اجرای طرح برخورد با خودروهای مزاحم در کرمانشاه

کد خبر: 298066
|
14:21 - 1396/05/09
نسخه چاپی
اجرای طرح برخورد با خودروهای مزاحم در کرمانشاه
اسلام آبادخبر: فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: اجرای طرح برخورد با خودروهای مزاحم که از ۲۰ تیرماه آغاز شده است، کماکان ادامه خواهد داشت.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  سرهنگ "رضا شیرزادی"  گفت: این طرح با هماهنگی مراجع قضایی و در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و با تمرکز بر خودرو های متخلف از ۲۰ تیر ماه اغاز شده و کماکان ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح برخورد با حرکات نمایشی خودروها، مسابقات خودروها در سطح شهر، دور دور زدن، ایجاد آلودگی صوتی، خودروهای دارای پلاک مخدوش، خودروهای دارای شیشه های دودی و فاقد مدارک برخورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد: در این طرح که با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی به مرحله اجرایی شده، تاکنون با ۸۱ خودرو  و راننده متخلف برخورد شده است.

سرهنگ شیرزادی توضیح داد: در راستای اجرای این طرح خودرو رانندگانی که برای اولین بار مرتکب تخلف شدند توقیف و اعمال قانون شد و در صورت  تکرار با هماهنگی مقام قضائی برخورد شدید تری با آنها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: روند برخورد با رانندگان خاطی و هنجار شکن بصورت ویژه در دستور کار انتظامی این شهرستان قرار دارد و این طرح به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه تخلفاتی از این دست معمولا توسط جوانان انجام می شود، از خانواده ها خواست که با آموزش صحیح فرزندان خود، آنان را با عواقب تخلفات رانندگی از این دست آشنا کنند چرا که علاوه بر ایجاد مزاحمت و سلب آسایش عمومی شهروندان، بعضا حوادث غیر قابل جبرانی را نیز به بار خواهد آورد.

عاملان قدرت نمایی با سلاح سرد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از دستگیری چهار نفر از اراذل و اوباش شهرستان که باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بودند، خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" در تشریح این خبر گفت: شب گذشته اکیپ گشت پلیس آگاهی حین انجام مأموریت به چهار نفر از اراذل و اوباش شهرستان که با سلاح سرد اقدام به قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان کرده بودند، برخورد کرده و بی درنگ وارد عمل شدند.

وی افزود: متهمان با مشاهده پلیس اقدام به فرار کردند اما در نهایت با اقتدار کامل دستگیر و به منظور آرامش خاطر شهروندان به محل قدرت نمایی منتقل شدند، لذا پس از مشاهد شهروندان از دستگیری این افراد به مقر پلیس جهت سیر مراحل قانونی انتقال یافتند.

سرهنگ سرتیپ نیا با اشاره به اینکه متهمان با قرار وثیقه مناسب جهت تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی هستند، خاطرنشان کرد: انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب با اقتدار تمام با افرادی که اقدام به ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در شهرستان کنند، برخورد قاطع و قانونی می کند.

 فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به رضایت مندی شهروندان از این اقدام پلیس، گفت: امنیت یک تولید اجتماعی است و شهروندان می بایست به سهم خود در تولید امنیت در جامعه با پلیس مشارکت کنند.

استفاده از اسلحه جنگی برای حل اختلافات شخصی!

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: اختلافات شخصی منجر به تیراندازی و مجروحیت یک تن در این شهرستان شد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" توضیح داد: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر یک مورد تیراندازی در یکی از شهرک های کرمانشاه، ماموران کلانتری ۲۲ ظفر به منظور رسیدگی به موضوع سریعا وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل مشخص شد که فردی به دلیل اختلافات شخصی با استفاده از اسلحه جنگی اقدام به تیراندازی کرده و منجر به زخمی شدن طرف مقابل دعوا شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم پیش از حضور ماموران از محل متواری شد، گفت: یک نفر مجروح این درگیری نیز توسط مرکز فوریت های پزشکی به بیمارستان منتقل شد که پزشکان حال عمومی وی را مطلوب ارزیابی کرده اند.

سرهنگ شیرزادی ادامه داد: ماموران کلانتری ۲۲ ظفر در نهایت با انجام اقدامات اطلاعاتی عامل تیراندازی را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه تاکید کرد: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه در راستای رسالت ناجا از تمامی ظرفیت ها و توانایی های خود به منظور برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی استفاده می کنند.

کشف چهار کیلوگرم تریاک در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از دستگیری قاچاقچی حرفه ای در امر تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف چهار کیلوگرم تریاک در یک عملیات ضربتی خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" عنوان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان پس از اطلاع از فعالیت یک نفر قاچاقچی موادمخدر در شهرستان اسلام آبادغرب، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پلیس شهرستان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضائی موفق شد متهم را حین انتقال مواد مخدر به شهرستان اسلام آبادغرب با استفاده از خودروهای عبوری دستگیر کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این عملیات قاچاقچی مواد مخدر که از متهمان سابقه دار در امر تهیه و توزیع مواد مخدر است به همراه مواد مخدر مکشوفه به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان منتقل شد.

سرهنگ سرتیپ نیا در پایان گفت: این قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردید و با قرار مناسب جهت تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

اقدامات پلیسی مبتنی بر شرع و قانون است

فرمانده انتظامی استان  کرمانشاه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان سنقر با بیان اینکه توقع و انتظارات مردم از نیروی انتظامی بسیار بالا است، گفت: ملاک قانون و شرع است و پلیس نمی تواند در بسیاری از موارد بدون مجوز دستگاه قضائی اقدام کند، لذا مردم می بایست همکاری بیشتری با این نیرو داشته باشند.

با حضور سردار "منوچهر امان اللهی" فرمانده انتظامی استان، سرهنگ "علی نظری" رئیس بازرسی انتظامی استان، امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای تامین و مقامات محلی شهرستان و نیز خانواده معظم شهدا آئین تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید انتظامی شهرستان سنقر برگزار شد.

سردار امان اللهی در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: نیروی انتظامی وظایف متعدد و گوناگونی برعهده دارد و مسئولیت های هیچ نهاد و سازمانی به گستردگی ناجا نیست.

وی افزود: نیروی انتطامی حافظ نظم و امنیت در جامعه است و با اقدامات پیشگیرانه، کشف جرایم و ارائه خدمات عمومی تلاش می کند تا این مهم محقق شود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه توقع و انتظارات مردم از نیروی انتظامی بسیار بالا است، گفت: ملاک قانون و شرع است و پلیس نمی تواند در بسیاری از موارد بدون مجوز دستگاه قضائی اقدام کند، لذا مردم می بایست همکاری بیشتری با این نیرو داشته باشند.

سردار امان اللهی ادامه داد: بدون مشارکت عمومی، پرداختن به وظایف دشوار است، بر همین اساس نیروی انتظامی از طریق آموزش همگانی، تعامل با دستگاه ها، ادارات و اقشار مختلف مردم تلاش می کند نظم و امنیت مطلوب در جامعه برقرار شود.

وی تصریح کرد: انتظامی شهرستان سنقر طی یک سال گذشته اقدامات مؤثر و مثبتی انجام داده و با همکاری مردم با فرهنگ و متدین این شهرستان آمار جرایم کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: با عملکرد خوب و قابل قبول نیروی انتظامی استان، برای چندمین سال پیاپی شاهد کاهش ۱۰ الی ۱۵ درصدی سرقت و جرایم خشن و نیز افزایش کشفیات و کاهش حوادث و تلفات جاده ای هستیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم سرهنگ "غضبان احمدی فرد" به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان سنقر معرفی و از زحمات سرهنگ "مجتبی شهبازی" فرمانده اسبق این انتظامی تقدیر شد.

لزوم بهره مندی پلیس از دانش نظامی و قضائی در راستای مبارزه با جرم

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: هرچه میزان دانش نظامی و قضائی کارکنان افزایش یابد، عملکرد پلیس در مبارزه با جرایم و آسیب های اجتماعی نیز افزایش یافته و کاهش تلفات و خسارات نیروی انسانی و تجهیزات را به همراه دارد.

‌سرهنگ "علیرضا مرزبانی" در مراسم صبحگاه عمومی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت؛ حفظ آمادگی و توان رزمی، ارتقای سطح دانش کارکنان و آماده نگهداشتن تجهیزات و تسلیحات را بسیار مهم و حیاتی بر شمرد.

وی تصریح کرد: امروزه استکبار جهانی و معاندین نظام برای رسیدن به اهداف شوم و مقاصد پلیدشان از هرگونه کوشش و برنامه‌ریزی دریغ نمی‌کنند و پلیس هم به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه باید از آمادگی همه‌جانبه برخوردار باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به تهدیدات منطقه افزود: با توجه به ناامنی‌ در کشورهای همسایه بالاخص کشور عراق و نیز وجود مرز مشترک ایران با اقلیم کردستان عراق و حضور گروهک‌های تروریستی، می‌بایست با هوشیاری مضاعف به انجام مأموریت‌ها پرداخته و با اشرافیت اطلاعاتی و استفاده از نیروی انسانی کارآمد، تجهیزات و تسلیحات متناسب در مأموریت‌ها اقدام کنیم.

سرهنگ مرزبانی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچه میزان دانش نظامی و قضائی کارکنان افزایش یابد، عملکرد پلیس در مبارزه با جرایم و آسیب های اجتماعی نیز افزایش یافته و کاهش تلفات و خسارات نیروی انسانی و تجهیزات را به همراه دارد.

وی افزود: گسترش روز افزون علم و دانش و رویارویی با حجم گسترده ای از اطلاعات، افزایش فعالیت های پژوهشی را می طلبد تا از لحاظ آموزشی دچار عقب ماندگی نشویم و پرسنل انتظامی همواره از دانشی به روز برخوردار باشند.

جانشین فرمانده انتظامی استان یادآور شد: سازمان ها برای ارائه خدمات و کسب نتایج مطلوب، گریزی از حفظ و پرورش نیروی انسانی ندارند که در این راستا، آموزش مهمترین و بهترین ابزار پیشرفت و توسعه است.

سرهنگ مرزبانی در پایان با اشاره به اینکه آموزش کارکنان باید مستمر، بی وقفه و پویا باشد، گفت: آموزش های پلیس می بایست به نیازهای درون سازمانی و برون سازمانی نزدیک باشد و راه دستیابی به موفقیت را هموارتر سازد.

عیادت امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب از مامور فداکار پلیس راه

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب از مأمور فداکار پلیس راه که حین امدادرسانی به مصدومان گرفتار در آتش دچار آسیب شدید از ناحیه ریه شده بود، عیادت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین "فاطمی نسب" با حضور در بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب از مامور فداکار پاسگاه پلیس راه این شهرستان که روز گذشته حین امداد رسانی به مصدومان گرفتار در دود و آتش ناشی از واژگونی تانکر حامل سوخت از ناحیه ریه دچار آسیب شدید شده بود، عیادت کرد.

گفتنی است، سرهنگ "محمدرضا یاری" فرمانده انتظامی شهرستان سرپل ذهاب و سرهنگ "غلامی" فرمانده پاسگاه پلیس راه شهرستان نیز حجت الاسلام فاطمی نسب را همراهی کردند.

شایان ذکر است، ستواندوم خزایی از کارکنان پاسگاه پلیس راه سرپل ذهاب استان کرمانشاه در جریان حادثه آتش سوزی تانکر حامل سوخت عراقی با به خطر انداختن جان خود توانست سه نفر راننده و سرنشینان خودروی سواری ۲۰۶ در معرض آتش سوزی را نجات داد و هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهرستان بستری است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد