نقش حجاب در هویت یک نابغه مسلمان؛

چرا "مسلمان بودن" مریم میرزاخانی هیچ بازتاب رسانه ای نداشت؟

کد خبر: 297827
|
10:40 - 1396/04/25
نسخه چاپی
چرا "مسلمان بودن" مریم میرزاخانی هیچ بازتاب رسانه ای نداشت؟
اسلام آبادخبر: مبادا فقدان نشانه مهم حجاب در تصاویر سالهای آخر عمر مریم میرزاخانی، هویت و مسلمانی او را از یادمان ببرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،علی جعفری: بسیار عجیب است که تقریبا در تمام پیام های تسلیت و نیز بازتاب های رسانه ای مرگ مرحومه مریم میرزاخانی دلالتی به اینکه او بانویی مسلمان بود نشده است.

حتی حسن روحانی که با ثبت تصویر بدون حجاب او و غلظت دادن به لحن تسلیتش سعی در نادیده انگاری و عادی سازی بی حجابی مریم دارد نیز ترجیح داده هیچ اشاره ای به دینداری و مسلمان بودن او نکند.

این مواجهه از سر تغافل با "اسلام" بانویی که علی رغم "بی حجاب شدن" در سالهای آخر عمر، بر پیمان مسلمانی و  ولایتش وفادار بود گویای این واقعیت غیرقابل انکار است که "حجاب" در عرف ایرانی و جهانی یکی از مهمترین و درخشان ترین نشانه های مسلمان بودگی زنان و دختران است. به نحوی که هیچ چیزی به اندازه فقدان حجاب، مسلمان بودگی زن مسلمان را در مَحاق نمی برد.


کاش این بانوی نجیب و دانشمندِ نخبه علاوه بر همه فضایل ستایش برانگیزش موفق می شد حجاب فاخر دوران نوجوانی و جوانی را در میان سالیش هم حفظ کند تا نه فقط ایرانیان،  بلکه همه مسلمانان جهان جهت آمرزش روح پرستنده و موحدش دست به دعا بر می داشتند و کاش اعتبار و آبروی علمی او علاوه بر سربلندی ایران به کار اعتلای اسلام هم می آمد.

امروز که روح مریم عزیز ما در محضر رحمت پروردگار قرار دارد و راه سفر برزخ را در پیش گرفته، روح پرستنده او بیش از کسانیکه فقط دانشش را تحسین می کنند به اهمیت ایمان و بی بدیل بودن توشه تقوا آگاه است و به تحسین مسلمانیش محتاج.

مبادا فقدان نشانه مهم حجاب در تصاویر سالهای آخر عمر مریم، مسلمانی او را از یادمان ببرد. او خواهر مسلمان ما و شیعه امیرالمومنین(ع) است. روح او را با نماز لیله الدفن یاری کنیم که از پس محاسبات برزخ و آخرت راحت تر برآید که معادلات آن بسیار پیچیده تر از معادلات ریاضی دانشگاه استنفورد است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد