آیا کلید دولت دوازدهم در قفل زندان های البرز می چرخد؟

پای پرونده انتقال ۴ زندان بزرگ کشور از البرز به شورای امنیت باز شد

کد خبر: 298189
|
11:30 - 1396/05/25
نسخه چاپی
پای پرونده انتقال ۴ زندان بزرگ کشور از البرز به شورای امنیت باز شد
اسلام آبادخبر: انتقال زندان‌ های استان البرز پس از سالها در دبیرخانه شورای امنیت مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آنچه از دیرباز استان البرز را با چالش مواجه کرده این است که کرج شهریست در حصار زندان‌ ها و در واقع ایران کوچک چهار زندان بزرگ کشور یعنی زندان کچویی، ندامتگاه زندان رجایی‌ شهر و زندان ۱ و ۲ قزلحصار را در خود جای داده و استقرار خانواده زندانیان بواسطه دسترسی به آنها حاشیه نشینی، بیکاری، افزایش جرم و مشکلات متعدد دیگر را در شهر کرج به دنبال داشته است.

در اهمیت معضل زندان های استان البرز همین بس که امام جمعه کرج ۲۴ مرداد ۹۶ در دیدار با مسئولین فرهنگی شهر چهارباغ یکی از دغدغه های مهم این بخش را مشکلات زندان قزلحصار بیان کرد و گفت: ائمه جماعات و جمعه از هجمه های فرهنگی که وجود زندان در منطقه چهارباغ ایجاد می کند ابراز نگرانی دارند.

حجت الاسلام حسینی همدانی با تاکید بر اینکه در نشستهای مکرر با استانداران قبلی و فعلی، رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران قضایی مکاتبه و صحبت کردم تا نسبت به انتقال این زندان از این منطقه اقدام کنند افزود: تمامی دستگاهها دنبال این کار هستند و تاکنون قسمتی از این زندان نیز انتقال داده شده است و نباید فراموش کرد حاشیه نشینی شهر نیز مشکل دیگر این بخش پس از زندان می باشد.

 و اما درحالیکه استان البرز سالها معضل ۴ زندان بزرگ کشور گریبانگیر استان البرز است فتح الله حقیقی معاون سیاسی استاندار البرز ۲۲ مرداد ۹۶ در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه انتقال زندان‌ های البرز در دبیرخانه شورای امنیت مورد توجه قرار گرفته است گفت: پیگیری لازم برای تحقق این امر از سوی مسئولان استان انجام می‌ گیرد.

فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه مقوله مهم انتقال زندان‌ ها و زندانیان ملی از البرز در قالب برنامه‌ های کوتاه‌ مدت و میان‌ مدت در دستور کار قرارگرفته افزود: در خصوص کاهش زندانیان استان اقدامات خوبی صورت گرفته است

بر اساس آمار منتشر شده و البته ضد و تقیض بخش قابل توجهی از محکومان به حبس که دوران مجازات را در زندان های کرج می گذرانند، کرجی نیستند و از شهرهای دیگر در بندهای این خطه دوران حبس را طی می کنند چرا که برخی از مسئولین ۶۵ درصد زندانیان را بومی کرج می دانند و ۲۶ هزار زندانی دیگر را اهل شهرهای دیگر اعلام می کنند.

به نظر می‌ رسد انتقال این زندان‌ ها به محدوده خارج از شهر و همچنین انتقال زندانیان بومی هر استان به زندان‌ های استان خودشان می‌ تواند بخشی از مشکلات کرج در این زمینه را حل کند.

و اما انتقال زندان ها از البرز با گذشت سال های متمادی همچنان در پیچ و خم رایزنی ها قرار دارد و معلوم نیست اهالی این استان چه زمانی از این معضل بس بزرگ رهایی خواهند یافت، حال باید منتظر ماند و دید که آیا کلید دولت دوازدهم قفل مشکل زندان های استان را باز می کند؟

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد