آنچه باید درباره جام جهانی 2018 روسیه بدانید

کد خبر: 297661
|
08:01 - 1396/04/17
نسخه چاپی
آنچه باید درباره جام جهانی 2018 روسیه بدانید
اسلام آبادخبر: رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در کمتر از یک سال دیگر در روسیه برگزار می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان؛جام جهانی 2018 روسیه که بیست و یکمین دوره بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان محسوب می‌شود، درحالی در روسیه برگزار می شود که تمام تیم ها تلاش می کنند تا بهترین عملکرد خود  را در این رقابت ها ارائه دهند.

نخستین بازی جام جهانی، 14 ژوئن و از ساعت 17:30 برگزار می شود که یک طرف آن تیم ملی روسیه قرار دارد و تیم حریف نیز 30 آبان در مراسم قرعه کشی در کاخ کرملین مشخص می شود. روسیه به عنوان سرگروه گروه نخست جام جهانی حضور دارد و بازی افتتاحیه نیز در ورزشگاه لژنیکی برگزار خواهد شد. این بازی اولین بازی روز نخست جام جهانی خواهد بود و پس از آن هر روز سه یا چهار بازی برگزار خواهد شد تا در نهایت روز ۱۵ جولای دیدار نهایی، روز یکشنبه راس ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران برگزار و قهرمان جام جهانی مشخص شود. دیدار نهایی نیز قرار است در همان ورزشگاه بازی افتتاحیه ( لژنیکی ) برگزار شود.

قرار است، جام جهانی روسیه در 12 ورزشگاه و 11 شهر برگزار شود که اسامی استادیوم های میزبان این مسابقات به شرح زیر است:

کازان آرنا – کازان، اسپارتاک آرنا (اوتکریتی آرنا) – مسکو، استادیوم المپیک فیشت – سوچی، زنیت آرنا – سن‌پترزبورگ، نیژنی نوگورود آرنا – نیژنی نوگورود، لژنیکی آرنا – مسکو، سینارا آرنا – اِکاترینبورگ، سامارا آرنا – سامارا، بالتیک آرنا – کالینینگراد، بالتیک آرنا – کالینینگراد، لِوبِردون آرنا – روستف اون دون، ولگوگراد آرنا – ولگوگراد،

همچنین پس از 32 تیم راه یافته به جام جهانی، اول دسامبر ۲۰۱۷ (۳۰ آبان ۹۶) در کاخ کرملین مسکو قرعه کشی انجام خواهد شد و تیم ها حریفان خود را خواهند شناخت. غیر از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، چهره‌های سرشناس دیگری در این مراسم حاضر خواهند بود که شامل بازیکنان سابق و قهرمانان پرافتخار دنیای فوتبال خواهند بود.

تاکنون حضور سه تیم از ۳۲ تیم در جام جهانی قطعی شده و پس از روسیه میزبان، برزیل به عنوان نخستین تیم و ایران به عنوان دومین تیم جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده‌اند. ۲۹ تیم دیگر هنوز باقی مانده‌اند که باید در چند ماه آینده بلیت هایشان را برای روسیه رزرو کنند.

در آسیا، شاگردان کی روش صعود خود را به مرحله گروهی قطعی کردند و کره جنوبی، ازبکستان، ژاپن، عربستان و استرالیا در تلاش هستند تا بتوانند 3 سهمیه مستقیم دیگر را کسب کنند.

طبق اعلام فیفا، از آسیا 4 تیم به طور مستقیم راهی مرحله بعد می شود و تیم پنجم می بایست در پلی آف مقابل تیم چهارم کونکاکاف حضور یابد.

 در اروپا نیز 13 تیم راهی روسیه می شوند که صعود هیچ تیمی قطعی نشده اما به نظر می رسد کشورهای فرانسه، سوئیس ، آلمان، صربستان، لهستان، انگلستان، اسپانیا، بلژیک، کرواسی، ایتالیا، سوئد، پرتغال و ایسلند بلیت کشور تزارها را کسب کنند.

در آمریکای جنوبی، داستان پیچیده است و برزیل راهی جام جهانی شده اما از میان کشورهای اکوادور، آرژانتین، کلمبیا، شیلی، اروگوئه و پرو تنها 3 تیم می توانند مستقیم صعود کنند و یک تیم باید راهی پلی آف شود.

در جدول، برزیل با 33 امتیاز صعود خود را به مرحله گروهی قطعی کرده و کلمبیا، اروگوئه و شیلی در رده های دوم تا چهارم هستند و یاران مسی با 22 امتیاز پنجم هستند و اگر همین روند ادامه داشته باشد، باید رودر روی  برنده نیوزیلند و جزایر سلیمان قرار بگیرند.

در قاره آفریقا نیز 5 تیم به صورت مستقیم به جام جهانی سفر می کنند و کنگو - تونس از گروه A ، نیجریه از گروه B ، ساحل عاج از گروه C، بورکینافاسو و آفریقای جنوبی از گروه D ، و مصر از گروه آخر شانس اصلی صعود به روسیه هستند.

در آمریکای مرکزی نیز ( کونکاکاف ) یک گروه 6 تیمی وجود دارد که 3 تیم مستقیم رای جام جهانی می شوند. طبق جدول مکزیک، کاستاریکا و آمریکا در رتبه های اول تا سوم هستند  و با ادامه همین روند راهی جام جهانی خواهند شد و پاناما برای رسیدن به روسیه می بایست به مصاف تیم پنجم آسیا برود.

در اقیانوسیه نیز یک سهمیه پلی آف حضور دارد و تیم های صدرنشین 2 گروه A و B  که به احتمال فراوان نیوزیلند  وجزایر سلیمان هستند، باید به مصاف هم بروند و برنده آنها رو در رو تیم پنجم، آمریکای جنوبی قرار بگیرد.

بلیت بازی‌های جام جهانی در دسامبر به فروش گذاشته می شود و برای هر دیدار چهار قیمت متفاوت بلیت در نظر گرفته شده که به شرح زیر است:

- مرحله گروهی: ۱۶۵ پوند، ۱۳۰ پوند، ۸۳ پوند، ۱۷ پوند

- مرحله یک هشتم نهایی: ۱۹۳ پوند، ۱۴۵ پوند، ۹۰ پوند، ۳۰ پوند

- یک چهارم نهایی: ۲۸۷ پوند، ۲۰۰ پوند، ۱۳۸ پوند، ۵۱ پوند

- نیمه نهایی: ۵۸۹ پوند، ۳۷۷ پوند، ۲۲۴ پوند، ۶۰ پوند

- رده‌بندی: ۲۸۷ پوند، ۲۰۰ پوند، ۱۳۸ پوند، ۵۱ پوند

- فینال: ۸۶۴ پوند، ۵۵۸ پوند، ۳۵۸ پوند، ۹۴ پوند.                        

 همچنین تا به حال 16 کشور حق پخش جام جهانی را خریداری کردند که ایران نیز جزء این کشورها قرار دارد.

مدافع عنوان قهرمانی یعنی آلمان شانس زیادی برای قهرمانی دارد و تیم یوآخیم لو که جوان‌تر هم شده ستاره‌های زیادی در ترکیب خود دارد که هر مربی را برای انتخاب 11 بازیکن اصلی به دردسر می‌اندازد. بعد از آلمان ، برزیل که خیلی زود صعودش را به جام جهانی قطعی کرد و شانس خوبی برای موفقیت در جام جهانی دارد وفرانسه، آرژانتین، اسپانیا، بلژیک، ایتالیا، انگلیس و پرتغال نیز تیم‌های دیگری هستند که به نظر از مدعیان قهرمانی محسوب خواهند شد.

به هر حال جام جهانی اهمیت زیادی برای تمامی مردم دنیا دارد اما این مسابقات به هواداران تیم هایی لذت می بخشد که تیم شان در روسیه حضور دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد