عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس پاسخ داد:

پاشنه آشیل برجام کجاست؟

کد خبر: 298115
|
14:36 - 1396/05/15
نسخه چاپی
پاشنه آشیل برجام کجاست؟
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پاشنه آشیل برجام بر می گردد به بندهای 11 و 12 قطعنامه 2231 شورای امنیت، گفت: این قطعنامه به جای قطعنامه های تحریمی ایران نشسته و به نوعی جنبه ضمانت اجرایی برجام را دارد و در این قطعنامه تاکید شده اگر یکی از طرفین توافقنامه، طرف دیگری متهم به عدم پایبندی به برجام کند، شرایط به وضعیت پیش از برجام بر می گردد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص رفتار آمریکا در قبال برجام، اظهار داشت: تمام تلاش آمریکایی‌ها این است که ایران از شرایط به وجود آمده در پسابرجام استفاده لازم را نبرد و با زنده کردن ادعاهای سنتی خود در زمینه حقوق بشر و موضوع موشکی علیه ایران، به دنبال وضع تحریم‌های جدید هستند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران نیز دست آمریکا را خوانده اند و سعی می‌کنند در زمینی بازی نکند که خوشایند آمریکا است، واشنگتن به دنبال این است که ایران از برجام خارج شود.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل برجام بر می گردد به بندهای 11 و 12 قطعنامه 2231 شورای امنیت، افزود: این قطعنامه به جای قطعنامه های تحریمی ایران نشسته و به نوعی جنبه ضمانت اجرایی برجام را دارد و در این قطعنامه تاکید شده اگر یکی از طرفین توافقنامه، طرف دیگری متهم به عدم پایبندی به برجام کند، شرایط به وضعیت پیش از برجام بر می گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع یعنی طرف‌های مقابل ایران می‌توانند تحریم جدید وضع کنند و ایران نیز می‌تواند مانند گذشته به فعالیت هسته‌ای خود ادامه دهد.

فلاحت پیشه ضمن تشریح پاشنه آشیل برجام، متذکر شد: ایران به تعهدات خود پایبند بوده و تعدیل‌ها را در برنامه هسته پذیرفته و در این شرایط توپ در زمین طرف های مقابل است که باید تحریم زدایی کنند و تحت هر شرایطی عدم پایبندی هر کدام از طرفین، به ضرر ایران است.

وی افزود: در توافقی مانند برجام تنها جنبه های حقوقی موثر نیست، بلکه جنبه های سیاسی آن نیز موثر است، این موضوع دست به عصا کرده آمریکایی ها را زیرا بدون همراهی سایر کشورها نمی تواند به راحتی عدم پایبندی ایران را اعلام کند، طرف های دیگر بر اساس ادعاهای آمریکا تصمیم نمی‌گیرند بلکه براساس گزارش‌های آژانس تصمیم گیری می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکایی ها سعی می کنند ایران را وادار به نقض برجام شود تا دیگر بازیگران و مراجع بین المللی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی را قانع کنند که ایران به برجام پایبند نبوده است و تحریم ها را بازگردانند.

منبع: خانه ملت

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد