در ادامه مشکلات آب در جنوب شرق؛

سیستان و بلوچستان گرفتار بی تدبیری/ تنش یک ماهه بی آبی در شهر "گشت"

کد خبر: 297829
|
10:35 - 1396/04/25
نسخه چاپی
سیستان و بلوچستان گرفتار بی تدبیری/ تنش یک ماهه بی آبی در شهر "گشت"
اسلام آبادخبر: مردم شهر گشت جنوب سیستان و بلوچستان مدت یک ماه است که با معضل کم آبی روبرو هستند که در روز های اخیر مردم این منطقه در بی آبی کامل به سر می برند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در روز های اخیر برخی شهروندان گشت با انتشار گلایه هایی در فضای مجازی مبنی بر قطعی چند روزه آب در این شهرستان خواستار پیگیری و رسیدگی مسئولین به این معضل شده بودند.

در این پیام ها آمده بود که بیشتر مناطق شهر گشت چهار روز است در بی آبی کامل به سر می برد.
شهروندان در این پیام ها عنوان کرده بودند که بدون آب شرایط سختی را سپری می کنند و هیچکدام از مسئولین هم پاسخگو نیستند.

جهت پیگیری این موضوع خبرنگار ما در تماسی که با میثم سلیمانی مسئول روابط عمومی آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان داشت، وی گفت: افزایش بی سابقه دما، کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع تولید سبب شد تا تامین آب شرب شهر گشت در ماه گذشته با تنش مواجه شود که با لایروبی و کف شکنی چاه موجود و اختصاص تانکر آبرسانی شرایط تامین تا حدودی بهبود یافت.

تنش یک ماهه بی آبی در گشت
وی افزود: آب شهرگشت از 4 منبع، مجموعا 7 لیتر در ثانیه تأمین می شود، آب شرب بعضی از مناطق این شهر، از طریق شبکه آبرسانی و قسمت های محدودی از مناطق شهر به لحاظ در ارتفاع قرار گرفتن این مناطق به صورت تانکری تامین می شود.

وی بیان کرد: برای حل مشکل اساسی ساکنان شهر گشت، افق تامین آب شهر گشت از منطقه سکن در فاصله 14 کیلومتری شهر با فوریت در دستور کار قرار دارد.

عملیات لوله گذاری گشت ظرف سه ماه به پایان می رسد
سلیمانی اظهار کرد: مطالعات طرح و عملیات نقشه برداری مسیر به اتمام رسیده و 3هزار و 700 متر لوله برای اجرای خط انتقال در محل موجود و خرید باقیمانده لوله مورد نیاز در دستورکار قرار دارد.

مسئول روابط عمومی آب و فاضلاب استان گفت: عملیات لوله گذاری ظرف چند روز آینده آغاز شده و طی برنامه ریزی صورت گرفته ظرف سه ماه به پایان خواهد رسید.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از صبر و بردباری مردم گشت در گرمای طاقت فرسا، درخواست کرد تا با صرفه جویی در مصرف آب ما را در خدمت رسانی به موقع به تمامی شهروندان یاری رسانند.
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها