کاخ سفید: واشنگتن از تحمیل تحریم‌های تازه علیه ایران با قدرت پشتیبانی می‌کند

کد خبر: 297998
|
08:36 - 1396/05/05
نسخه چاپی
کاخ سفید: واشنگتن از تحمیل تحریم‌های تازه علیه ایران با قدرت پشتیبانی می‌کند
اسلام آبادخبر: سندرز از استقبال کاخ سفید از تحمیل تحریم‌های تازه علیه ایران، روسیه وکره شمالی خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از خبرگزاری رویترز،سارا سندرز--سخنگوی کاخ سفید-- لایحه ی تحریم کشورهای روسیه، ایران و کره شمالی را بسیار پیچیده توصیف کرد و گفت مجموعه دولت آمریکا از تحمیل تحریم های تازه ضد کشورهای یاد شده با قدرت پشتیبانی می کند.

سندرز در نشست خبری روز چهارشنبه با خبرنگاران با اشاره به موضع گیری سناتورباب کورکر، نماینده ایالت تنسی در مجلس سنا ضد لایحه یاد شده گفت احتمال ایجاد تغییر در لایحه ی تحریم ها وجود دارد اما کاخ سفید و در کل دولت آمریکا از تحمیل چنین تحریم‌هایی پشتیبانی خواهد کرد.

سندرز در ابتدای نشست خبری گفتدونالد ترامپ--رییس جمهور آمریکا-- حقوق سه ماهه ی دوم خود را به مبلغ یکصد هزار دلار به وزارت آموزش اهداء کرد.

وی سپس ازبتسی دواس، وزیر آموزش کابینه ترامپ خواست در جایگاه سخنگو قرار بگیرد و درباره ی این « سخاوتمندی» رئیس جمهور توضیح بدهد. دواس هم گفت: « از رئیس جمهور برای هدیه ی سخاوتمندانه‌ای که در اختیار وزارت آموزش گذاشتند سپاسگزاری می کنم. رئیس جمهور به دانش آموزان کشور و اصلاح نظام آموزشی متعهد است به گونه‌ای که هر کودکی فارغ از اینکه در کجا زندگی می‌کند باید به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشد.

سندرز در پاسخ به پرسشی درباره ی مناقشه میانجف سشنز،دادستان کل آمریکاو دونالد ترامپ به این جمله بسنده کرد که رئیس جمهور از دادستان ناامید شده است اما می خواهد که او همچنان با قدرت در وزارت دادگستری به بحث هایی همچون مهاجرت و افشای اطلاعات بپردازد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره موضع گیری ترامپ ضد حضوردگرباشان جنسیدر ارتش آمریکا و اینکه آیا آن دسته از دگرباشانی که هم اکنون در ارتش خدمت می کنند باید ترک خدمت کنند یا خیر گفت این موضوعی است که وزارت دفاع و کاخ سفید باید با همکاری درباره آن درچارچوب قانون تصمیم گیری کنند.

سندرز در پاسخ به تغییر موضع ترامپ درباره دگرباشان در شرایطی که در دوران تبلیغات انتخاباتی می گفت از حقوق آنان دفاع خواهد کرد اما اکنون تاکید کرده هیچ دگرباش جنسی نباید در ارتش خدمت کند، نیز گفت رئیس جمهور همواره تلاش خواهد کرد از حقوق همه ی مردم آمریکا دفاع کند. اما پس از آنکه این سیاستاوبامااجرایی شد ، رئیس جمهور ابراز نگرانی کرد و چون چنین سیاستی را بسیار پرهزینه می دانست. ترامپ در مشورت هایی که با مشاوران امنیت ملی داشت به این نتیجه رسید که باید آمادگی و هماهنگی منحصر به فرد ارتش حفظ شود.

سخنگوی کاخ سفیددر پاسخ به این پرسش که اگر رئیس جمهور از دادستان کل ناامید شده چرا اخراجش نمی کند ، گفت رئیس جمهور شاید از فردی ناامید شده باشد اما از او می خواهد همچنان کارش را ادامه بدهد.

سندرز درباره طرح اصلاح نظام مالیاتی در آمریکا هم گفت در اجرای این طرح سه اولویت را در نظر داریم، نخست رقمی عادلانه و ساده برای بخشی از درآمد که مشمول مالیات نمی‌شود، دوم بخشیده شدن مالیات طبقه متوسط جامعه و سوم ایجاد شغل را می‌توان از آن جمله دانست. هم اکنون در این مرحله قرار داریم و به محض اینکه جزئیات مشخص شد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها