امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه:

توانایی ايران چه در داخل و چه در مراكز علمى و فناورى دنيا مايه افتخار و مباهات است

کد خبر: 298536
|
14:04 - 1396/06/17
نسخه چاپی
توانایی ايران چه در داخل و چه در مراكز علمى و فناورى دنيا مايه افتخار و مباهات است
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به مسؤولان كشور متذكر شده‌اند كه جوانان انقلابى و استعداد و توان آن‌ها براى حل مشكلات كشور را جدى بگيرند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به ديدار فرماندهان و مسؤولان قرارگاه پدافند هوايى خاتم‌الانبياء(ص) با رهبر معظم اظهار کرد: نكاتى كه رهبرى به اين مدافعان خط مقدم كشور متذكر شدند ازجمله موضوعات مهمى است كه شايان توجه و تحليل است.

 

 

وی افزود: در اين ديدار كه جمعی از ديدار فرماندهان و مسؤولان قرارگاه پدافند هوايى خاتم‌الانبياء(ص) در آن حضور داشتند رهبرى انقلاب اين قرارگاه را «خط مقدمِ دفاع از حيثيت و موجوديت كشور» خواندند و با اشاره به نقش‌بى‌بديل نيروى انسانى در پيشرفت بخشهاى مختلف ازجمله نيروهاى مسلح، تأكيد كردند: بايد با كار و تلاش‌بى‌وقفه، استعدادهاى پرشمار نيروى انسانى را شكوفا كنيد و آن‌را در خدمت رفع نيازها و كمبودهاى كشور قرار دهيد. 

 

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به نكات و توصيه‌های مهم از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار فوق الذکر، گفت:  نكته‌ى بسيار مهمى در بيانات معظم‌له وجود داشت كه مختص قرار گاه پدافند هوايى و يا حتى نيروهاى مسلح كشور نيست، بلكه تذكرى نسبت به همه‌ى مسؤولان و خدمت‌گزاران كشور است كه به‌واسطه‌ى آن بتوانند مهم‌ترين چالش‌ها و مشكلات پيش روى كشور را حل كنند و بتوانند در برابر هر مشكل و معضلى كشور را بيمه كنند.

 

 

وی با بیان اینکه؛ ايشان نسخه شفا بخش و علاج‌كننده مشكلات كشور را به كارگيرى نيروهاى مؤمن، غيور، توانمند، شجاع، باتدبير، و جوان كشور دانسته و خاطرنشان كرد: پيشرفت‌هاى فراوان در بخشهاى مختلف همچون نيروهاى مسلح و هم‌چنين بخش علم و فناورى نشان‌دهنده وجود توانايى در نيروى انسانى جوان و پرانگيزه كشور است و فرزندان تواناى ايران چه در داخل و چه در مراكز علمى و فناورى دنيا مايه افتخار و مباهات هستند.

 

 

حجت الاسلام مهری با تاکید بر عملی شدن فرمایشات رهبری گفت: نسل جوان امروزين جامعه‌ى ما كه در محاصره‌ى انواعى از ابزارهاى بسط شهوت و فساد قرار گرفته و فضاى مجازى و ظاهرى فساد او را دوره كرده است، به مدد انفاس قدسى رهبرى و رهروان امام امثال شهيد حججى‌ها را از خود بروز مى‌دهد و موج مدافعان حرم را نه تنها در ايران كه در كل منطقه از هند و پاكستان و افغانستان، تا عراق و سوريه و يمن و لبنان ايجاد مى‌كند. اين معجزه انقلاب اسلامى است كه به دست موساى زمان بروز كرده است و اين دم عيسوى روح الله زمان است كه چنين جان‌هاى زنده‌اى را ايجاد كرده است.

 

 

وی تصریح کرد: در طول سالهاى اخير رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به مسؤولان كشور متذكر شده‌اند كه جوانان انقلابى و استعداد و توان آن‌ها براى حل مشكلات كشور را جدى بگيرند.

 

 

امام جمعه شهرستان بیان کرد: طى هفته‌هاى اخير، تحولات تازه‌اى در زمينه توافق هسته‌اى ميان ايران و اعضاى ۱+۵ به وقوع پيوست. سفر نيكى هيلى به وين و ديدار وى با آمانو، تأييد دوباره پايبندى جمهورى اسلامى ايران به برجام توسط آژانس، چالش بر سر بازرسى آژانس از اماكن نظامى ايران، ارائه طرح جان بولتون براى خروج آمريكا از برجام و واكنش مقامات وزارت امورخارجه كشورمان نسبت به اين طرح و مواردى از اين قبيل، نشان مى‌دهد كه تحركات هدفمندى از سوى ايالات متحده آمريكا در مواجهه با توافق هسته‌اى آغاز شده است.

 

 

وی افزود: اين مواضع شيطانى و باج خواهانه مقامات آمريكايى نشان مى‌دهد كه آنان به‌دنبال اهداف ديگرى همچون‌:

۱.معرفى كردن ايران به‌عنوان تهديدى براى صلح، ثبات و امنيت فضاى بين‌الملل  ‌۲.تفسير يكجانبه از متن برجام كه عبارات آن عمدتاً دو و چندپهلو است  ‌۳.توسعه تحريم‌هاى غيرهسته‌اى (حقوق بشرى تررويسم) و حفظ سايه تحريم بر سر ايران‌  ۴.معرفى كردن ايران به‌عنوان ناقض روح برجام‌  ۵.تحميل «مذاكرات مجدد برجامى» به ايران‌  ۶.بازگشايى مجدد پروندهPMD (بازرسى از مراكز نظامى ايران) هستند. **از سوى ديگر، در تمامى گزارش‌هايى كه طى اين مدت از سوى آژانس بين‌المللى انرژى هسته‌اى منتشر شده، آژانس پايبندى ايران به برجام را مورد تأييد قرار داده است اما آمريكايى‌ها براى فرار از عمل به تعهدات‌شان به هزينه ايران، مدعى هستند كه ايران بايد علاوه بر عمل به متن برجام و آن سطور نوشته شده، به روح برجام و آن سطور نانوشته هم پايبند باشد.

 

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد:اكنون سؤال ديگرى مطرح مى‌شود و آن اين‌كه روح برجام چيست و داراى چه مختصات و شاخص‌هايى مى‌باشد؟ ايران اگر بخواهد از نظر آمريكايى‌ها به روح برجام عمل كند، چه كارهايى را بايد انجام دهد تا آن‌ها راضى شوند؟ كلمه روح برجام و ضرورت عمل به روح توافق از سوى ايران، براى نخستين بار از سوى اوباما رئيس‌جمهور سابق ايالات متحده مطرح شد.

 

 

وی افزود: مختصات روح برجام از نظر آمريكايى‌ها، دست كشيدن ملت ايران و نظام اسلامى، از هويت اسلامى، انقلابى و ملى خويش است؛ هويتى كه با انقلاب اسلامى پديد آمد و شكل گرفت، هويتى كه به سلطه غرب و خصوصاً به سلطه آمريكا در ايران پايان داد، هويتى كه اكنون مانع اصلى سر راه آمريكايى‌ها براى بازگرداندن سلطه خود به ايران محسوب مى‌شود. بنابراين روح برجام از نظر آمريكايى‌ها، يعنى تغيير رفتارى كه منتهى به تغيير هويت ملت ايران شود. اولا آمريكا ییها بدانند آرزوى بازديد از مراكز نظامى ايران را به گور خواهند برد.

 

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد:  در نهايت اين‌كه دستگاه ديپلماسى و سياست خارجى كشورمان بايد ضمن رصد هوشمندانه اظهارات، مواضع و رفتار عمل کنند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد