معاون فرهنگی دانشگاه آزاد کرمانشاه:

افتخار ما حمایت تام و تمام از تشکلهای انقلابی است/ اهتمام به برگزاری اردوهای جهادی، راهیان نور و یادواره شهدا در دانشگاه

کد خبر: 298182
|
09:30 - 1396/05/25
نسخه چاپی
افتخار ما حمایت تام و تمام از تشکلهای انقلابی است/ اهتمام به برگزاری اردوهای جهادی، راهیان نور و یادواره شهدا در دانشگاه
اسلام آبادخبر: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه پس از انتشار گزارشی در انتقاد به عملکرد وی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد،  پس از انتشار یک گزارش دررابطه با فضای مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد و اظهار نظر برخی از فعالان فرهنگی این مجموعه، دکتر شهرام فتاحی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه درباره مسایل مطرح شده در این گزارش توضیحاتی ارائه کرد که متن کامل آن در ادامه خواهد آمد:

ظرف یک هفته اخیر مع الاسف شاهد مصاحبه های سریالی با برخی سایت ها و خبرگزاری ها بودیم که در آغاز با اظهارات مسئول محترم دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه شروع شد و سپس شاهد افاضاتی از چند نفر از دانشجویان و نیز مسئول محترم بسیج اساتید بودیم. علی رغم نامهربانی های مختلف، بنده که در بخش عمده این مباحثات مخاطب گشته بودم بنایی برای پاسخگویی و حتی شفاف سازی نداشتم تا خدایی ناکرده محملی برای تنش و بسط نامهربانی ها به بداخلاقی فراهم نگردد.

چرا که به عنوان یک معلم علوم سیاسی و روابط بین الملل به تجربه دریافته ام که فرمایش مقام معظم رهبری در باب احتراز نیروها و سرمایه های نظام از دوقطبی سازی های غیر ضروری و مضر چقدر نافذ بوده است و طی چهار دهه اخیر چه میزان به فرسایش ظرفیت های عظیم ملت سرفراز ایران اسلامی منجر گردیده است.

لذا بدون طرح مسئله و مبحثی جدید تنها به برخی ابهامات مطروحه می پردازم:

1)  رکن رکین این مصاحبه های سریالی بر مقوله محدود شدن دانشجویان ارزشی و انقلابی و ایجای فضای مضیق برای قول و فعل آنان است.

اولا : اعطای مجوز برای تشکیل تشکل های نوین و همینطور فعالیت های آنها در زمره اختیارات " هیات نظارت" دانشگاه است که متشکل از ریاست واحد، نماینده ریاست عالیه دانشگاه و نیز مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی است و هیچ ارتباطی  با حوزه معاونت فرهنگی  دانشگاه ندارد.

ثانیا: آیا بسیج دانشجویی دانشگاه به عنوان تشکلی فراگیر و انقلابی  با بیش از 14 هزار عضو طی سه سال اخیر مورد حمایت تام و تمام مالی و تشکیلاتی بوده است یا نه؟

- چرا که طی این مدت دوبار به عنوان قشر برتر و در سطح کشور –در میان صدها مرکز آموزش عالی ریز و درشت کشور- برگزیده شد.

- طی همین سالها در پروژه راهیان نور که مورد اهتمام رهبر معظم انقلاب بوده و هست، با حمایت و مساعدت کامل مواجه بوده اند و ما هم از این توفیق خرسند بوده ایم که هرسال از سوی سردار علی فضلی از دانشگاه و بسیج دانشجویی به عنوان یکی از برگزیده ترین و بهترین کاروان های راهیان نور کشور تقدیر شده است.

-  افتخار آن را داشته ایم که در برنامه ها و مراسم درخوری چون اردوهای جهادی و طرح ولایت، دانشجویان ما نقش آفرینی شایسته ای داشته اند.

هرساله کنگره شهدای دانشجو با برنامه ها و اقدامات متنوع برگزار و گرامی داشته شده است و نکته دیگر آنکه در دوسال اخیر مفتخر بوده ایم که با همت و کارگزاری بسیج دانشجویی واحد کرمانشاه دو  دوره پیاپی نکوداشت "شهدای مدافع حرم" با حضور خانواده‌های این عزیزان و در طراز شایسته را برای اندکی ادای دین و تکلیف انجام داده ایم که محتمل است پوشش خبری آن را دیده یا خوانده باشید.

2) اشاره شده که نشریه دانشجویی به نام "خط امام" در باب فتنه مطلبی نگاشته است که مسئولین دانشگاه بنا داشته آن را تعطیل نمایند!

مطلبی که بدان تصریح شده هیچ ارتباطی به فتنه ندارد بلکه مطالبی که در این جریده دانشجویی موجب آزردگی گروید عنوان ناپسندی به نام "دلواپس یا دیوث" داشت. امر بر خوانندگان احتمالا مشتبه می شد که موافقان و یا مخالفان مذاکره و برجام را به دو دسته نازیبای فوق الذکر تقسیم بندی می کند.

لازم به ذکر است که مدیر مسئول این نشریه دانشجویی و نویسنده این مقاله از دانشجویان خوب و ارزشی بنده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سایسی بوده اند و طبیعتا در هر خرده گیری بر آن پیشتر انگشت علامت متوجه  خود من خواهد بود و باورم دارم که در تدوین این مقاله احساسات و افراط کلامی وجود دارد و سوء نیتی در بین نیست و اصولابنایی هم بر لغو مجوز نبوده است

3) گفته شده است که فعالیت های بسیج اساتید محدود و راکد شده است.

جهت تنویر ذهن مخاطبان عزیز تعریض میدارد که در تاریخ 16/9/93 بخشنامه ای به شماره 85298/45 موسوم به بخشنامه روز دانشجو از سوی سازمان مرکزی ابلاغ و به طور جد پیگیری شد. در بند 7 این بخشنامه قید و تاکید شده بود که کلیه فعالیت های تشکلهای دانشجویی و اساتید الزاما باید پیشتر به تایید هیات نظارت دانشگاه رسیده و سپس در دستور کار و تخصیص هزینه در شورای فرهنگی قرار گیرد و بدیهی می نماید که واحد های دانشگاهی مجری ناگزیر از این اجرای بخشنامه بالادستی بوده اند.

 مسئول بسیج اساتید واحد کرمانشاه و نیز جناب حسین آبادی  از برتافتن موضوع استنکاف نمودند و پادرمیانی مسئول پیشین نهاد نمایندگی، حاج آقا قدرتی هم چندان موثر نگردید. با این همه در مصوبات شورای فرهنگی  مرقوم گردید که فی المثل برگزاری حلقه های صالحین از آن جاییکه مورد اهتمام رهبر معظم انقلاب می باشد فراتر از هر بخشنامه ای است لذا مساعدت و تخصیص بودجه لازم هم صورت می گرفت.

نکته پایانی در این قسمت اینکه همکار ارجمندم  جناب دکتر سهراب بیگ از بیش از یک سال قبل به دلیل مشغله های بسیار و نیز ضرورت التیام آلام جانبازیشان در جلسات شورای فرهنگی دانشگاه حضور نمی یابند و ضمن آنکه تا آن جایی که بنده به یاد دارم از دو سال قبل در دانشکده حقوق و علوم سیاسی مکانی به بسیج اساتید تخصیص یافته است.

در پایان به اتهامات سیاسی کاری، منفعل بودن و تکبر ورزی نسبت به بنده رو داشته شده است.

به عنوان مدیری که تقریبا هیچگاه به مفهوم  معلول منشی نداشته و دو روزه تصدی مسئولیت را تکلیف تلقی کرده ام و سابقه قریب به 12 سال معلمی و مدیریت حقیر مهر تاییدی بر باورمندی و التزام همیشگی به ارکان مرصوص نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است؛ خودم و اتهام زننده و یا اتهام زنندگان را به درگاه داور دادگر می سپارم که احکم الحاکمین است. ابهام آفرینی، تنش سازی و غبار آلود کردن فضای مقدس دانشگاه امر نامیمونی است و چنان می شود که دانشجویی که سابقه انضباطی جعل و تخلفات دیگری دارد فضا را مساعد ببیند که خود را تجلی دانشجوی انقلابی معرفی کند و البته انشا الله فقط به تشخیص خویش بنده را متهم به استبداد وسیاسی کاری نماید!

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد