انبارلویی:

دولتمردان به مردم بگویند که در قضیه برجام اشتباه کرده اند/ دشمن به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نماند

کد خبر: 297849
|
14:53 - 1396/04/26
نسخه چاپی
دولتمردان به مردم بگویند که در قضیه برجام اشتباه کرده اند/ دشمن به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نماند
اسلام آبادخبر: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر این که دشمن به هیچ کدام از تعهدات خود در خصوص مذاکرات هسته ای و مساله برجام پایبند نماند، تصریح کرد: در مقطع کنونی دولتمردان باید به مردم بگویند که در قضیه برجام اشتباه کرده اند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدکاظم انبارلویی درباره آفتاب برجام و دستاوردهایی که رییس جمهور و دولتمردان مدعی آن شده بودند، گفت: تعهدات یک طرفه ایران باعث شد تا این سند به غیر از مسائل هسته ای به مسائل سیاسی و اقتصادی و نظامی نیز وارد شود.


 
وی افزود: آن روزی که برجام امضا شد روزنامه های حامی دولت  اعلام کرده بودند که ایران در این زمینه ها با کلید برجام از حصر خارج شده و در آن مقطع صحبت از فتح الفتوح دیپلماسی می کردند، اما بعد از سه سال شاهد هستیم که این گونه نبوده است.


 
سردبیر روزنامه رسالت همچنین گفت: رئیس جمهور محترم و اعضای تیم دیپلماسی ایران باید توضیح بدهند که آن همه وعده ای که دادند چه شد؟! چرا اصلا کار به اینجا کشیده است؟ امروز شاهد آن هستیم روزنامه شرق که حامی دولت است به نقل از آقای ظریف می نویسد گزینه دیگری جز برجام نبود و حال آن که این حرف نادرستی است، چرا که گزینه اصلی ما مقاومت در برابر زورگویان جهان و در راس آنها آمریکاست.


 
وی با اشاره شعار بسیار مهم " انرژی هسته ای حق مسلم ماست" است، اظهار داشت: برجام این شعار را از صحنه دیپلماسی خارج کرد، به این جهت که ما همه آنچه تعهد کرده بودیم را انجام دادیم و دشمن در مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده است.  


 
این فعال سیاسی همچنین با بیان این که نقض پیمان جزو خصیصه های دشمن است، افزود: کره شمالی وقتی رفتار متخاصمانه آمریکا را دید با تقابل با آن رفتار کرد و امروز می بینیم که این کشور به ظاهر کوچک منتظر یک اشتباه کوچک از سمت آمریکاست تا با اقتدار به آن پاسخ دهد؛ از این حیث باید گفت که این موشک های قاره پیمای کره شمالی است که آمریکا را مجاب به کرنش می کند نه روابط دیپلماسی با این کشور.


 
وی تاکید کرد: چون ما به دنبال بمب هسته ای نبوده ایم تن به مذاکرات دادیم، اما مذاکرات نباید به این معنی می بود که تاسیسات هسته ای ما به کل منهدم شود و لذا تا آمریکا در جایگاه زورگو است نباید تن به مذاکرات می دادیم. کاری که برجام با تاسیسات هسته ای ما کرد امکانات تسلیحاتی آمریکا قادر به آن نبود، ما امروز منتظر این هستیم که مسئولینی که این قرارداد را امضا کرده اند به مردم توضیح دهند و اعلام کنند که اشتباه کرده اند.
 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد