مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

متاسفانه نخبه های حقیقی استان در جلسات استانداری دعوت نمی شوند/ آقایان بعد از انتخابات وعده و وعیدها را فراموش می کنند

کد خبر: 297812
|
16:31 - 1396/04/24
نسخه چاپی
متاسفانه نخبه های حقیقی استان در جلسات استانداری دعوت نمی شوند/ آقایان بعد از انتخابات وعده و وعیدها را فراموش می کنند
اسلام آبادخبر: مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: در مورد مذاهب، آقایان موقع انتخابات می آیند و قول و قرارهای می دهند و بعد از اینکه در انتخابات به نتیجه دلخواه و مقاصد خود می رسند همه آن وعده و وعیدها را فراموش می کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: در این مدت مدیریت و خدمت در استان کرمانشاه به عینه دیده ام غیر از چند ارگان انگشت شمار که واقعا دلسوزانه و شبانه روزی زحمت می کشند، هیچ ارگان دولتی برای ترویج فقه شافعی قدمی برنداشته و مصوبات قانونی را هم اجرا نمی کنند.


حجت الاسلام و المسلمین شیخ جواد کرمی در مراسم اعطاء احکام ائمه جمعه شهرستان روانسر با انتقاد صریح از مسئولان و دستگاه های دولتی استان درباره کم توجهی به مسائل و مشکلات منطقه افزود: استانداری کرمانشاه به تازگی جلسه ای به نام نخبگان برگزار می کند که معلوم نیست این نخبگان را اکجا می آورند. حتی یک نفر از دلسوزان نظام و یا ائمه جمعه چه شیعه و چه اهل سنت تاکنون دعوت نشده اند، آیا هیچ کدام از این ائمه جمعه استان نخبه نبوده و نیستند؟


وی ادامه داد: آیا ما در استان کرمانشاه نخبه تر از جناب ماموستا ملا قادر قادری داریم که عضو شورای برنامه ریزی، چهره ماندگار فرهنگ عمومی استان و قاضی نمونه کشوری و فردی شناخته شده است. مقام معظم رهبری در وصف ایشان فرمودند: روحانی مجاهد و روشنفکر، آیا همین کافی نیست که دوستان بفهمند نخبگان استان غیر از کسانی هستند که آنها دعوت می کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه تاکید کرد: ما خیلی گله مندیم از اینکه بعضی افراد را که زاویه فکری با نظام دارند را به این گونه مراسمات دعوت می کنند و بدانند آفت خطرناک برای نظام ما همین تفکرات جناحی و زاویه دار است.


حجت الاسلام کرمی با اشاره به وعده های داده شده و مشکلات عدیده منطقه، افزود:در مورد مذاهب، آقایان موقع انتخابات می آیند و قول و قرارهای می دهند و بعد از اینکه در انتخابات به نتیجه دلخواه و مقاصد خود می رسند همه آن وعده و وعیدها را فراموش می کنند. جناحی کردن مذاهب و وظایف دینی سبب از بین بردن وحدت و همدلی بین مذاهب می شود و این برای نظام مقدس اسلامی که این همه دشمن دارد خوب نیست.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: خوشبختانه مردم استان کرمانشاه و اهل سنت این منطقه از وفادارترین مردم نسبت به اسلام و انقلاب و رهبری معظم آن هستند و شهدای سرافراز این مناطق در دوران دفاع مقدس موید همین مسئله است که پای نظام ایستاده و همیشه در صحنه اند اما شایسته نیست عده ای آنان را موقع انتخابات بخواهند و بعد از انتخابات فراموش کنند.


وی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و علمای بزرگوار و فهیم و اندیشمند این استان، تعداد مساجد اهل سنت نسبت به جمعیت از افزایش قابل توجهی برخوردار است به طوری که قبل از انقلاب در سطح استان کرمانشاه تنها 95 مسجد فعالیت داشت اما با همت و برکت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب در حال حاضر 504 مسجد در حال فعالیت هستند.


مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه ضمن ابراز ناخرسندی از بی تدبیری دولت یازدهم، افزود: تا امروز 400 میلیون تومان بابت تأسیس مدرسه علوم دینی اهل سنت روانسر فقط از طریق دفتر نمایندگی ولی فقیه هزینه شده ولی دولت محترم حتی یک ریال هم به ما در این مدت کمک نکرده است و هر چه هزینه در این سال ها بوده مربوط به دولت قبل بوده است.


وی تاکید کرد: به حمدالله سپاه در همه عرصه ها موفق بوده و در عرصه سازندگی هم خدمات بسیاری داشته و دارد و نتیجه آن هم این است که اکنون دولت 23 هزار میلیارد تومان به سپاه بدهکار است و این هم داستانی است. خواهش من این است که اگر امکان دارد سپاه پاسداران که امین نظام و مردم و حلال مشکلات است بیاید و درساخت پروژه ساخت مدرسه علوم دینی امام شافعی کمک کند که ما بیشتر از این شرمنده مردم و طلاب و مخصوصا" شخص ماموستا ملا عبدالله غفوری امام جمعه فرهیخته و عالم بزرگوار شهرستان روانسر نشویم.


وی در پایان از تمام روحانیون و هیئت های امنا مساجد خواست برای ساخت و بازسازی مساجد انجام دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد