رئیس اداره ثبت احوال اسلام آبادغرب خبر داد:

صدور 40 هزار کارت ملی هوشمند در اسلام آبادغرب/رشد ازدواج و کاهش طلاق در شهرستان

کد خبر: 298569
|
08:56 - 1396/06/27
نسخه چاپی
صدور 40 هزار کارت ملی هوشمند در اسلام آبادغرب/رشد ازدواج و کاهش طلاق در شهرستان
اسلام ابادخبر: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان با بیان اینکه؛ بالغ بر 40 هزار کارت ملی هوشمند در اسلام آبادغرب صادر شده گفت: برای تعویض کارت ملی تا پایان سال جاری فرصت باقی است.

محمد سلیم پور رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسلام آبادغرب  درگفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار داشت: سازمان اداره ثبت احوال زمانی که یک طرح را شروع و اجرا می کند و یک بازه زمانی فرجه می دهد بطور مثال اعلام می شود مردم از سال 89 تا 96 شناسنامه های قدیمی خود را تعویض کنند.

 

وی افزود: در بحث اطلاع رسانی به ادارات و ارگان هایی همچون بنیاد شهید، سپاه و بسیج،  بهزیستی، امورعشایری، مرکز بهداشت ودرمان و ... که هرکدام دارای جامعه تحت پوشش خود هستند بصورت مکتوب اعلام شده تا اطلاع رسانی لازم به اقشار مختلف مردم صورت گیرد تا مردم برای تعویض کارت ملی خود اقدام کنند و با ازدحام جمعیت در پایان سال روبرو نشوند چون سال گذشته ازدحام جمعیت به گونه ای بود که برای شش ماه نوبت گرفته بودند اما در وضعیت فعلی تا پایان سال فرصت هست که اقدام نمایند.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسلام آبادغرب گفت: هیئت دولت برای سومین بار است که این مهلت را تمدید کرده و افرادی که کارت ملی آن ها منقضی شده است در سال آینده  جهت ارائه خدمات برای آن ها مشکل به وجود می آید زیرا اطلاعات کارت ملی آنها در سیستم خوانده نمی شود و مجبور می شوند به سازمان ثبت احوال مراجعه نمایند.

 

وی افزود: مردم برای ثبت نام اولیه کارت ملی هوشمند به راحتی می توانند با در دست داشتن رمز دوم کارت بانکی خود در هرکجا که به اینترنت دسترسی دارند به سایت سامانه کارت ملی هوشمند مراجعه و ثبت نام اولیه را انجام دهند، هزینه ثبت نام اولیه برای تعویض کارت ملی هر نفر بیست هزار تومان و برای شناسنامه نیز بیست و پنج هزار تومان است

 

سلیم پور با تاکید بر اینکه کارت ملی برای تشخیص هویت هر فرد است به همین دلیل از اهمیت خاصی بر خوردار است اظهار کرد: عکس روی کارت ملی هوشمند باید زنده باشد که چهره  شخص بیشتر به واقعیت نزدیک باشد زیرا عکس های روتوش شده تفاوتی زیادی ایجاد می کنند و یکی دیگر از دلایل گرفتن عکس زنده به خاطر این است عکس با کیفیت بالا گرفته می شود تا جزئیات چهره افراد قابل شناسایی باشد.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اسلام آبادغرب اعلام کرد: تا پایان مرداد ماه سال جاری 40.933 مورد اخذ درخواست کارت ملی هوشمند در سامانه ثبت شده که از این تعداد

39.921 مورد چاپ شده است و 38.422 کارت نیز تحویل داده شده است، همچنین در سال گذشته نیز 6.668 جلد شناسنامه رایانه ای تحویل داده است.

 

وی خاطر نشان کرد: کارت ملی هوشمندفقط با مراجعه حضوری به ثبت احوال تحویل داده می شود، اما جهت رفاه شهروندان اخذ مدارک در دو مکان  اداره پست اسلام آبادغرب و دفتر پیشخوان ولیعصر(عج) فراهم می باشد.

 

سلیم پور با اشاره به آمار سال 95 گفت: در سال گذشته 2.456 مورد ولادت، 958 مورد فوت 1.659 مورد ازددواج ثبت شده است که این آمار حاکی از آن است که ازدواج در حال رشد و طلاق نیز کاهش نسبی داشته است.

 

وی افزود: در 4 ماهه سال جاری ولادت ثبت شده 1002 مورد بوده است و 4.053 مورد شناسنامه در 5 ماهه اول سال 95 صادر شده است.

شناسنامه نیز 4 هزار 53 جلد در ماه صادر شده.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان با اشاره به فراوانی اسامی خاطرنشان کرد: در اسامی دختر؛  باران، فاطمه، رها، یسنا و زهرا و در نامگذاری پسران نیز 5 اسم؛ امیرعلی، محمد، امیرعباس،  محمد طاها و امیر حسین بیشترین فراوانی را در استان کرمانشاه به خود اختصاص داده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد