رئیس اداره آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبین کشور مطرح کرد:

عفاف و حجاب رابطه مستقیمی با امنیت روانی جامعه دارد

کد خبر: 297660
|
08:30 - 1396/04/17
نسخه چاپی
عفاف و حجاب رابطه مستقیمی با امنیت روانی جامعه دارد
اسلام آبادخبر: رئیس اداره آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبین کشور، تاثیر عفاف و حجاب در جامعه را بر امنیت روانی حاکم بر آن بسیار اثر گذار دانست و گفت: رابطه این دو یک رابطه عمیق است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت الاسلام جواد نوروزی گهردر حاشیه افتتاح دوره آموزش تخصصی «کلام و ادیان» در استان کرمانشاه به مناسبت هفته عفاف و حجاب، حجاب و عفاف را یک فرآیند تربیتی و مرتبط با حوزه روابط فردی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: پرداختن به این امر مهم یک رویکرد سمعی و بصری مبتنی بر گزاره‌های اندیشی، احساسی و هیجانی را می طلبد.

وی افزود: باید در حوزه عفاف و حجاب هم از فعالیت های کلاسی و اقناع اندیشه مانند طرح های کلاسی، کارگاهی و مطالعاتی بهره برد و هم در موازات ان با تاکید در حوزه روانشناختی و زبان هنری فعالیت کرد.

بهره‌گیری از تکنولوژی ارتباطی نوین برای آموزش و ترویج عفاف و حجاب

حجت الاسلام نوروزی خاطر نشان کرد: ساخت برنامه های فراگیر با زبان هنری و انیمیشن‌ها و بازی‌های کامپیوتری البته با تاکید بر سنین ابتدایی برای شکل گیری شخصیت افراد در این زمینه بسیار مهم است.

این کارشناس خانواده و مدرس حوزه علمیه قم، رابطه حجاب را با عفاف و امنیت روانی جامعه رابطه‌ای عمیق دانست و اذعان داشت: در این خصوص لازم است جامعه را با کلیت این مسائل آشنا کنیم.

عفاف و حجاب نقش پیشگیرانه در تامین امنیت روانی جامعه دارد

وی تصریح کرد: صرفا نگاه دینی در مقوله حجاب مطرح نیست و در واقع تاکید دینی نگاهی تامینی دارد و این نگاه پیشگیرانه برای تحقق یک جامعه اخلاق محور و دارای سلامت روانی ذهنی و بصری در میان زنان و مردان است.

این متخصص امورتربیتی وخانواده خانواده و نهادهای آموزشی را موثر در حوزه تربیت بیان کرد و گفت: خانواده با ایجاد بستری که در آن حریم های الهی محرم و نامحرم شناخته و مورد اهمیت واقع شود زمینه تاکید روانی را در فرد ایجاد کند و با بازخوانی اهمیت عفاف رویکرد دینی را در ذهن فرزند تداعی کند.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز باید با تکریم و بازنمایی مفاهیم عفاف و حجاب به صورت عملی و تئوری زمینه رشد و آشنایی را فراهم آورد که در این زمینه بکارگیری معلمان دلسوز و متدین بسیار مهم و تاثیرگذار است.

امروزه تناقض در نظرات اندیشمندان باعث اختلال در توجه به عفاف و حجاب شده است

وی با توجه به شرایط امروز که به عفاف و حجاب توجه خاص نمی شود گفت: تا زمانی که بین اندیشمندان ما و همچنین فرآیند اجرایی و حکومتی دچار تناقض و اختلال باشیم جامعه از این اختلال و تناقض دچار یک سرگردانی و سردرگمی می شود.

این مدرس حوزه علمیه قم گفت: مهم ترین راهکار در این حوزه یک اجماع عقلانی و گفتمانی در حوزه عفاف و حجاب و متمرکز شدن بر روی مفهوم دینی و امنیت روانی است که باید با رفتاری ملایم در صدد تحقق این مهم باشیم.

نمی‌شود جامعه را به شکل قهری به حجاب و عفاف دعوت کرد

حجت الاسلام نوروزی اظهار داشت: تحقق این رفتار یک رفتار نظامی نیست و کاملا آموزشی و فرهنگی است و نمی شود با رویکرد قهری، جامعه را به سمت این فرهنگ هدایت کرد.

وی در پایان یادآور شد: وظیفه اصلی نیروهای انتظامی مقابله با ناهنجاری ها و تظاهر عمدی به هنجارشکنی و مظاهر بی حیایی است و به هیچ وجه نباید در این زمینه تسامح کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها