دستگیری فرد گروگانگیر با عملیات غافلگیرانه پلیس استان کرمانشاه

کد خبر: 298020
|
13:43 - 1396/05/07
نسخه چاپی
دستگیری فرد گروگانگیر با عملیات غافلگیرانه پلیس استان کرمانشاه
اسلام آبادخبر: رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان کرمانشاه گفت: عامل گروگان گیری در شهرستان نهاوند، طی عملیات غافلگیرانه این پلیس دستگیر و فرد ربوده شده نیز آزاد شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سرهنگ "محمد رستمی" عنوان کرد: در پی ارجاع یک فقره نیابت قضائی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند و در راستای اجرای دستور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه مبنی بر ربایش خانمی جوان و انتقال وی به استان کرمانشاه، با توجه به حساسیت موضوع مراتب شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و اخذ اظهارات خانواده فرد ربوده شده، آدرس متهم و خودرویی که به وسیله آن آدم ربایی صورت گرفته بود، در یک از شهرک های کرمانشاه شناسایی شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در همین راستا ضمن هماهنگی با دستگاه قضائی و تشکیل تیم های عملیاتی، کارکنان پلیس امنیت عمومی قصد ورود به مخفیگاه متهم را داشتند که در بدو ورود مشخص شد متهم در حال ضرب و شتم فرد ربوده شده است و این اتفاق موجب تجمع همسایگان در مقابل درب منزل شده بود.

سرهنگ رستمی تصریح کرد: عوامل انتظامی با دعوت همسایگان به آرامش و متفرق کردن آنها، در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه وارد منزل متهم شدند اما وی به محض مشاهده پلیس اقدام به قدرت نمایی و درگیری با مأموران کرد، لذا با درایت و عکس العمل به موقع تیم عملیاتی، متهم دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه از مخفیگاه گروگان گیر یک عدد افشانه دفاع شخصی غیرمجاز، سلاح سرد و تلفن همراه فرد ربوده شده کشف و خودروی وی نیز توقیف شده است، اظهار کرد: متهم و فرد ربوده شده به همراه اموال مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی منتقل شدند.

به گفته رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان، انگیزه و نحوه اجرای این گروگان گیری توسط مراجع قضائی در دست بررسی است.

کشف ۵۰ فقره سرقت طی ۴۸ ساعت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۵۰ فقره سرقت در پی انجام طرح ضربتی مقابله با سرقت در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" توضیح داد: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه در ۴۸ ساعت گذشته طرح ضربتی مقابله با سرقت را اجرایی کردند.

وی با بیان اینکه در پی انجام این طرح ۵۰ مورد سرقت کشف و ۱۸ سارق دستگیر شدند، گفت: هشت فقره از این سرقت ها مربوط به سرقت خودرو، ۲۲ فقره مربوط  قطعات خودرو، پنج فقره مربوط به سرقت منزل و مابقی سایر جرایم هستند.

سرهنگ رضا شیرزادی با بیان اینکه از تمام توان خود به منظور مقابله با سرقت استفاده خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه پلیس از ابتدای سال تا کنون توانسته است روند افزایش وقوع سرقت در شهرستان کرمانشاه را کاهش دهد.

وی اعلام کرد: انتظامی شهرستان کرمانشاه با استفاده از تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی به دنبال کاهش محسوس وقوع سرقت و مقابله با باند های سرقت است.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان مرزی ثلاث باباجانی

سرپرست انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علی اشرف رستمی" گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهرستان با هدف حفظ امنیت و آرامش و افزایش امنیت اجتماعی به اجرا درآمد.

وی افزود: ماموران انتظامی با اجرای این طرح ها تعداد ۳۱دستگاه موتوسیکلت را به علت تخلف راکبان آنها بدلیل نداشتن گواهینامه، کلاه ایمنی، نقص مدارک و پلاک مخدوش را توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: همچنین با تلاش عوامل انتظامی در این مدت ۱۲ دستگاه خودرو نیز در ارتباط با جرایم و تخلفات گوناگون توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ رستمی پلمب یک واحد صنفی متخلف و جمع آوری تعداد ۲۰۲ عدد انواع متعلقات قلیان و کشف مقادیری مواد مخدر را از دیگر نتایج اجرای این طرح عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی با قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک، مراتب را در سریع ترین زمان ممکن به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

پیشکسوتان ناجا، سفیران آموزش و آگاهی بخشی در میان مردم هستند

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه «اعتماد مردمی» سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است، گفت: پیشکسوتان ناجا به ویژه در حوزه معاونت اجتماعی، می توانند به عنوان یک شهروند امین و اثرگذار، سفیران آموزش و آگاهی بخشی در میان مردم باشند.

سرهنگ "محمدرضا آمویی" در جلسه هم اندیشی با معاونان پیشین اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، اظهار کرد: بهره مندی از تجارب و نظرات پیشکسوتان ناجا از اهداف مهم این نیرو بوده، که از دیرباز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه پیشکسوتان نیروی انتظامی از آموخته های ارزشمندی برخوردار هستند و می توانند در انجام موفقیت آمیز برنامه ها و اقدامات پلیسی به ویژه در بحث آموزش و پژوهش بسیار مؤثر واقع شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه «اعتماد مردمی» سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی است، افزود: پیشکسوتان ناجا به ویژه در حوزه معاونت اجتماعی، می توانند به عنوان یک شهروند امین و اثرگذار، سفیران آموزش و آگاهی بخشی در میان مردم باشند.   

سرهنگ آمویی تصریح کرد: شبیخون فرهنگی و رخداد عظیم جنگ نرم طی یک دهه گذشته از یک سو و تغییر رویکرد پلیس از موضع سنتی و سلبی به آموزش و پیشگیری محوری از سوی دیگر، نیازمند نیروهای متخصص و متعهدی است تا در این عرصه موفقیت حاصل شود، لذا حضور پیشکسوتان و اساتید حوزه اجتماعی بیش از گذشته احساس می شود.

وی بر استفاده مطلوب از این ظرفیت نهفته تأکید کرد و یادآور شد: به دلیل ارتباط بی واسطه پلیس با اقشار مختلف جامعه، ضرورت سنجش افکار و رفتار اجتماعی مردم همواره در دست اقدام است و علاوه بر برگزاری نمایشگاه ها و کلاس های آموزشی، تعامل دو سویه با رسانه های سمعی و بصری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است، در این نشست هم اندیشی بر ارتقای اعتماد مردمی نسبت به پلیس، بروز رسانی دانش و اطلاعات در زمینه آسیب های اجتماعی و روش های پیشگیری از آن، بهره مندی از ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش و تقویت دوربین های پایش در سطح استان به منظور کاهش جرایم بحث و تبادل نظر شد.

لازم به ذکر است، سرهنگ "جواد معتضدی" سرهنگ دکتر "علیرضا راسخی" سرهنگ "جلال مظفری" و سرهنگ "ارسلان حیدری" به ترتیب معاونان اسبق اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه بودند که در این جلسه تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.

لزوم توجه کارکنان بانک ها به توصیه های کارشناسان انتظامی

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: مسئولان بانک ها موارد امنیتی و حفاظتی را کاملا رعایت کنند و به رفع معایبی که از سوی کارشناسان انتظامی در زمان بازدید از بانک ها احصاء می شود، اقدام نمایند، تا شاهد سوءاستفاده سارقان نباشیم.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" در جلسه آموزش روسای بانک های سطح شهرستان اسلام آبادغرب که منظور پیشگیری از هرگونه سرقت احتمالی تشکیل شد، اظهار کرد: این جلسه به منظور ارتباط مطلوب و حمایت‌های همه جانبه ناجا از بانک ها به منظور پیشگیری از هرگونه سرقت و ایجاد ناامنی برگزار شده است.

وی افزود: انتظار داریم مسئولان بانک ها نهایت همکاری را با کارشناسان  انتظامی داشته باشند، چرا که بی تردید تلاش مضاعف مدیران و کارکنان بانک ها به آرامش روانی جامعه و کاهش معضلات و آسیب ها نیز کمک شایانی می کند.

این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه کارکنان ناجا و بانک ها باید افتخار کنند که خدمتگزار مردم هستند، افزود: اگر در خدمت رسانی به مردم، نیت خود را خالص برای خدا کنیم بدون شک خداوند متعال نیز به ما کمک خواهد کرد.

سرهنگ سرتیپ نیا مقوله امنیت را یکی از مهمترین دغدغه های نیروی انتظامی دانست و گفت: مسئولان بانک باید موارد امنیتی و حفاظتی را کاملا رعایت کنند و به رفع معایبی که از طرف کارشناسان انتظامی در مواقع بازدید از بانک ها احصاء می شود، اقدام کنند تا شاهد سوءاستفاده سارقان نباشیم.

سرهنگ سرتیپ نیا در پایان افزود: با تلاش شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی، امروز در کشور امنیت مطلوب برقرار بوده، لذا ما معتقدیم اگر وضعیت اقتصادی در جامعه مطلوب باشد، قطعا شاهد آرامش و امنیتی پایدار و ایده آل خواهیم بود.

گاماسیاب نوجوان ۱۶ ساله را به کام مرگ کشاند

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از غرق شدن نوجوان ۱۶ساله در رودخانه گاماسیاب خبر داد و گفت: نداشتن مهارت شنا علت وقوع این حادثه بوده است.

سرهنگ "همت علی شکری" اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد غرق شدگی در رودخانه گاماسیاب، بلافاصله ماموران پاسگاه شیرز جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: بنا بر اظهارات شاهدان عینی و تحقیقات انجام شده مشخص شد که نوجوانی ۱۶ ساله ساکن کرمانشاه به دلیل نداشتن مهارت شنا در رودخانه گاماسیاب غرق شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با کمک اهالی روستا جسد از داخل رودخانه بیرون کشیده شد و پس از حضور عوامل اورژانس در محل و انجام مراحل احیا، متاسفانه نتیجه ای حاصل نشد، لذا جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

سرهنگ شکری در پایان از همه شهروندان و مسافران خواست: به منظور جلوگیری از بروز حوادث مشابه، از شنا کردن در محل های غیر مجاز و دارای تابلوی شنا ممنوع به شدت پرهیز کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد