فلاحت‌پیشه :

پرونده متمرکزی در مورد وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی وجود ندارد/ اولویت کمیته حقیقت‌یاب تعیین تکلیف سرنوشت دیپلمات‌هاست

کد خبر: 297813
|
19:58 - 1396/04/24
نسخه چاپی
پرونده متمرکزی در مورد وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی وجود ندارد/ اولویت کمیته حقیقت‌یاب تعیین تکلیف سرنوشت دیپلمات‌هاست
اسلام آبادخبر: رئیس کمیته پیگیری وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در مجلس با بیان اینکه ما ناراحتیم از اینکه تاکنون پرونده متمرکزی در مورد وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی وجود نداشته است، گفت: اولویت کمیته تعیین تکلیف سرنوشت دیپلمات‌هاست.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع سؤالش از سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که عصر فردا در نشست کمیسیون مطرح و بررسی می‌شود، اظهار داشت: سؤال بنده از وزیر دفاع در مورد احداث کارخانه قند 7 هزار تنی در اسلام‌آباد غرب است که این موضوع مصوبه سفر دوم رئیس‌جمهور سابق به استان کرمانشاه بود.

 

وی افزود: اتکا در آنجا کارخانه‌ای دارد که چون در دل شهر قرار دارد مشکلات زیست‌محیطی ایجاد کرده است، بر اساس برآورد کارشناسی اگر این کارخانه و زمین‌هایش را به شهر بفروشند و کارخانه را تعطیل کنند، می‌توانند با همان پول یک کارخانه 7 هزار تنی یعنی 7 برابر کارخانه فعلی، کارگر بگیرند و تولید داشته باشند.

 

فلاحت‌پیشه یادآور شد: مقرر بود این کارخانه بیرون از شهر احداث شود، از آن زمان تاکنون اتکا در این زمینه تعلل کرده و فکر می‌کنم این هدر دادن منابع ملی کشور محسوب می‌شود، زمانی که این صرفه اقتصادی وجود دارد ولی کاری انجام نمی‌شود به معنای هدر دادن منابع ملی کشور است، ضمن اینکه به راحتی با این اقدام بتوان شاید 4 برابر اشتغال در حوزه کشاورزی و در حوزه کارگری ایجاد کرد، ولی متأسفانه این کار صورت نمی‌گیرد، دلیلی که دوستان آورده بودند کمبود آب بود که این آب هم از ناحیه گرمسیری در اسلام‌آباد تأمین شده ولی هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

 

نماینده اسلام‌آباد غرب متذکر شد: بنده از دوستان وزیر دفاع هستم، دوستانه موضوع را پیگیری کردم ولی وقتی دیدیم انجام نشد، سؤال از وزیر دفاع را پیگیری کردم.

 

رئیس کمیته پیگیری وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در مجلس همچنین درباره آخرین پیگیری‌های این کمیته، گفت: خانواده‌های دیپلمات‌ها از مصاحبه‌های بدون نتیجه عملی خسته شدند، به همین دلیل هم بنده سعی می‌کنم مصاحبه نکنم اما تاکنون 2 جلسه در این زمینه برگزار کردیم.

 

وی با بیان اینکه اولویت ما تعیین تکلیف سرنوشت دیپلمات‌هاست، تأکید کرد: 35 سال است خانواده‌های آنان منتظر عزیزان‌شان هستند، به همین دلیل کمیته‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مسئولیت بنده برای پیگیری وضعیت این 4 دیپلمات تشکیل شد.

 

فلاحت‌پیشه متذکر شد: بنا داریم با 8 نفر از مسئولان گذشته یا مرتبطان با این پرونده که می‌توانند اطلاعاتی را به ما بدهند و صاحب‌نظران در این زمینه گفت‌وگوهایی داشته باشیم، ما به خود خانواده‌های دیپلمات‌ها هم گفته‌ایم که در کنار کمیته حقیقت‌یاب باشند تا ان‌شاءالله به نتیجه‌ای برسیم که خانواده‌های آنان از این بلاتکلیفی خارج شوند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: صهیونیست‌ها رژیم غاصب و شروری است و نگاه به شدت غیرانسانی دارد و هیچ‌گونه درک انسانی ندارد، در چنین شرایطی کار بسیار سخت است، ولی چون مسئولیتی بر گردن ما گذاشته شده، موضوع را پیگیری و سعی می‌کنیم نظر نهایی را خانواده‌ها و مسئولان مربوطه بدهیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما ناراحتیم از اینکه تاکنون پرونده متمرکزی در مورد وضعیت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی وجود نداشته است؛ اولین کاری که می‌خواهیم انجام دهیم متمرکز کردن این موضوع است و امیدواریم دستگاه‌های مربوطه اطلاعات لازم را به ما بدهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد