امیری گفت:

تب کریمه گنگو تا کی ادامه دارد؟/ دامداران هوشیار باشند

کد خبر: 297473
|
14:09 - 1396/03/31
نسخه چاپی
تب کریمه گنگو تا کی ادامه دارد؟/ دامداران هوشیار باشند
یک مقام مسئول گفت: همه ساله با فعالیت کنه‌ها در فصل گرما این ویروس از دامی به دام دیگر و درنهایت انسان شیوع می‌یابد و به دلیل پایداری ویروس در طبیعت امکان مهار آن وجود ندارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی گفت:در خصوص آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار داشت: براساس آخرین آمار تا کنون از 56 نفری که مبتلا به این بیماری شدند تنها سه نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: همه ساله با فعالیت کنه‌ها در فصل گرما این ویروس از دامی به دام دیگر و در نهایت انسان شیوع می‌یابد که به دلیل پایداری ویروس در طبیعت امکان مهار آن وجود نداشته و تنها با سرد شدن هوا بیماری فروکش می‌کند.

به گفته امیری شایعاتی که در فضای مجازی مبنی برشیوع تب کریمه کنگودر تهران منتشر شده بود، از سوی مرکز بهداشت رد شد.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی باهشدار به دامدارانگفت: دامداران تا حد امکان تماس خود با دام را کاهش دهند و در صورت رویت کنه بر روی بدن دام اقدام به سم پاشی اسطبل ها نمایند.

وی با اشاره به نگرانی های افراد مبنی بر مصرف گوشت تصریح کرد: با خرید گوشت از قصابی‌های مجاز داخل شهر، جای هیچ گونه نگرانی برای خریداران وجود ندارد.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها