به بهانه رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم؛

آقای روحانی #وقت_کار رسید

کد خبر: 298299
|
11:08 - 1396/05/30
نسخه چاپی
آقای روحانی #وقت_کار رسید
اسلام آبادخبر: با مشخص شدن وزرای رای اعتماد گرفته در جلسه روز گذشته مجلس، دیگر وقت آن رسیده است که مشکلاتی که دولت یازدهم نتوانست آن را حل کند، دولت دوازدهم آن را حل کند.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد،روز گذشته بالاخره بعد از چند روز بررسی صلاحیت کاندیداهای پیشنهادی وزارت خانه های دولت، نمایندگان آرای خود را در خصوص رای اعتماد به این وزرا پیشنهادی اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، همه وزرای پیشنهادی از سوی مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند جز حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو. البته روحانی برای وزارت علوم نیز وزیر انتخاب نکرده بود و با این حساب 2 وزارت خانه فعلا با سرپرست اداره می شوند.

بر همین اساس سیدمحمد بطحایی در وزارت آموزش و پرورش، محمد جواد آذری جهرمی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدمحمود علوی در وزارت اطلاعات، مسعود کرباسیان در وزارت امور اقتصاد و دارایی، محمدجواد ظریف در وزارت امورخارجه،  سیدحسن قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت و درمان، علی ربیعی در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، محمود حجتی در وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا آوایی در وزارت دادگستری، امیر حاتمی در وزارت دفاع، عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری در وزارت صنعت و معدن، سیدعباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا رحمانی فضلی در وزارت کشور، بیژن زنگنه در وزارت نفت و مسعود سلطانی فر در وزارت ورزش، با رای نمایندگان فعالیت خواهند کرد.

787878878

البته در این میان رای بالای برخی از وزرا نیز قابل توجه بود که نشان از اعتماد بالای این مجلس فعلی به این وزرا دارد.

با این تفاصیل آنچه که از شرایط بر می آید این است که مجلس حداکثر همکاری را با دولت برای ادامه کار داشته است و دیگر نوبت به دولت رسیده است که کار خود را رسما شروع کند.

7878787

یکی از انتقادات مهمی که به دولت گذشته مطرح بود، عدم تحرک جدی برای حل مشکلات جامعه بوده است.

در شبکه های اجتماعی نیز پیش از این با هشتگ #برو_کار_کن  از دولت خواسته شده بود تا اقدامات لازم را برای حل مشکلات کشور انجام دهد.

به گزارش مرصاد، با توجه به اینکه در شرایط فعلی دیگر در ظاهر دولت مشکلی ندارد و خواسته های روحانی در خصوص انتخاب مدیران کابینه خود با رای اعتماد مجلس محقق شده است، وقت آن است که با کار جدی مشکلات کشور را حل کند.

یکی از مهم ترین مشکلات کشور در حوزه اقتصاد بود. کشور مدت ها از رکود رنج می برد. تعطیلی کارخانه های مختلف، بیکاری، نبود شغل مناسب و ... از دیگر مشکلاتی است که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند.  مشکلاتی که حالا وقتش رسیده تا دولت آقای روحانی در دور دوم دولت خود برایش فکری کند. هر چند که در دولت اول خیلی در این حوزه موفق نبود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها