امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه:

ملت الهام گرفته از عاشورا در برابر تحریم ها خم به ابرو نمی آورد

کد خبر: 297652
|
15:53 - 1396/04/16
نسخه چاپی
ملت الهام گرفته از عاشورا در برابر تحریم ها خم به ابرو نمی آورد
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: ملت ایران سختی های زیادی را تحمل می کنند اما خم به ابرو نیاوردند و اینها بخاطر الهام گرفتن از عاشوراست

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در خطبه های نماز جمعه اسلام آبادغرب  با اشاره به 17 شوال سالروز جنگ خندق و مصادف شدن این روز با 18 تیر اظهار کرد: نام دیگر خندق احزاب است که در آن جنگ تمام گروه هایی که قصد براندازی اسلام را داشتند  همه با هم متحد شدند و نیروی خیلی زیاد و پرقدرتی برعلیه اسلام تجهیز شد و پیامبر با مشورت اصحاب به این نتیجه رسیدند که توان مقابله رو در رو با این گروه قوی را ندارند لذا به کندن خندق دور شه پرداختند.

 

وی افزود: کندن کانال عریض و عمیق دور یک شهر، با امکانات و ابزارآلات آن زمان کار خیلی مشکلی بوده و برای دفاع از اسلام خیلی زجر کشیدند و با عشق و علاقه در حالیکه چند شبانه روز چیزی برای خوردن نداشتند کار می کردند.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: برای دفاع از اسلام باید همت داشت و باید قدرت تحمل سختی داشته باشیم، بعضی ها الان می ترسند از اینکه باز هم احزاب بر علیه اسلام مجهز شدند.

 

وی افزود: به فرموده امام راحل(ره) شرایط امروز ما از شرایط آنروز پیامبر و یارانش بهتر است و نیروهای ما هم بیشتر و هم اراده قویتری دارند، خیلی از یاران پیامبر کسانی بودند وقتی شنیدند پیامبر کشته شده جنگ را رها کردند، اما مردم اکنون با وجود اینکه پیامبر در بین شان نیست، با اعتقاد به اولاد پیامبر اکرم دور ولی فقیه جمع می شوند و از ایشان حمایت می کنند و تمام سختی ها و فشارها را با عشق تحمل می کنند.

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: تحریم های ایران از زمان ملی شدن صنعت نفت شروع شد تا بعد از انقلاب و تحریم های جدید که استعمارگران بعنوان تحریم های فلج کننده بر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند اما امت الهام گرفته از جنگ خندق، خیبر، بدر و اُحد و عاشورا هنوز خم به ابرو نیاورده و با استحکام روحی همچنان به مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ادامه می دهد.

 

وی گفت: ملت ایران سختی های زیادی را تحمل می کنند اما خم به ابرو نیاوردند و اینها بخاطر الهام گرفتن از عاشوراست و به همین است که تاکید شده محرم و صفر را زنده نگه دارید.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: 18 تیرماه سالروز کودتای نوژه در سال 59 بود که توطئه بزرگی بر علیه انقلاب اسلامی بود که گروهی از بازماندگان ساواک توطئه ای طراحی کرده بودند که به کمک نیروی هوایی به جاران حمله کنند و امام را ترور کنند و بتوانند بختیار را به ایران برگردانند که این کودتا به لطف خدا و با سلامت نیروهای امنیتی خنثی شد.

 

وی افزود: 18 تیر ماه در سال 78 نیز خاطره تلخی است که احزاب دوباره برای براندازی جمهوری اسلامی کوشش کردند که به لطف خدا و هوشیاری ملت آن توطئه نیز خنثی گردید.

 

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به مناسبت های پیش رو به شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا در دوشنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: حمزه از آن جهت برای ما محترم است که تا آخرین لحظه عمر مبارک شان مقاومت کردند و در شرایطی که دین اسلام ضعیف بود، حمزه به اسلام گروید و ایمان خود را اظهار کرد و از رسول خدا دفاع نمود، معنی این حرکت آن است که مسلمان در اوج تحریم ها و فشار و سختی ها دست از مقاومت برندارد.

 

وی افزود: متاسفانه در هفته گذشته در حضور استاندار خوزستان جلسه ای تشکیل شد و یکی از حضار به جناب سلمان فارسی توهین کرد، وی بعد از اینکه از کوروش هخامنشی تعریف کرد، گفت سلمان یک ایرانی خیانکار است که رفت با عرب ها ساخت و پاخت کرده که بیایند ایران را تسخیر بکنند.

امام جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: همان " سلمان" ی که رسول خدا(ص) در باره اش فرمود؛ سلمانُ منا ال البیت ، همان سلمانی که امام صادق(ع) به وی فرمود؛ تو دیگر سلمان فراسی نیستی ، سلمان محمدی هستی، آیا این می شود خیانتکار؟! 

 

وی عنوان کرد: ما برای صحابه پیامبر اوج احترام را قائل هستیم و تأسف می خوریم که در جمهوری اسلامی ایران چنین بیاناتی بر زبان برخی افراد جاری می شود، که انشاءالله با ایشان برخورد خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی پور همچنین با اشاره به روز ورزش باستانی در هفته آینده گفت: فضائل و برکات فراوانی در این ورزش مقدس است که رابطه تنگاتنگی با ورزش ایرانی اسلامی دارد که هم در آن بدن سلامت می شود و هم مدح اهل بیت خوانده می شود و انسان را طوری تربیت می کند که در مقابل خدا و بندگان خدا خاکسار باشد.

 

وی در خطبه اول نیز ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: حق الناس خیلی سنگین است و گناهی نابخشودنی است پس مراقب باشید تا حق کسی به دست شما ضایع نشود.

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد