای صلب آرامش مردم را در سر دارد قاطعانه برخورد کنیم و این کار را نه تنها بر خلاف حقوق بشر غربی نمی دانیم بلکه آن را تحقق حقوق نوع بشر می دانیم و البته اجازه ی جولان دادن به افرادی که در سیمای انسان و همخو با شیطان هستند را نخواهیم داد.

 

 

وی گفت: خوشبختانه آمار وقوع قتل های عمدی و جرایم خشن از جمله سرقت های مسلحانه، تجاوز به عنف و قتل های فجیع به عللی از قبیل اجرای علنی مجازات ها، شدت مجازات با قاطعیت دادگستری استان تحت تدبیر دکتر عدالت خواه ریاست کل دادگستری استان طی چند سال اخیر کاهش چشم گیر داشته است.

 

این مقام قضایی در پایان با  تذکر مجدد خطاب به کسانی که می بایست عبرت بگیرند و از ارتکاب اعمال مجرمانه منصرف شوند، گفت: قطعا" به این اشخاص اعلام می کنم اشراف امنیتی و انتظامی به قدری گسترده است که هیچ مجرمی مفری برای گریز از چنگال عدالت ندارد.

 

وی افزود: بعنوان یک برادر دینی کوچک از باب امر به معروف به خانواده های پاک، مومن، کارمندان دولت، کسبه و فرهنگیان عرض می کنم تا قبل از اینکه کانال های ماهواره ای، مشاهده ی سریال های هدفدار که هدفی جز تخریب بنیان خانواده ندارند و شبکه های نامناسب اجتماعی آسیبی جبران ناپذیر را به پیکره ی خانواده ی شما همسر، دختر و پسرتان وارد کند این تجهیزات شیطانی را از منزل خود بیرون برانید.

 

دادستان شهرستان تصریح کرد: استفاده از ماهواره همچون سمی است که هر روز ذره ای از آن نوشیده می شود و نهایتاً مهلک و کشنده خواهد بود.

 

وی با دعوت از آحاد جامعه برای حفظ ارزش ها، گفت: بیابید همه با هم در مباحث فرهنگی و اخلاقی، سبک و شیوه ی زندگی خود را همسو با اعتقادات مذهبی و عرف سنتی پذیرفته شده قرار دهیم و در تعارضات با زندگی مدرن کنونی هرگز پشت به ارزش ها نکرده و در صدد حفظ آن باشیم.

 

عزیزی سخنرانی خویش را با این عبارت تأمل برانگیز از کلام الله مجید خاتمه داد: فاعتبروا یا اولی الابصار (پس عبرت بگیرید ای صاحبان چشم).

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد