رمز موفقیت در هفته آخر کنکور چیست؟

کد خبر: 297566
|
13:36 - 1396/04/11
نسخه چاپی
رمز موفقیت در هفته آخر کنکور چیست؟
اسلام آبادخبر:در روزهای پایانی مانده به کنکور سراسری رعایت برخی نکات مهم باعث می شود تا تلاش‌های شما به نتایج قابل قبولی ختم شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ امتحانات ورودی دانشگاهی در بسیاری از کشور‌های جهان انجام می‌شود که بدون داشتن برنامه ریزی کافی حتی با وجود سطح هوش و استعداد بالا، نمی‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

بسیاری ازافراد نخبهدر دنیا تنها به دلیل عدم برنامه ریزی و ناآشنایی باچگونگی آمادگی برای امتحاناز رسیدن به رشته و دانشگاه مطلوب خود باز مانده اند.

با رعایت دقیق راهکار‌های فوق می‌توانید به احتمال بالایی در رشته  مورد علاقه خود قبول شوید:

روز و تاریخ امتحان را بر روی یک تقویم دیواری بر روی اتاق خود نصب کنید،روزهای باقیمانده تا امتحان را مشخص کنید، همچنین روز‌هایی که می‌خواهید استراحت کنید یا به مسافرت یا مهمانی بروید را مشخص کنید و از روز‌های مفید درس خواندن کم کنید.

مشخص کنید که هرروز به چه مقدار مطالعه نیاز دارید، درس‌ها را از هم تفکیک کنید و بنا بر زمان باقیمانده تمرکز خود را برروی متن درس ها، سوالات سال‌های پیش یا خلاصه درس‌ها بگذارید.

در هفته آخر فرصت ندارید مطالب جدید و یا مطالبی که قبلا خوانده‌اید را به طور کامل مطالعه کنید بنابراین بهترین کار این است که به تورق سریع کتاب‌های درسی بپردازید. شما در روش تورق سریع کتاب‌ها و جزوات و یا خلاصه‌ها را برای تمامی دروس ورق می‌زنید و مطالب و یا تیترهایی که مارک و یا مشخص کرده بودید را مطالعه می‌کنید. هم چنینبه مطالعه حاشیه‌هایی که ممکن است در کنار کتاب‌های درسی نوشته باشید، بپردازید.

در کنار خواندن درس‌ها اعتماد به نفس خود را نیز تقویت کنید و با روحیه مثبت درس‌ها را مطالعه کنید.

با افرادی که این نوع امتحانات را با موفقیت پشت سر گذاشته اند صحبت کنید وراهکار‌های موفقیت و شیوه مطالعه درس‌هارا از آن‌ها یاد بگیرید.

در یک فضای آرام و خلوت مطالعه کنید، در مکان‌های شلوغ سطح تمرکز کاهش پیدا می‌کند، در مکانی که مطالعه می‌کنید حتماً اندازه میز و صندلی، نور و تهویه هوا مناسب باشد، صندلی راحت می‌تواند بازده و راندمان شما برای مطالعه را افزایش دهد، در عین حالتا حد امکان از درس خواندن برروی تخت خواب یا به حالت خوابیده خودداری کنید، زیرا باعث احساس خواب آلودگی و به دنبال آن ایجاد وقفه در مطالعه می‌شود.

از انواع وسایل کمک آموزشی شامل، کتاب، جزوه، کتاب‌های الکترونیکی، تست و آزمون‌های مکتوب و الکترونیکی، کتاب‌های صوتی، فیلم‌های آموزشی و چند رسانه‌ای استفاده کنید، شرکت در کلاس‌ یا همایش های جمع بندی کنکور نیز می تواند در افزایش موفقیت شما بسیار موثر باشد.

تعدد منابع برای مطالعه نباید سبب سردرگمی و ایجاد استرس و نگرانی در شما شود، بهترین منابع را انتخاب کنید و زمان خود را برای مطالعه برروی آن‌ها قرار دهید.

شب‌ها زمانی را برای مطالعه روزنامه وار لغات و تاریخ ادبیات و هم چنین آیات و روایات اختصاص دهید چرا که به تسلط هر چه بیشتر شما کمک می‌کند.

تمامی وسایل مورد نیاز برای مطالعه و آمادگی برای امتحان را همراه خود داشته باشید که شامل یادداشت برداری از مطالب کلاس ها، جزوات، مداد، خودکار، پاک کن، ماشین حساب، کاغذ چرک نویس، مقداری خوراکی سالم شامل میوه، خرما و آجیل، آب، کامپیوتر یا لپ تاپ است.

استفاده ازتلفن همراهو یا تبلت درروزهای پایانی مانده به کنکوردر صورتی که بخواهید به طور دائم در آن مشغول شوید و به جای مطالعه در شبکه‌های اجتماعی و سرگرمی‌های این وسایل غرق شوید تنها سبب از دست رفتن زمان مفید و خستگی و بی حوصلگی شما می‌شود.

بهترین شیوه‌ای که می‌توانید مطالب را یاد بگیرید آزمایش کنید، اگر با راه رفتن، نشستن، تکرار بلند کلمات، نوشتن، یا هر روش دیگری می‌توانید بر مطالب احاطه کامل پیدا کنید، از همان روش استفاده کنید.

با توجه به فرصت زمانی که در جلسه امتحان دارید سعی کنید سرعت خود را در پاسخگویی به سئوالات افزایش دهید، برای این کار می‌توانید از زمان شمار استفاده کنید و به تدریج زمان خود را بهبود ببخشید.

در کنار تمامی مراحل برای آمادگی امتحان، داشتن خواب به اندازه و کافی،خوردن مواد غذایی سالم، مصرف انواع میوه و سبزیجات، خوراک‌های دریایی، ورزش و انجام مدیتیشن، استحمام با آب سرد، کنترل تنفس و نفس کشیدن عمیق برای کاهش استرس بسیار مفید است.

روز آخر بهترین کار این است که درس را به طور کامل کنار بذارید و استراحت کنید.بهتر است که در طول روز نخوابید تا شب خواب راحتی داشته باشید و با دوستان خودتان به استخر بروید تا بدنتان آرامش پیدا کند و یا کمی در پارک قدم بزنید. در روز آخر به هیچ عنوان درباره مطالب درسی صحبت نکنید. شام سبک بخورید (ماکارونی کم چرب را توصیه می‌کنیم) تا ساعت ۱۰ شب وسایل حضور در جلسه را آماده کنید و ساعت ۱۰ شب به رخت خواب بروید و تا ۵ صبح به خوبی بخوابید و به سمت حوزه برگزاری کنکور حرکت کنید.

با رعایت نکات فوق و مثبت اندیشی می‌توانید در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین امتحانات ورودی دانشگاهی در سراسر جهان موفق شوید و در رشته مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوید.

منبع: wikihow

انتهای پیام/ 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها