امام جمعه اسلام آبادغرب:

مسئولان فرهنگی موظفند روحيه و جريان انقلابی را تقويت و پشتيبانی كنند/امثال شهید حججی از رویش های انقلاب است

کد خبر: 298355
|
16:07 - 1396/06/03
نسخه چاپی
مسئولان فرهنگی موظفند روحيه و جريان انقلابی را تقويت و پشتيبانی كنند/امثال شهید حججی از رویش های انقلاب است
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: مسئولان به گونه‌ای عمل نكنند كه جريان انقلابی، تضعيف و جريانِ مقابل آن در محيط های فرهنگی، دانشگاهی و تبليغات دينی تقويت شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به ديدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان و فعالان فرهنگی اظهار کرد: به‌ واسطه‌ی صحبتی كه معظم له در باب شهيد بزرگوار و مجاهد عزيز، شهيد حججی فرمودند، مورد توجه جدی افكار عمومی قرار گرفت.

 

وی افزود: در اين ديدار كه جمعی از مسؤولان و فعالان فرهنگی استان‌های يزد و همدان و وزير محترم جديد ارشاد نيز در آن حضور داشتند، رهبر انقلاب نكات و توصيه‌های مهمی در باب تربيت دينی و انقلابی داشتند كه شايسته است به آن توجه جدی كرد. اين ديدار كوتاه اما پرمغز كه اخبار آن به‌صورت مختصرتر منتشر شده است.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به نكات و توصيه‌های مهم از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار فوق الذکر، گفت:  جوان‌های كشور، امروز در معرض مضرات تبليغات دشمن قرار دارند و اين يك واقعيت است، جوانان در چنين فضايی نيازمند شاخص‌هايی هستند كه به آن‌ها نشان داده شود تا بتوانند راه درست را تشخيص دهند.

 

وی با بیان اینکه؛ اين رويش‌های جديد انقلابی را نبايد دست كم گرفت، گفت: امثال شهید حججی از رویش های انقلاب است، در عين وجود امكان انحراف، تربيت شدن افرادی مانند شهيد حججی، نشان می‌دهد كه بايد امكانات و توانايیهای هدايت و تربيت صحيح را نيز ديد و گرايش جوانان و خانواده‌های آن‌ها با جهاد و شهادت، امری است كه نبايد ناديده گرفته شود.

 

حجت الاسلام مهری با تاکید بر عملی شدن فرمایشات رهبری گفت: امروز مهم‌ترين وظيفه‌ی ما تقويت روحيه‌ی دينی و انقلابی در جوانان است، همه تلاش خود را مصروف تربيت دينی و انقلابی جوانان كنيد و بدانيد اخلاق نيز همراه با تقويت روحيه انقلابی و دينی و حركت جهادی و ميل به جهاد در راه خدا، ايجاد و ماندگار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی موظفند روحيه و جريان انقلابی را در محيط های مختلف تقويت و از آن پشتيبانی كنند و  مسئولان به گونه‌ای عمل نكنند كه جريان انقلابی، تضعيف و جريانِ مقابل آن در محيط های فرهنگی، دانشگاهی و تبليغات دينی تقويت شود.


امام جمعه شهرستان بیان کرد: وجه مشترك همه‌ی اين توصيه‌ها و نكات اين است كه نبايد در برابر هجمه فرهنگی و رسانه‌ای و تلاش‌های جديد جبهه‌ی دشمن مايوس و نااميد يا ضعيف و زبون شد. اميد به آينده و نگاه به رويش‌های جديد نشان از آن دارد كه هرچند در مصاف با دشمن بايد واقعيت‌های تلخ را نيز ديد اما نبايد از واقعيت‌ها شيرين و رويش‌ها و جوانه‌های اميد غفلت كرد.

 

وی افزود: اگر يك جريان فرهنگی و يا يك ملت اميد را از دست بدهد، آنوقت آغاز شكست و هزيمت خواهد بود. اميد به آينده انقلاب اسلامی امری واهی و اميدی خيالی نيست؛ انقلاب اسلامی توانسته است توانايی خود را در تربيت نسل‌های بعدی انقلاب به‌خوبی نشان دهد. اين امر نافی ضعف‌ها و خلل‌های موجود در نهادهای فرهنگی نيست. مركزيت‌های فرهنگی كشور در برخی عرصه‌ها چنان‌كه رهبری در گذشته نيز تصريح كردند دچار تعطيلی يا اختلال هستند؛ اما فرهنگ انقلابی دچار ركود و سترونی نشده است. زايش‌ها و رويش‌های نو در اين عرصه نشان از اميد به آينده‌ای واقعی دارند.

 


خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مناسبت های پیش رو؛ شنبه4 شهریور روز كارمند و چهارشنبه8 شهریورروز مبارزه با تروريسم‏، ضمن گرامیداشت هفته دولت و تبریک روز کارمند به کارمندان گقت: روز هشتم شهريور، كه روز مبارزه با تروريسم نام دارد، مصادف است با عمليات كم سابقه تروريستی نسبت به مقامات ارشد كشورمان در سال ۱۳۶۰ كه به شهادت دو يار ديرين انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهيد محمدعلی رجايی، رئيس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست وزير كشورمان و تنی چند از همراهان آن‌ها انجاميد.

 

وی افزود: اين اقدام تروريستی كه به دست عوامل ضدانقلاب وابسته به گروههای جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ايران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ايران انجام شد، در ميان ساير عمليات‌های تروريستی به‌دليل شهادت نفرات اول و دوم دستگاه اجرايی يك كشور كاملاً بی‌سابقه به شمار می‌آيد.

 


حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: در هفتم شهريور۸۲ بر اثر انفجار شديد يك خودروی بمبگذاری شده در مقابل حرم امام علی(ع) در نجف اشرف، آيت‌الله سيدمحمدباقر حكيم و ۸۲ نفر از نمازگزاران شهيد و ۲۳۰ نفر زخمی شدند. قسمتی از مرقد حضرت(ع) فرو ريخت و شمار زيادی از نمازگزارانْ زيرآوار ماندند.

 

 

وی افزود: پژوهش‌های ميدانی نشان می‌دهد كه امروز متاسفانه بخشی از نسل‌های جديد به‌دليل گذشت زمان و همان مسأله عدم پرداخت كافی به موضوع ترورهای دهه ۶۰، كمترين آشنايی را هم با اين موضوع ندارند و همين مسأله زمينه سوءاستفاده ضدانقلاب و خود منافقين را فراهم آورده است.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: شما امروز ببينيد كه منافقين به‌عنوان گروهی كه خون ۱۲هزار نفر از ۱۷هزار شهيد ترور در جمهوری اسلامی را بر گردن دارند، خودشان مدعی اتفاقات دهه ۶۰ شده‌اند و با مظلوم نمايی، جمهوری اسلامی را به جنايت متهم می‌كنند! اين مسأله اگر امروز در آثار مختلف فرهنگی گفته نشود، ممكن است تصويری وارونه برای نسل جوان از وقايع دهه ۶۰ ايجاد كند.

 

وی افزود: آمريكايی‌ها به مدت دو دهه سازمان تروريستی مجاهدين خلق (منافقين) را زير چتر حمايت مالی، سياسی و تبليغی خود قرار دادند و از جنايت‌های تروريستی آنان بر ضد مردم جمهوری اسلامی ايران حمايت كردند. اين گروهك با شيوه قهرآميز و قتل سياسی، درصدد حذف فيزيكی عناصر كارآمد و طراحان فكری نظام برآمد تا با ايجاد خلأهای جدی در اركان حساس كشور، شرايط سقوط جمهوری اسلامی ايران را فراهم سازد. شهدای محراب، شهدای هفتم تير و هشتم شهريور، شهيدانی چون لاجوردی، قرنی و صياد شيرازی، ازجمله قربانيان تروريسم بودند كه به دست منافقان به شهادت رسيدند. استكبار جهانی در برابر اين فعاليت‌های تروريستی، نه تنها هيچ واكنشی از خود نشان نداد، بلكه از آن حمايت می‌كرد.

 


حجت الاسلام مهری عنوان کرد: داعش و تروريسم تكفيری ساخته و پرداخته‌ی مثلث شوم زور و زر و تزوير است كه زور آن استكبار جهانی به سركردگی آمريكا و زر آن دلارهای نفتی آل سعود و ديگر شيوخ منطقه و تزوير آن مهندسی فرهنگی انگليس مبتنی بر گسل‌های قومی ومذهبی ملت‌های منطقه می‌باشد.

 


وی گفت: امروز منفورترين گروه حتی در ميان عناصر ضدانقلاب، منافقين هستند. به‌همين‌دليل آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستی با تمام قدرت از منافقين حمايت می‌كنند و هنوز به آن‌ها سرويس حياتی در بغداد و ديگر شهرهای منطقه و اروپا میدهند تا روزی دوباره ماشين ترور را توسط آن‌ها روشن كنند.لذا با تبیین موضوع برای نسل جوان و نشان دادن مستندات جنایات منافقین  مواظب باشیم جای شهید و جلاد عوض نشود .

 


خطیب جمعه اسلام آبادغرب همچنین با اشاره به روز نیایش مصادف با پنج‏شنبه9 شهریور9 ذی‌الحجه روز عرفه، ابراز داشت: عرفه روز عبادت و نياش به درگاه الهی و روز بارش رحمت و مغفرت و عفو عمومی است. عرفه؛ يعنی دعا؛ يعنی ابزاری مناسب برای رابطه سريع عارفانه با شكستنِ قفسِ آهنين خودپرستی. دعا؛ يعنی شيوه‌ای در فاصله افكنيِ ممدوح ميان دل و گناه. گرايش به سپيدی و شستوشوی تيرگی‌های پيشين. عرفه، سرمايه معنويِ حاصل از سوز و گدازهای حسين(ع) است.

 

وی افزود: خداوند متعال در اين روز به سه مكان و سه گروه از انسانها، توجه ويژه دارد: ۱. كربلا و زائران امام حسين(ع). ۲. صحرای عرفات (در نزديكی مكه) و حجاج بيت الله. ۳. هرجا از دنيا كه دستی به‌سوی او بلند شود و دلی بشكند.

 


حجت الاسلام مهری همچنین یادآور شد: ربوده‏‌شدن امام موسی صدر، رهبر شيعيان لبنان در ليبی توسط عوامل استكبار جهانی (1357 ه. ش) در سالروز ربوده شدن امام موسی صدر، رهبر شيعيان لبنان توسط عوامل استكبار جهانی، بایديادی  کرد از اين اسوه مقاومت و تقوی.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد