امام جمعه اسلام آبادغرب:

انتظارات به حق مردم در برنامه‌ريزى دولت دوازدهم لحاظ شود/هشدارهاى راهبردى رهبرى در زمينه برجام و اقتصاد مقاومتى در برابر استكبار مدنظر قرار گیرد

کد خبر: 298136
|
15:25 - 1396/05/20
نسخه چاپی
انتظارات به حق مردم در برنامه‌ريزى دولت دوازدهم لحاظ شود/هشدارهاى راهبردى رهبرى در زمينه برجام و اقتصاد مقاومتى در برابر استكبار مدنظر قرار گیرد
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: در دولت دوازدهم هشدارهاى راهبردى رهبرى در زمينه برجام ، اقتصاد مقاومتى، مبارزه با مفاسد و آسيب‌هاى اجتماعى و فقر و بيكارى و در نهايت اصرار بر روحيه جهادى و ايستادگى در برابر نظام سلطه و جبهه استكبار مدنظر قرار گیرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: رئيس جمهور دوازدهم ايران با برگزارى مراسم تحليف و سوگند در محضر قرآن كريم، رسماً سكان قوه مجريه كشور را براى ۴ سال آينده به دست گرفت. اين مراسم در حالى برگزار شد كه حضور سران و هيأت‌هايى از كشورها و شخصيت‌هاى جهانى در آن، به موضوع نخست بسيارى از رسانه‌هاى بين‌المللى تبديل شد.

 

وی افزود: اين ميزان استقبال در شرايط فعلى و تحولاتى كه در سطح منطقه و دنيا اتفاق افتاده و حضور گسترده هيأت‌هايى از كشورهاى مختلف‌، بى‌ارتباط با نقش منطقه‌اى جمهورى اسلامى ايران در مقابله با جريان تكفيرى تروريستى نيست، چراكه اين جريان موجب نگرانى‌هايى در سطح دنيا و برخى از مناطق خاص مثل شمال آفريقا، آسياى ميانه و آسياى جنوب غربى شده كه قطعاً بخشى از شركت‌كنندگان با توجه به نقش راهبردى جمهورى اسلامى در مقابله با اين جريانات تكفيرى تروريستى در مراسم حضور یافتند.

 


امام جمعه شهرستان گفت: برگزارى انتخابات كاملاً رقابتى كه مؤيد جمهوريت در مردم‌سالارى دينى و نقش مردم و استحكام پايه‌هاى نظام در برابر هرگونه چالش احتمالى است، امروز به افزايش اين اعتبار و پرستيژ منطقه‌اى و بين‌المللى كمك كرده است، لذا به نظر مى‌رسد كه حضور برخى از اين هيأت‌ها با توجه به منافعى كه از قِبل افزايش سطح تماس با جمهورى اسلامى ايران دارند، قابل تحليل است كه اينهم‌ بى‌اعتنايى بسيارى از كشورها را به سياست تهديد و فشار عليه جمهورى اسلامى ايران نشان مى‌دهد.

 


وی خاطرنشان کرد: بنابراين امروز با گذشت ۳۹ سال از عمر پربركت نظام جمهورى اسلامى ايران، على‌رغم تلاش نظام استكبار و برخى از رقباى منطقه‌اى ما براى انزواى جمهورى اسلامى ايران، اين سطح از حضور هيأت‌ها و شخصيت‌هاى جهانى و منطقه‌اى، گوياى‌ بى‌تأثير بودن اراده استكبار جهانى براى منزوى كردن جمهورى اسلامى ايران است و ايران بدون اين‌كه هزينه‌اى بكند، توان آن‌را دارد كه يك مراسم معمول را به يك نشست جهانى براى اثبات استحكام و اقتدار خودش تبديل كند.

 


خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به انتظارات مردم ازدولت دوازدهم اظهار کرد: مردم انتظار دارند در فضاى همدلى و در سالى كه مزين به نام «اقتصاد مقاومتى؛ توليد و اشتغال» از سوى رهبر معظم انقلاب اسلامى نامگذارى گرديده است، وعده‌هاى داده شده مد نظر قرار گيرد و انتظارات به حق مردم در متن دغدغه‌ها و برنامه‌ريزى دولت دوازدهم لحاظ شود، كارهاى نيمه تمام گذشته كه مستلزم بودجه ريزى‌اند، ادامه پيدا كند و از تجربه‌هاى گذشته بهره‌بردارى گردد.  

 


وی افزود: ايده‌ها و هشدارهاى راهبردى رهبرى معظم انقلاب در زمينه برجام ، اقتصاد مقاومتى، مبارزه با مفاسد و آسيب‌هاى اجتماعى و فقر و بيكارى و در نهايت اصرار بر روحيه جهادى و ايستادگى در برابر نظام سلطه و جبهه استكبار مدنظر قرار گیرد؛ ضمن پاسداشت از اعتماد مردم و رهبرى و اداى حق تنفيذ و تحليف در جهت سربلندى در برابر خالق هستى و رب ودود، توجه ويژه به سه جهت‌گيرى توصيه شده از سوى رهبرى معظم انقلاب استمرار داشته باشد: اول آن‌كه آغاز مديريت جديد بايد توأم با ابتكارات و توانمندى‌ها همراه باشد تا ملت را خرسند و اميدوارتر نمايد؛ دوم نهادينه نمودن مردمسالارى دينى و سوم تكيه بر هويت انقلابى، كار جهادى و با حمايت مردمى پرداختن به مشكلات معيشتى مردم در اولويت قرار گيرد.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: دوشنبه23 مرداد پيرزوى قهرمانانه حزب‏الله لبنان بر ارتش سرتا پا مسلح و جنايتكار رژيم مجعول صهيونيستى در جنگ 33 روزه (1385 ه ش / 2006 م) است که بر اساس مصوبه شوراى عالى انقلاب فرهنگى، روز۲۳ مردادماه، سالگرد پيروزى و مقاومت ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان در برابر رژيم صهيونيستى به‌عنوان روز مقاومت اسلامى نامگذارى شده است.

 

وی افزود: آنچه اين نيروى اندك را برترى بخشيد نه عده و عده نظامى، بلكه اعتماد راسخ آنان به درستى راه و مسير انتخاب شده و اعتقاد عميق آنان به پيروزى در هر دو حالت شكست دشمن يا شهادت بود. اين اكسير بود كه اين گروه كوچك را روئينتن كرد و با تكيه بر حمايت‌هاى الهى توانست اسطوره شكست ناپذيرى اسرائيل را در هم شكند و همپاى آن ختم دوران بازدارندگى و آغاز دوران جديد مبارزه را اعلام دارد.  



امام جمعه اسلام آبادغرب همچنین با اشاره به مناسبت 26 مرداد ماه، سالروز حماسه خونين پاوه (1358 ه.ش) و آغاز بازگشت افتخارآفرين اولين گروه آزادگان 8 سال دفاع مقدس به ميهن اسلامى (1369 ه.ش)، عنوان کرد: روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، ميهن اسلامى شاهد حضور آزادگان سرافرازى بود كه پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاههاى مخوف رژيم بعث عراق، قدم به خاك پاك ميهن اسلامى خود گذاشتند.

 

وی افزود: آزادگان، با ايمان راسخ خود در برابر همه فشارهاى جسمى و روحى دشمنان ايستادند و روابط اجتماعى جامعه كوچك اردوگاهى خود را بر پايه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شكنجه‌هاى مزدوران بعث هراسى به خود راه ندادند. آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‌ترين كسان به قضاى الهى بودند. اينان سينه‌هايى فراخ‌تر از اقيانوس داشتند كه از همه‌جا و همه‌كس بريده و به خدا پيوسته بودند، آزاده ناميده شدند چون از قيد نفس و نفسيات رهايى يافته بودند.

 

حجت الاسلام مهری گفت:  این روز يادآور بازگشت غرورآفرين مردان و زنان آزاده‌اى است كه پس از تحمل سال‌ها شكنجه و دورى از عزيزان خويش، به وطن بازگشتند و به انتظار ميليون‌ها ايرانى پايان دادند. در اين روز، شكيبايى مادران، پدران، همسران و فرزندان اين آزادمردان به‌بار نشست و سال‌هاى نگرانى و شوق ديدار به پايان رسيد و وعده الهى تحقق يافت: «و بشر الصابرين».

 

وی در پایان خطبه دوم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابى در روحيه‌بخشى به آزادگان ايرانى، همچنین یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حججی که  اخیرا" همچون اباعیدالله الحسین با جدا نمودن سر از بدن بدست یزیدیان زمان(داعش) به شهادت رسیده، را گرامی داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد