آیت الله حسینی بوشهری:

مسئولان پاسخ قاطعی به تحریم های اخیر آمریکا بدهند

کد خبر: 298022
|
10:58 - 1396/05/07
نسخه چاپی
مسئولان پاسخ قاطعی به تحریم های اخیر آمریکا بدهند
اسلام آبادخبر: عضو خبرگان رهبری بر لزوم پاسخ قاطع مسئولان کشور در قبال تحریم های اخیر آمریکا و نقض صریح برجام تاکید کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله حسینی بوشهری در گفتگو با قم فردا با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: از ابتدا مشخص بود که آمریکا به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست و به آمریکایی ها نمی توان در هیچ موضوعی، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اعتماد کرد.

وی ادامه داد: عده‌ای تصور می کردند آمریکا پایبند این تفاهمی که بین ایران و آمریکا در رابطه با برجام ایجاد شده است، هستند و اقدامی در نقض برجام و آنچه که در رابطه با برجام است انجام نمی دهند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: ما کاملاً شاهد بودیم از زمان اوباما که بحث برجام در زمان دولت مردان سابق آمریکا به امضا رسید بلافاصله مسئله تحریم ها را مطرح کردند که در آن زمان این بحث در کشور مطرح شد که آیا این تحریم ها، تحریم های جدیدی است یا همان تحریم های قبلی می باشد.

وی با اشاره به اینکه دست اندرکاران، تحریم های زمان اوباما را جدی نگرفتند تاکید کرد: در حال حاضر هم دولت جدید آمریکا از روزی که بر سر کار آمده است و یا رئیس جمهور آمریکا در دوران تبلیغاتی خود بارها و بارها اعلام کرد که این توافق، توافق بدی است و من آن را پاره می کنم و امروز هم شاهد هستیم کنگره آمریکا تقریباً با اکثریت آرا نزدیک به اتفاق منهای سه نفر تحریم های سختی در عرصه های حقوق بشر ، موشکی و سپاه پاسداران علیه جمهوری اسلامی اعلام و تصویب کرده اند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان شد: واقعیت مطلب این است که دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست و این عمل آن‌ها نشان می دهد که آمریکایی ها به هیچ قانون و مرزی پایبند نیستند.

وی ابراز داشت: اگر در آینده بازهم با آمریکایی ها توافقی انجام شود که به نظرم زمینه برای چنین توافقی به دلیل عدم اعتماد به آن‌ها وجود ندارد اما بازهم آن‌ها در روزهای نخستین در جهت نقض آن اقدام خواهند کرد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به وظیفه در قبال این اقدام آمریکایی ها، افزود: مسئولین ما بخصوص آن هیئت نظارتی که تعیین شده است در رابطه با مسئله برجام هرچه زودتر باید تشکیل جلسه بدهند و اقدامات لازم در این رابطه را انجام دهند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب دستورالعمل های و ضوابطی را تعیین کرده بودند که هیئت نظارت باید کاملاً آن را بررسی کنند و در مقابل اقداماتی که برخلاف این دستورالعمل ها صورت گرفته است، عمل لازم در این راستا را انجام دهند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در این راستا دولت ، ملت و مسئولین  باید همه یک صدا و یک پارچه در مقابل این اقدام ایالات‌متحده آمریکا بایستند تا آمریکایی ها و همه دنیا احساس کنند ملت ایران و دولت ایران و همه مسئولین یک صدا در مقابل این اقدامات آمریکایی ها می ایستند.

وی با اشاره به اینکه  مردم باید بدانند که این اقدام آمریکا کار جدیدی نیست، افزود:آمریکا از ابتدا به دنبال ضربه زدن به ملت ایران بوده است و باید ملت ایران روی پا خود ایستادگی کند و اعتنایی به آنچه که دشمن انجام می‌دهد نداشته باشد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان شد: راهکار ایستادگی در مقابل آمریکا همان اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها روی آن تأکید کرده اند.

وی گفت: از دشمن جز دشمنی انتظار دیگری نمی باشد اما ملت ایران باید در داخل متحد باشند و با گام های بسیار استوار در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در خاتمه عنوان داشت: دشمن در طول این مدت مشکلاتی را برای مردم و دولت ما ایجاد کرده است، اما هیچ گاه نتوانسته به آن اهدافی که داشته است در طول این چند دهه برسد و از این به بعد هم دشمنان به اهداف خود نخواهند رسید.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها