بیانیه رئیس مجلس شورای اسلامی

انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر نسل‌کشی مسلمانان میانمار/ لزوم ورود هیأت حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی اوضاع

کد خبر: 298528
|
09:34 - 1396/06/16
نسخه چاپی
انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر نسل‌کشی مسلمانان میانمار/ لزوم ورود هیأت حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی اوضاع
اسلام آبادخبر: رئیس مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرد و خواستار ورود هیأت حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی اوضاع شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری دهها هزار تن از مسلمانان روهینگیا، روح هر انسان آزاده‌ای را به شدت متالم می‌سازد. مشاهده تصاویر هولناک کشتار روزانه و سازمان یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد. 

از آن فاجعه بارتر، سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولتها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی نظاره گر این وقایع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار می‌باشند.

اینجانب کشتار و اخراج مسلمانان مظلوم میانمار را شدیداً محکوم نموده و بر مسئولیت دولت میانمار در قبال حوادث اخیر و ضرورت حمایت از اقلیت مسلمان این کشور تأکید می نمایم.

مؤکدا خواستار ورود هیأت حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی اوضاع و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و رسیدگی فوری به وضعیت موجود می‌باشم.

براساس منشور ملل متحد و قطعنامه‌های بین‌المللی با تأکید بر ضرورت اجتناب از رفتارهای مبتنی بر استاندارد دوگانه در موضوع حقوق‌بشر، بر مسئولیت همه  دولت ها، پارلمان‌‌ها، نهادها و سازمان‌های بین المللی و منطقه ای بویژه سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی برای ایجاد امنیت و آرامش در منطقه و حمایت از مردم مسلمان روهینگیا تاکید می نمایم .

بار دیگر ضمن محکوم کردن این قتل عام فاجعه ‌بار سازمان یافته، با تکیه بر وظایف و اختیارات قانونی خود کمیته ویژه‌ای را با مسئولیت رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل می‌دهم تا اقدامات پارلمانی لازم را برای توقف فوری این جنایت و ارسال کمک‌های بشردوستانه به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد