مدیر قرارگاه جهادی استان تهران مطرح کرد:

روایت عاشقانی از«معبری به آسمان» در زدودن چهره محرومیت ازکرمانشاه

کد خبر: 298167
|
08:41 - 1396/05/24
نسخه چاپی
روایت عاشقانی از«معبری به آسمان» در زدودن چهره محرومیت ازکرمانشاه
اسلام آباد خبر: گروه جهادی «معبری به آسمان» یک از گروه‌ای جهادی است که ۱۰ سالی است عاشقانه به مناطق محروم کرمانشاه می‌آید تا غبار محرومیت از چهره مناطق محروم از جمله منطقه سرفیروزآباد بزداید.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، چندسالی است که گروه‌ها جهادی در رسمی خداپسندانه و طی طرح هایی به مناطق محروم در کشور سفر می کنند تا با آنچه که در توان دارند بخشی از غبار محرومیت را از چهره این مناطق بزدایند.

گروه جهادی «معبری به آسمان» نیز یکی از همین گروه‌های جهادی است که حدود ۱۰ سال است در مناطق محروم کرمانشاه حاضر شده و به مردم محروم این مناطق در محرومیت زدایی مدد می رساند.

ساختن مسجد، غسالخانه، خانه عالم و... از جمله اقدامات این گروه جهادی در مناطق محروم استان است و امسال نیز در ادامه فعالیت‌های خود از ۲۲ مرداد الی اول شهریور امسال در منطقه سرفیروز آباد به اقدامات محرومیت زدایی خواهد پرداخت.

مصطفی صادق نیا  در حاشیه این اردوهای جهادی  با اشاره به حضور این گروه جهادی در مناطق محروم استان گفت: جهادگران گروه جهادی «معبری به آسمان» از ۲۲ مرداد  تا ۱ شهریور امسال در بخش سرفیروز آباد کرمانشاه مستقر هستند.

تحقق بیانات رهبری در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی

وی در خصوص اهداف این گروه افزود: تمام تلاش این گروه تحقق بیانات مقام معظم رهبری در راستای مدیریت جهادی در عرصه های مختلف فرهنگی و مذهبی است.

صادق نیا خاطر نشان کرد: هدف دیگر و مهم  از این حضور ایجاد فضای توانمند سازی مردم در جهت حل مشکلات خود برای رسیدن به زندگی ایده آل است.

۱۰ سال حضور در مناطق محروم سرفیروزآباد

مدیر قرارگاه جهادی استان تهران در ادامه ابراز داشت: نزدیک به ۱۰ سال است که در استان کرمانشاه بخش سرفیروزآباد مستقر می شویم و فعالیت هایی از قبیل امورات عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و اشتغال را داریم.

وی استقبال مردم سرفیروز آباد از حضور این گروه جهادی را چشمگیر دانست و اذعان داشت: تا کنون نزدیک به ۳۰۰ روستای این بخش را از نظر پزشکی مورد بررسی قرار دادیم و نزدیک ۲۰ نفر را به بیمارستان جهت درمان قطعی ارجاع دادیم.

احداث ۵۳ پروژه عمرانی در مناطق محروم کرمانشاه

صادق نیا بخش سرفیروز آباد را بسیار محروم دانست و گفت: این منطقه به لحاظ آب شرب با مشکل جدی روبه رو هستند به همین خاطر بسیاری از بیماریهای جسمی بین مردم اینجا شیوع دارد.

مدیر قرارگاه جهادی استان تهران افزود: در این ۱۰ سال حضور توانستیم در این بخش حدود ۵۳ پروژه عمرانی از مسجد، غسالخانه، خانه عالم، خانه نیازمند و ... احداث کنیم.

پایان رنج ۳۵ ساله از نبود سرویس بهداشتی

وی تصریح کرد: مردم این بخش پس از ۳۵ سال که از مشکل نبود سرویس بهداشتی رنج می بردند با تلاشهای این گروه جهادی توانستیم این مشکل را حل کرده و تعدادی سرویس بهداشتی در روستاهای این بخش احداث کنیم.

این جهادگر همچنین بیان داشت: در بخث جاده سازی تا حدودی اقداماتی انجام شده اما متاسفانه به دلیل هزینه های بالای آسفالت با مشکل مواجه شدیم که امید است این مشکل هرچه زودتر مرتفع شود.

اعزام ۴۰ روحانی برای تبلیغ در مناطق محروم استان

صادق نیا در ادامه افزود: جهت ارتقاء سطح فرهنگی مردم این بخش تعداد ۴۰ نفر از روحانیون حوزه های علمیه در ماههای محرم و رمضان جهت تبلیغ و ترویج مبانی دینی و اعتقادی به این منطقه اعزام می شوند.

به گفته مدیر قرارگاه جهادی استان تهران در بسیاری از مساجد این منطقه یک روحانی مستقر شده که به کارهای فرهنگی و اعتقادی می پردازد.

ایجاد بستر اشتغال زودبازده در مناطق محروم

وی خاطر نشان کرد: در این منطقه توسط این گروه جهادی آموزش و بستر سازی لازم جهت آشنایی مردم با فضای اشتغال و پرداختن به کارهای زود بازده صورت گرفته است.

صادق نیا با بیان اینکه در این گروه قصد داریم فضایی ایجاد کنیم تا مردم بتوانند خودشان مشکلاتشان را حل کنند، گفت: در بحث درختکاری با کمک مردم روستا اقدامات اولیه انجام شده تا در فصل درختکاری بتوانیم روستاها را از این حیث احیاء کنیم.

مدیر قرارگاه جهادی استان تهران در پایان اظهار داشت: بسیاری از افراد و بسیجیان این گروه با خانواده در ایام عید و تابستان در این مناطق حضور یافته و از برنامه های تفریحی خود چشم پوشی کرده و از خود هزینه می کنند تا فضای زندگی مردم محروم را بهبود بخشند.

تصاویر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد